Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko oikeassa: voiko isä olla isäkuukaudella samaan aikaan kun äiti pitää

Vierailija
13.04.2009 |

kertyneitä kesälomiaan ja siten molemmat voivat olla koko kuukauden kotona? Eli että äiti voi heti taas perään jatkaa kotihoidontuella kotona, kun isä palaa töihin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten oo mikään varsinainen isäkuukausi l. ei aja tarkoitustaan, koska äiti on kuitenkin kotona ja tottuneesti ottaa päävastuun lapsista.

Vierailija
2/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan kuullut että tuota oikein mukavaa "porsaanreikää" olisi tukittu. Kun äiti pitää vuosilomiaan hän on ikäänkuin "töissä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä yhden isän, joka käytti koko kuukauden gradun tekemiseen eikä äijää paljon kotona näkynyt. Iltaisin pelasi koripalloa ja sählyä.

Vierailija
4/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa miten ihanaa aika lapselle, kun koko perhe yhdessä!

Vierailija
5/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiit ei vaan voi olla hoitovapaalla.

Ja pitää vaan muistaa, että hoitovapaa voi otta kahdessaosassa ja pitä ilmoittaa 2 kk ennen

Vierailija
6/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 12 viimeistä vanhempainrahakauden päivää siinä samassa yhdeydessä?

Vierailija
7/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loppui 13.3.2009 eli siä

kuukausi olisi ollut koko maaliskuu, mutta sen vois pitää elokuun loppupuolelle saakka - jo solisi olut ottamatta se vikat 12 vanhpeinrahapäivää

Vierailija
8/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin porsaanreikä? Ajatelkaa miten ihanaa aika lapselle, kun koko perhe yhdessä!

En mä tarkottanutkaan ettei se olisi ihanaa kun koko perhe saa olla yhdessä, niin meidän perheessä tehtiin vuosi sitten. Mukava neljäviikkoinen oli :)

Porsaanreiällä tarkoitin sitä, että alunperin isäkuukauden idea ei ollut se, että tuetaan koko perheen yhdessäoloa vaan sitä että kannustetaan isiä ottamaan vastuu edes kuukaudeksi.

Vierailija
9/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä ottaisi kuukauden ajaksi vastuun - näkisi mitä lastenhoito on ja vaatii ja näin ehkä tulevaisuudessakin ottaisi enemmän vastuuta perheessä. Mutta nykyään 90% äideistä on isäkuukauden aikana kotona vuosilomalla, joten isäkuukausi on perheen yhteinen loma. Kiva juttu totta kai, mutta ei aja ideaansa.

Esim. Islannissa on niin, että isille on varattu 6 kk isävapaa, jos isä ei ota sitä, sitä ei saa äitikään, eli se jää täysin käyttämättä. Mun mielestäni oikein hyvä ja toimiva ratkaisu.

Vierailija
10/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ajatellut mihin se äiti menee siksi kuukaudeksi, jos hän on jäämässä hoitovapaalle isäkuukauden jälkeen tai vaikka menisi töihinkin niin useimmilla on lomia rästissä joita pitää pitää.

Miten niin porsaanreikä? Ajatelkaa miten ihanaa aika lapselle, kun koko perhe yhdessä!

En mä tarkottanutkaan ettei se olisi ihanaa kun koko perhe saa olla yhdessä, niin meidän perheessä tehtiin vuosi sitten. Mukava neljäviikkoinen oli :)

Porsaanreiällä tarkoitin sitä, että alunperin isäkuukauden idea ei ollut se, että tuetaan koko perheen yhdessäoloa vaan sitä että kannustetaan isiä ottamaan vastuu edes kuukaudeksi.

Vierailija
11/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni niin, että isä piti isäkuukauden viimeisenä mahdollisena ajankohtana, mä olin ehtinyt olla jo hoitovapaalla useamman kuukauden. Isäkuukauden jälkeen mies jäi hoitovapaalle.

Munkin mielestä on vähän hassua, että joissain perheissä isä vaikka remontoi sen isäkuukauden eikä edelleenkään ole lastenhoidon päävastuuta.

Uskoisin, että jos meillä olisi ollut se tilanne, että en olisi mennyt töihin, niin kyllä mä ainakin olisin halunnut tehdä vaikka jotain opintoja tai vaikka aloittaa erittäin aikaa vievä urheiluharrastus, jotta isä olisi joutunut ottamaan vastuuta.

Vierailija
12/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä mietin, että jos isä pitää isäkk:n ja minä jään sen jälkeen hoitovapaalle, pitäisi mennä siinä välissä kuukaudeksi töihin. Työnantaja varmaan riemastuisi kovasti tästä ja entä äitiyslomasijainen, viskattaisiin kuukaudeksi pellolle ja sen jälkeen tervetuloa takaisin hoitovapaani ajaksi? Outo juttu. Mun siis pitää pitää vuosiloma isäkuukauden aikana, koska meillä vuosiloma pitää pitää ennen seuraavan vuoden toukokuuta, joten en voi siirtää sitä 2010 kesälle, kuten oisin halunnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi