Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vesirokko! ja ihan kauheasti näppyjä! miten helpotan lapsen oloa?

Vierailija
09.04.2009 |

.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin jo mentolirisiiniöljyspriitä ja laitan sitä, mutta kuulemma kirvelee kovasti! mitä muuta voisi tehdä?

Vierailija
2/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa Atarax-nimistä lääkettä joka auttaa kutinaan. On reseptillä oleva lääke joten aikoinaan sain sitä kun soitin terkkariin oman alueen sairaanhoitajalle ja hän vei lääkärille tiedot lapsesta jonka jälkeen resepti oli haettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse muistan, kun mulla oli se joskus 12-vuotiaana tosi pahana, niin mua helpotti tosi paljon, kun äiti hieroi kutisevia kohtia froteepyyhkeellä. Ainahan siinä jokunen sitten saattaa revetä, mutta ei mulle ainakaan mitään arpia siitä ole jäänyt.

Vierailija
4/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpyveteen ruokalusikallinen soodaa, ja anna lapsen kylpeä rauhassa. Meillä siloinen kuusivuotias totesi kylvystä noustessaan, että nyt kutisee aivan vimmatusti, ja hetken päästä kutina loppui kokonaan. Myös kaksi muuta samaan aikaan vesirokossa ollutta lastamme lakkasi raapimasta soodakylvyn jälkeen.

Vierailija
5/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkaapissa säilytettävää voidetta ja terveyskeskuksesta (tai tässä tapauksessa päivystyksestä) voi hakea reseptin suun kautta otettaviin lääkkeisiin jos on oikein paha tilanne.

Vierailija
6/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ensin oli keksitty laittaa harteille froteepyyhe, joka suojasi näppyjä veden paineelta. Meillä oli enimmät näpyt juuri selässä.

Vierailija
7/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaalla oli suurin osa näpyistä pyllyn alueella.

Vierailija
8/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todella suosittelen Ataraxia koska sen avulla lapsi sai nukuttua hiukan. Soita lääkärille heti ja hae reseptillä-

Vierailija
9/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sekä lisäksi kutinaa hillitsevää antihistamiinia.

Vierailija
10/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa monesti päivässä

Vierailija
11/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kuullut että kylpy suolavedessä auttaa hyvin kutinaan.

Vierailija
12/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tammikuussa tosi kamala vesirokko. Antihistamiinia (Zyrtekiä) saatiin nestemäisenä suun kautta otettavaksi ja mentholtalkkia vaan joka paikkaan.

Vierailija
13/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa apteekissa olen jo käynyt, mutta mitään heillä ei ole minulle myydä ko. vaivaan

Vierailija
14/14 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa apteekissa olen jo käynyt, mutta mitään heillä ei ole minulle myydä ko. vaivaan

Se nimi on ihan "vesirokkovoide" tms. Vesirokko siinä nimessä kuitenkin on, loppu saattaa olla myös rasva tai vaahto...