Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos huutonetissä peritty liikaa postareita, peritäänkö takaisin?

Vierailija
08.04.2009 |

.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muussa tapauksessa voi olla vähän turha enää ruikuttaa.

Vierailija
2/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole perinyt takaisin

Jos myyjä on maksanut enemmän postareita, kun ilmoituksessa ilmoitanut. En ole niitäkään maksanut lisää (ei ole koskaan kyllä pyydettykään).

olen siis ollut ainoastaan ostajana, en myyjänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin laitan aina ilmoitukseen, että postikulut ovat ilmoittamani summa, en palauta ylimääräistä enkä peri lisää. Siis myyjänä näin. Minulla ei ole mahdollisuutta juosta postissa montaa kertaa kartoittamassa postikuluja enkä omista tarkkaa talousvaakaa, jolla tuotteet voisin punnita. Niinpä ilmoittamani postikulumäärä on vain arvaus postin hinnaston mukaan. Joskus voi maksaa enemmän, jolloin maksan erotuksen omasta pussista, joskus vähemmän, jolloin en ala palauttelemaan muutamia kymmeniä senttejä.

Vierailija
4/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i, jolloin en ala palauttelemaan muutamia kymmeniä senttejä.

[/quote]

Vierailija
5/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta palautan kyllä aina ylimääräiset, jos olen arvioinut postikulut yläkanttiin.

Vaikka olisikin kyse kymmenistä senteistä :)

Vierailija
6/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos joskus menee niin pieleen että erotus on suuri esim. useita euroja mutta joitain kymmeniä senttejä ei tulisi mieleenkään alkaa palautella. Ai miksi, no siksi että siinä on ihan älytön vaiva. Ja jos olen ilmoittanut kulut alakanttiin niin en toki myöskään peri lisää vaan maksan omasta pussista. Postikulut on ilmoitettu kohteen kuvauksessa ja ne ovat ne mitä siinä lukee.

Oikeasti, ette uskoisi minkälaisia ruikuttajia siellä välillä tulee vastaan. Onneksi suurin osa porukasta on toki ok.

Vierailija
7/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun maksikirje olikin painavampi kun olin luullut...Mun moka en peri ylimäärästä...

Vierailija
8/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi otan aina ylimääräistä!!!

Vituttaa tuollaiset ruikuttajat!

Vierailija
9/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin laitan aina ilmoitukseen, että postikulut ovat ilmoittamani summa, en palauta ylimääräistä enkä peri lisää. Siis myyjänä näin. Minulla ei ole mahdollisuutta juosta postissa montaa kertaa kartoittamassa postikuluja enkä omista tarkkaa talousvaakaa, jolla tuotteet voisin punnita. Niinpä ilmoittamani postikulumäärä on vain arvaus postin hinnaston mukaan. Joskus voi maksaa enemmän, jolloin maksan erotuksen omasta pussista, joskus vähemmän, jolloin en ala palauttelemaan muutamia kymmeniä senttejä.

Vierailija
10/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En palauta enkä peri ylimääräistä" Tulee mieleen vähän homssuinen, ei millään mitään väliä-myyjä, jonka paketteihin menee myös ties mitä muuta hiuksia, leivänmuruja yms. Tällainen minulle tulee mieleen myyjistä, joille postikulujen tarkan hinnan määrittäminen (hyvin yksinkertaista ja helppoa) on ylivoimaisen vaikeaa.

Minullakaan ei ole kuin vaaka joka näyttää painon 20 gramman välein mutta ei olevielä kertaakaan tullut väärää postimaksua.

Vierailija
11/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En palauta enkä peri ylimääräistä" Tulee mieleen vähän homssuinen, ei millään mitään väliä-myyjä, jonka paketteihin menee myös ties mitä muuta hiuksia, leivänmuruja yms. Tällainen minulle tulee mieleen myyjistä, joille postikulujen tarkan hinnan määrittäminen (hyvin yksinkertaista ja helppoa) on ylivoimaisen vaikeaa.

Yleensä ovat muutenkin huonoja kauppakumppaneita.

Vierailija
12/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan postikuluja yleensä vähän yläkanttiin, koska lasken siihen myös pakkausmateriaalit (jotka ei oo ihan ilmaisia, jos ei halua sanomalehteen käärittynä lähettää) sekä automatkan postiin (n. 10km). Ei se lähetyskulut tarkota pelkästään sitä, minkä posti ottaa.

Kaikkein helpointa on mielestäni myyjänä ja ostajana se, jos postikulut on huomioitu jo tuotteen hinnassa ja hinta sis. postikulut.

Vierailija
13/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa mitään palautus/lisääperimisrumbaa kun myymisessä on aika paljon työtä muutenkin. Harvoin ne kulut edes menee väärin, kun paljon myy niin oppii nopeasti ne arvioimaan. T: 9

Vierailija
14/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja postikuluista sen verran, että kuten aikaisemmissakin viesteissä on sanottu, lähetyskuluihin menee muutakin rahaa, kuin itse postikulut. Oma postikulusummani on arvio (aika hyväksi arvoijaksi olen kyllä oppinut) ja en palauta enkä peri ylimääräistä. Mistä tulee tuo mielikuva, että olisi homssuinen, leivänmuruinen myyjä, jos ei palauta eikä peri lisää????? Aivan käsittämätön väittämä! Eihän noilla kahdella asialla ole mitään tekemistä toistensa kanssa!!!

Itse olen myyjänä tosi tarkka, että tuote on äärimmäisen siisti kun sen lähetän. Ja vaikka mulla on tuo en palauta enkä peri ylimääräistä, on kauppa käynyt vallan hyvin, onneksi täysipäisten ihmisten kanssa, eikä kohdalle ole osunut ketään allaolevan kaltaista. Toivottavasti ei jatkossakaan!!!!

Yleensä ovat muutenkin huonoja kauppakumppaneita.

Vierailija
15/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pidän näistä myyjistä, jotka selkeästi ilmoittaa että postikulut on se mitä on ilmoitettu ("en maksa takaisin tai pyydä lisää")!

Ostan tuotteita, joista siellä on yleensä monta kohdetta tarjolla ja jotka ovat halpoja. Lopullisen hinnan tietäminen helpottaa siis ostopäätöksen tekoa. Jos 5€ tuotteeseen tuleekin yhtäkkiä ilmoitettuun summaan 2€ lisää postikuluja, niin halvasta löydöstä tulikin äkkiä kallis.

Vierailija
16/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää ainakin, ettei tarvitse säätää niiden postikulujen kanssa, kun ostaja tietää mitä maksaa.

Omissa ilmoituksissanikin lukee tuo "en palauta, en peri ylimääräistä" (enkä ole homssuinen. =) ), sillä jos samaan aikaan postittaa useamman paketin, on hankalaa postissa katsoa kenelle pitää palauttaa 20 senttiä ja kenelle 60, ja sitten vielä pyydellä tilinumeroita ja maksella niitä muutamia kymmeniä senttejä. Blaa. Tosin yritän aina arvioida postikulut mahdollisimman toden mukaisesti.

Minullakaan ei ole kuin vaaka joka näyttää painon 20 gramman välein mutta ei olevielä kertaakaan tullut väärää postimaksua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi