Ahistaa päiväkodin 3-vuotiskaavake neuvolaan.
Lapsi kuvataan siinä ihan erilaiseksi mitä on kotioloissa. Esim. ei puhu lauseita siellä. Tosin lapsi on ollut vasta muutaman kuukauden hoidossa.
Kommentit (5)
Mä sain 5-vuotis neuvolaa varten arvion ja tuntui, etten tunnista joka kohdasta lastani. Tiedän, että lapset ovat erilaisia kotona ja hoitopaikassa, mutta hoitopaikka on uusi ja aiemman hoitopaikan laput oli aina jotenkin linjassa mun ajatusten kanssa. Ihan hyvä toki, että asioista keskustellaan. Tuleepahan itsekin mietittyä, mikä uudessa hoitopaikassa joko lasta jännittää tai suututtaa. Mutta ei nuo lomakkeet aina vastaa omia ajatuksia. Eiköhän neuvolakin sen tiedä. Toivottavasti.
Kyllähän noi kaavakkeet on joskus aika "kliinisiä" ja kyllä mullakin joskus oli vaikeeta niitä täysin ymmärtää. Mut jälkeeenpäin olen ajatellut, että hyvä oli se toinenkin mielipide ja osasin siihen ehkä suhtautuakin toisen kohdalla eri lailla. Me äidit, kun tietysti nähdään omat taaperot aika vaaleanpunaisten lasien läpi. Ja aika useinhan lapset on erilaisia kotona (varsinkin ujot ja hiljaiset). Tsemppiä sulle ja lapsellesi, hyvin se menee, AUKAISE suusi ja kerro oma kantasi.
Voit myös kyseenalaistaa sisällön ja reilusti sanoa mitä mieltä olet, sekä päiväkotiin että neuvolaan.
niin täytyyhän se siihen rehellisesti kirjoittaa. Eihän ne hoitajat voi valehdella siihen. Kirjoitathan sinä sitten oman version. Eihän tuo esim., että lapsi ei puhu lauseita tule edes aiheuttamaan minkäänlaista puuttumista. Ei kannata oikeasti huolehtia neuvolasta, ei se ole paikka jossa arvotetaan lasta taitojen vuoksi. Kyllä siellä ymmärretään, että päiväkodissa lapsi on erilainen kuin kotona.