Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelisinko kätilöksi vai terveydenhoitajaksi?

Vierailija
07.04.2009 |

Vaikeuksia ammatinvalinnassa työhönsä kyllästyneellä sairaanhoitajalla. ;) Kummassakin noista olisi puolensa. Sinänsä pidän ihmisten kanssa työskentelystä, olen herkkä ja ystävällinen. Ajatuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin luulis, että herkälle sopis paremmin terkkarin homma. Terkkarina ei tuu niin pikatilanteita, joissa pitäis tehdä koviakin päätöksiä ja terkkarina olis hyötyä hyvistä keskustelutaidoista. Molemmissa olis hyvä olla ystävällinen.

Monet kätilöt on lyhyt hiuksisia ja punatukkasia, aika reipasotteisia ja suorasanaisia. Käskeviäkin, mutta hommahan täytyy saada hoitumaan, ei siinä auta jäädä nyyhkimään...

Itsekin olen kysymääsi miettinyt ja terkkariksi rupeisin, vaikka syntymän ihmeeseen ei kyllä koskaan kyllästyis... Mutta tuleehan ne vastasyntyneet sitten neuvolaan pian terkkarille.

t. sh

Vierailija
2/4 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pointteja. Itsekin olen just samaa miettinyt, että ehkä en ole tarpeeksi sellainen riuska täti kätilön hommaan ;) Sitäpaitsi terkkarilla olisi päivätyö. ;) Muita mielipiteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivat paremmin terkkarin ominaisuuksiksi. Ammatillisuuden myötä tietysti oppii näitä ominaisuuksiaan paremmin säätelemään ja on pakkokin. Itsenäisiä töitä molemmat, on siis kyettävä itsenäiseen päätöksentekoon, mutta terveydenhoitajan työssä päätöksiä voi harkita hieman pidempään eivätkä välittömät seuraukset ole yhtä dramaattisia. Pidemmällä tähtäimellä toki voivat ollakin.

Kätilön on oltava kovapintaisempi ja riuskempi. Työ on nopeatempoisempaa ja stressaavampaa, varsinkin salikätilöille. Osastoilla kätilöntyö on taas toisentyyppistä.

t. th-sh

Vierailija
4/4 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli varmaan riippuu myös pitkälti työpaikasta. Mikä mahtaa olla kätilöiden/terveydenhoitajien työtilanne tällä hetkellä? Sairaanhoitajilla töitä riittää, mutta näiden em. ammattien ryhmiin en ole tutustunut työtilanteen pohjalta. Kyllä itsellänikin hieman enemmän kallistunut terveydenhoitajan suuntaan, salikätilöksi musta ei varmaan olisi. Entäs palkkaus, klö th? ;)