Aiotko ostaa uusia vaatteita kesäksi? Mikä on nyt in - mitä kivaa kaupoista löytyy?
Mitenhän sitä alkaisi päivittää vaatekaappiaan näin kotiäitivuosien jälkeen - tuntuu, ettei ole mitään kivaa päällepantavaa, olisi siis aika uudistua ja alkaa miettiä muutakin kuin vain lapsen vaatetusta.
Mistähän sitä alkaisi - mitä kannattaisi hankkia ensin - kevättakki?
Kommentit (9)
ei ole rahaa. Sen sijaan aion ommella itse, ja olen jo ommellutkin. Muodista en tiedä juuri mitään mutta teen sellaisia vaatteita mistä itse tykkään ja minkä malliset minulle sopivat
uusia, kun entisetkin on ihan hyviä? En koskaan seuraa muotia, sillä pukeudun niinkuin itsestä hyvältä tuntuu. Niilläkin rahoilla, jotka säästyy vaatteiden hankinnasta itselle, ostan vaikka lapsille jotakin.
Takki ja kengät pitää kyllä ostaa.
Uusia vaatteita kyllä kaipaan kovasti, sillä vanhoja on aika vähän ja niistä suuri osa huonokuntoisia ja/tai rumia (= eivät sovi minulle, näytän kamalalta - usein anopilta tai äidiltä saatuja tai vikaostoksia kirpparilta). En tosiaan enää halua tämän näköisenä liikuskella kuin korkeintaan kotioloissa. Kyse ei nyt ole muodista ja sen seuraamisesta, vaikka trendeistä kysyinkin.
ap
panostaisin hyviin, istuviin farkkuihin ja kauniisiin, mukaviin kenkiin. Muita vaatteita löytyy kirppareilta ja halvemmistakin kaupoista helposti mutta noita farkkuja ja kenkiä on hankalampi löytää. Lisäksi näyttää melkein asu kuin asu hyvälle jos ne housut on hyvät. Toppeja ja hameita saa myös ommeltua edullisesti itse, housuja ei niinkään
lähtee alusvaatteista! Öma olo kohentuu kertaheitolla,vaikkei niitä vaatteita muut nääkkään..ite oon pihi niiden suhteen,nytkin raskausajan ollu halvoissa imetysliiveissä ku muut ei mahdu päälle..
Kun et ole "pintamuodin perassa juoksija satsaa hyvalaatuisiin perusjuttuihin (kivat farkut ja joku hame uusia sopivan mallisia T-paitoja, kengat...) ja sitten jos mieli tekee ja rahat riittaa josta jotain kivoja asusteita (koruja, huiveja jne ) vaatteita piristamaan.. niilla saat helposti vaihtelua ja vahan trendikkyytta (esim . tanhetken muotivareja) pukeutumiseen.
Ja hyvat alusvaatteet, kuten tassa aiemmin maittiin, hyviin ja oikeankokoisiin rintaliiveihin kannatta satsata!!!
itse löysin tänä keväänä Your face -kaupan. Ihania ja ajattomia vaatteita ja vaikuttavat hyvälaatuisilta.
Alusvaatteet minulla ovatkin laatutavaraa, sinänsä huvittavaa, sillä muut vaatteet ovat usein mitä ovat. Mutta ryhti ja kehon muoto on tosiaan se mistä kaikki lähtee.
Housut ovatkin olleet aina se vaikea juttu: en ole käyttänyt farkkuja naismuistiin, kesäisin lähinnä pellavahousuja. Talvella olenkin ollut ihmeissäni, mitä pukea - siksi olen varmaan usein käyttänyt hametta.
Mistä ihmeestä löytäisin kivan kevättakin, kun en edes itse kunnolla tiedä, millainen olisi kiva? Ei liian tätimäinen, mutta ei kyllä mikään teinitakkikaan - yksinkertainen, hyvä kangas ja suht ok leikkaus, ettei näytä säkiltä - voi siis myötäillä vyötäröä. Linjakas siis ja puolipitkä tai johonkin reiteen asti helma.
Mielellään kuitenkin ilman vyötä.
Kaikki takit mitä olen nähnyt, ovat joko a-linjaisia säkkejä tai kiiltävistä ohuista tekokuitukankaista tehtyjä tuulitunneleita. Tai sitten on nuhjuisia ja huonostiommeltuja, halpispuuvillamaihareita tms. tai sitten blazereitä.
Onko olemassa mitään muuta? Vai pitääkö itse ommella?