Miksi monet naiset antavat itsensä lässähtää lapsen saannin jälkeen?
En ole koskaan ymmärtänyt miten monet naiset lopettavat kokonaan itsestään huolehtimisen lapsen syntymisen jälkeen. Ei se nyt ihmeellisyyksiä vaadi, että palautuu entisiin mittoihin ja hieman panostaa ulkonäköön. Kamala katsoa lössähtäneitä äitejä, jotka tukka rasvaisena valetavat leikkipuistoon...
Kommentit (24)
koliikki-pikkuvauva-aika, oma sairastelu, krooninen unenpuute, perheenjäsenen väkivaltainen kuolema, rahahuolet..
kaikki muuttui yhdeksi isoksi harmaksi kallioksi joka 'lepäsi perheemme päällä'... silloin totesin, että jos seviän tästä hengissä ilman vaurioita mielenterveydelle ja lisäksi lapsi saa tarvitsevansa hoivan, niin se on elämän voitto.
Joo, ei ollut toi oma ulkonäkö ihan siellä ekojen prioritteetien joukossa, täytyy sanoa.
miltä ne näyttivät ennen lasten saamista. Ehkeivät kaikki ole koskaan olleet erityisen kiinnostuneita oman ulkonäkönsä laittamisesta?
Ainakin mun tuntemani pienten lasten äidit näyttävät aika samoilta kuin aina ennenkin, eivät mitenkään erityisesti rumemmilta tms.
Muuten olen aina huolehtinut itsestäni, mutta painoa en ole saanut takaisin lapsia edeltäviin lukemiin. Meille syntyi 2 lasta 1,5 v. ikäerolla ja toisen lapsen jälkeen ei paino imettämällä enää tasaantunutkaan.
Ongelmani on, että tykkään liikaa hyvästä ruuasta, laihduttaminen on paljon vaikeampaa kuin kuvittelin (koskaan aiemmin ei ole ollut paino-ongelmia vaikka aina olen ollut kulinaristi).
Painoa on siis liikaa, mutta muuten olen aina huolehtinut ulkonäöstä. Leikkipuistoonkin olen aina laittanut vähintään ripsivärit, huulikiillot jne. enkä missään rytkyissä ja rasvaisissa hiuksissa ole kulkenut.
Tällaisissa keskusteluissa pitäisi ensin rajata se, mitä sillä itsestään huolehtimisella tarkoitetaan...
Mitä pitäisi tehdä, kuinka paljon ja kuinka usein, jotta voi sanoa huolehtivansa itsestään?
Miten ihmisen alkuperä otetaan huomioon?
(kauniskasvoisella, hyvän luuston omaavalla ja nopealla aineenvaihdunnalla toimivan ihmisen on HUOMATTAVASTI helpompi pysyä kauniina kuin epäsymmetriset kasvot omaavalla, luuston takia rujon mallisen ihmisen, jolla kaiken lisäksi on hidas aineenvaihdunta)
Eli kun te jotkut puhutte siitä, että pitäisi pitää itsestään "edes vähän" huolta niin mitä kaikkea siihen kuuluu? Mitä kuuluu keskitason itsestään huolehtimiseen? Entä mitä kuuluu kunnolliseen itsestään huolehtimiseen?
On huomattavasti helpompi vastata kysymykseen kun ensin määrittelette nämä asiat.