Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilöopinnoista!?

Vierailija
13.04.2009 |

Onko ketään kätilöä tai alan opiskelijaa paikalla? Kahden pienen lapsen äitinä ja terveydenhoidon peruskoulutuksen saaneena olen miettinyt kätilöksi opiskelua.. Miten rankkkaa opiskelu on? miten jaksaa kolmivuorotyötä lasten kanssa? (nyt lasten saannin jälkeen olen tehnyt vain päivätöitä) Kokemuksia kaipailisin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mielestäni mukavaa ja antoisaa, mutta kolmivuorotyön koen melko rankkana pienten lasten kanssa. Tällä hetkellä jos valitsisin, opiskelisin mieluummin esim terveydenhoitajaksi päivätyön helppouden takia.

Vierailija
2/2 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa on. Meillä päivät on vaihtelevia, koska joka viikko on erilainen lukujärjestys. Saadaan lukkari aina osioittain tietoon moodleen ja raskasta on kun on useasti jämäpäiviä eli koulua 1,5h - 3h ja sekin saattaa olla mihin aikaan päivästä tahansa, sitten välillä tulee ylipitkiä päiviä pitkään putkeen. Kaiken aikaa pyörii seminaarit, tutoriaalit, kirjaesseet, parityöt, ryhmätyöt yms. päällä ja tenttejä tulee joka kuukausi. lähiopetusta niukasti ja isot tenttialueet, vaatii hirveästi itseopiskelua ja omaa tsemppausta eli ei voi ajatella että kun käy koulua niin oppiihan jotain tunneilla koska tunteja on rukattu minimiin siihen nähden miten laajoja aihealueita ovat ja miten laaja on tenttialue.

Mulla 3v menossa. Tutkinto tulee 4,5v opinnoilla. Olen alan vaihtaja eli siirryin opiskelemaan kätilöksi nuorimmaisen ollessa 1,5v. Olen aiemmalta koulutukseltani tradenomi. Kesät olen esim tehnyt traden hommia mainostoimistossa jonne on suhteita kun palkka on ollut siellä hyvä. Nyt olen alkanut ájatteleen että olen varmaan aika pölvästi kun olen lähtenyt alaa vaihtaan. Koen että kesätöinä on kiva tehdä traden hommia mutta kokopäiväisesti vuodesta toiseen en jaksa. Mutta ei tuo sh-klö hommakaan helppo nakki ole. Kolmivuorotyö, työntekijän pitäisi joustaa vuoroissa paljon, lepoaika vuorojen välillä on useasti laittoman lyhyt jne jne. Elän nyt sitä vaihetta että opiskelen koko ajan mutta mietin että pitäisikö lopettaa. toisalta kunnia ei enää anna periksi tässä vaiheessa. Joten ei kai tuostakaan tutkinnosta haittaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme