Ateistit, mikä olisi oikea tapa meidän uskovien opettaa kristinuskoa lapsillemme
En ole henkkoht kiinnostunut siitä, miten opetatte kristinuskoa lapsillenne, mutta siitä olen kiinnostunut, jos yritätte opettaa sitä minun lapsilleni. Esim. päiväkodissa.
Kommentit (11)
Ateistit, mikä olisi oikea tapa meidän uskovien opettaa kristinuskoa lapsillemme ettei se herätä kauhistelua teidän keskuudessanne?
kunhan ette tuputa muille sitä. ettekä lapsianne pelottele (nää helvetin lieskat, ihminen on suntinen ja paha ym. ym.) enä näe mitään syytä kasvattaa lasta pelkoon.
Mistä tämä aloitus oikein kumpuaa?
esim. lastenmessuilla esiintyneen lapsijoukon laulua " jippii jeesus meidät pelastaa" tai jotian sinne päin, pidin hiukka yliampuvana lapsille. Asioista voi puhua ja opettaa, mutta lasten ei pitäis olla osana yllytystä ja julistusta...Jos nyt joku ymmärsi mitä ajoin takaa...
Olisi syytä kertoa, että Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja joka on suurelta osin satua.
Jumalia tai iankaikkista elämää ei ole olemassa -kun ihminen kuolee niin se oli kerta kaikkiaan sitten siinä.
Ihminen elää vain kerran ja siitä kannattaa ottaa kaikki irti!
Jeesus oli historiallinen henkilö ja hänen perustamansa uskonnon moraalikäsitykset ovat yhteiskuntamme perustana.
Itse olen käynyt pyhäkoulua alle kouluikäisestä n. 12v:ksi (jolloin ilmoitin vanhemmilleni että se on loppu nyt), tietysti koulussa ollut uskonnontunneilla ja rippikoulussa kuten tapoihin kuuluu. AINA pidin koko touhua helvetin tylsänä. Tunnen ev.lut uskonnon varmasti mennen tullen, mutta koskaan en ole nähnyt siinä mitään järkeä. En ole koskaan tuntenut tarvetta uskoa mihinkään yliluonnolliseen. Sen lisäksi uskonnon sisäinen logiikka heittää niin monta kuperkeikkaa ettei laskuissa pysy.
Tarpeeksi vahvaan ihmiseen ei mikään aivopesu tartu.
lapset todellakin nauttivat tuollaisesta 'jippii'-musiikista. En usko siitä olevan mitään haittaa, ja siitä on pelottelu kaukana, ne lauluthan ovat varsin iloisia ja positiivisia.
Vanhempi tarjoaa lapselleen joka tapauksessa jonkin maailmankatsomuksen, jonka täydestä todellisuudesta emme voi olla täysin varmoja. Mielestäni kristillinen maailmankatsomus on ihan turvallinen kasvupohja lapselle, enkä usko kenenkään terveen vanhemman mitään helvettijuttuja lapselleen kertovan. Ja mielisairas vanhempi nyt voi kertoa pelottavia juttuja vaikka mistä.
...yksinkertaisesti että maailmassa on satoja muitakin tapoja uskoa kuin vain omanne. Te uskotte mihin uskotte, teillä on oikeus siihen mutta niin on kaikilla muillakin, vaikka eivät samaan uskoisikaan. Kotonanne toteutatte tietysti oman uskontonne mukaan kaikkea mitä nyt haluattekaan- mutta ette oleta sitä muilta tai opeta lapsillenne että joku ansaitsee tulla syrjityksi sen takia että hän ei ole samaan uskontoon kuuluva.
Terv. ei ateisti muttei myöskään uskontoryhmiin kuuluva äiti.
En ole henkkoht kiinnostunut siitä, miten opetatte kristinuskoa lapsillenne, mutta siitä olen kiinnostunut, jos yritätte opettaa sitä minun lapsilleni. Esim. päiväkodissa.
Jeesus oli historiallinen henkilö (...)
Jeesuksen historiallisuus on täysin avoin kysymys. Todennäköisemmältä vaihtoehdolta vaikuttaa, ettei todisteita ole. Etsivä löytää helposti lisätietoa.
Olisi syytä kertoa, että Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja joka on suurelta osin satua.
Jumalia tai iankaikkista elämää ei ole olemassa -kun ihminen kuolee niin se oli kerta kaikkiaan sitten siinä.
ettei se herätä kauhistelua teidän keskuudessanne?