Kummalla laihtuu paremmin, nopeammin, pysyvämmin?
Mulla pudotettavaa ei ole paljon, painoindeksini on 24. Karppaamalla en laihtunut yhtään, painonvartijoilla tippuu tasaisesti koko ajan. Karppaamalla ei ollut yhtään makeanhimoa (eikä nälkä muutenkaan), painonvartijoilla taas koko ajan tekee mieli jotain, mutta tapahtuupahan jotain.
Kommentit (6)
Kannattaa tarkkailla kaloreita karpatessakin, ainakin alussa. Yksinkertainen totuus on se, että syömällä kulutusta enemmän et voi laihtua.
Painonvartijat vai vähähiilihydraattisella ruokavaliolla?
KArppaamalla olen saanut 6 kiloa pois ja ovat pysyneet pois.
Painonvartijoissa huonopuoli on se, että käytännössä et voi syödä juuri ollenkaan rasvoja = ei terveellistä. Keskimäärin 1kg /viikko lähtee painoa.
Karppamalla saattaa lähteä huomattavasti nopeampaa, mutta jaksatko noudattaa ruokavaliota loppuelämäsi?
Oikeata ns. parempaa tapaa ei ole, koska laihtuminenkin on niin yksilöllistä kuten vastauksista huomasit.
Minä pidän parempana=terveellisempänä vähähiilihydraattista ruokavaliota. Mutta en sellaista, että kermaa ja meetvurstia saa syödä ylenmäärin ja kaikki hh.t on karsittu pois. Pidä ainakin jonkinverran täysjyväviljoja ruokavaliossa mukana.
Tykkään 100% ruisleivästä,
rakastan juustoja, kalaa, kanaa ja munia.
En tykkää pastasta, en perunasta, enkä juuri riisistäkään.
Ainoa vaikeus olisi olla ottamatta kahvin kans pullaa kylässä ja töissä!
Se on jokapäiväistä tuo keksin ja pullan tarjolla olo.
Tykkään salaateista yli kaiken.
Voin ja kerman lisäys sopii minulle.
En jaksaisi laskea pisteitä, enkä kaloreita.