Miksei kotiäidit järjestä virikkeitä leikki-ikäisilleen ja seuraa naapurin lapsista...
No tänään taas yritin ottaa leikkipaikalla kontaktia toiseen äitiin, jolla oli suunnilleen samanikäinen lapsi kuin oma leikki-ikäiseni. Lapsi oli kiinnostunut meidän seurasta, mutta äiti katsoi mua kuin olisin sanonut jotain säädytöntä moikkaamalla heitä! Voi jumaleissuma mä olen kyllästynyt tähän kaverin metsästykseen...
Kommentit (6)
Aika harva kotiäiti jaksaa kökkiä yksinään. Onhan se äidillekin lepoa kun lapset leikkivät keskenään.
Harmi, kun ei varmaan samoissa puistoissa ulkoilla.:)
Tosiaan monilla tuntuu olevan hankala edes vastata tervehdykseen saati mitään sen kummemmin jutella. Ja yllättävän monilla on käsittämättömän hankalaa vastata jopa lapsen (4-v.) reippaaseen tervehdykseen ja kysymykseen leikitäänkö yhdessä? Oletkp minun kaveri? Sydäntä särkee, kun huomaa oman lapsen surullisen ja hämmentyneen ilmeen, kun hänelle ei vastata ja tyyliin käännetään selkä. Ja olenkin alkanut ihan suoraan lapsen kysymyksiin ja pahaan mieleen sanoa, että kaikki aikuiset ei vaan osaa käyttäytyä. Älä välitä. Ole sinä aina yhtä ihanan reipas. Äiti leikkii sinun kanssa.
Monesti tuo tyly/mykkä käytös tuntuu vielä periytyvän vanhemmilta aikuisille.
Harmi, kun ei varmaan samoissa puistoissa ulkoilla.:)
Oletko minun kaveri? Sydäntä särkee, kun huomaa oman lapsen surullisen ja hämmentyneen ilmeen, kun hänelle ei vastata ja tyyliin käännetään selkä.
Harmi tosiaan. Olisin sut varmaan jo bongannut. ;)
Ap
Meillä on naapurustossa 14 max 2v ikäerolla olevaa leikkikaveria, ja lisäksi vanhempia lapsia joiden leikkeihin joskus mahtuu pienetkin mukaan. Lapset käyvät kerhosa 2*3h viikossa, ja saavat virikkeitä ja seuraa. Lisäksi kerhokavereiden vanhempien kanssa sovitaan joskus puistotapaamisia, ja kyläillään puolin ja toisin. Kotona myös askarrellaan, leivotaan, lauletaan ja piirrellään.
tai huonokuuloisia, tiedän tapauksen jossa yksi vanhempi halusi tervehtiä toista vanhempaa ja lasta mutta koska äiti oli todella huonokuuloinen ei hän kuulut tervehdystä ja sai haukut huonosta käytöksestä.
Näin ei tietenkään aina ole mutta jokin syy varmaan on siihen että ei vastata tervehdykseen tai kysymyksiin.
Toiset ei vaan osaa olla sosiaalisia.
kyllä tehdään nimenomaan niin