Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaatko valittaa polttaribudjetista?

Vierailija
12.12.2008 |

En päässyt polttareiden suunnitteluun ja sit tuli ilmotus, paljonko on kustannukset per henkilö... niin aika suolanen hinta... En jotenkin kehtaisi valittaa kun en päässyt suunnittelemaankaan mutta ilmottautunut olen ja kotihoidontuella tällä hetkellä... Joten noin paljoa ei olisi kyllä laittaa=(

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo melkein 40, mutta kymmenisen vuotta sitten pollttareista selvittiin hauskaa pitämällä, saunomalla ja tyttöjen iltaa, viinä ja ruokaa.. Kuljetus pelasi hyvin omalla autolla, tai kaverin autolla..

Toisaalta, en moniin polttareihin ottanut osaa, koska aina voi sanoa ei.

Vierailija
22/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee vuodesta toiseen sillä samalla puvulla&kengillä, jos joskus uuden kauluspaidan ostaa, niin niitäkin saa halvalla jos Dresmannin tmv. laatu kelpaa.

Nainen sitä vastoin joutuu hääjuhlassa panostamaan jo paljon asuun/asusteisiin, riippuen miten läheinen morsian on ---> onko kaasona, pitääkö ostaa uusi puku ku ei aina samalla kehtaa jokaisen sukulaisen häihin mennä, onko kyseessä hienot häät joihin pitää mennä kampaajan kautta jne. jne. jne.

Miehelle se ainoa panostus on se kerran ostettu puku, ja satunnaiset kauluspaidan/kravatin uusimiset. Miehet eivät mene kampaajalle ennen juhlia, naiset usein menevät. Jos nainen käy häissä joissa samoja ihmisiä, ei voi olla joka juhlissa samassa asussa, kukaan ei ajattele miehestä että tuolla on taas sama puku mikä AINA sillä päällä----> vert. nainen joka aina samassa hameessa joka häissä.

Eli miehelle se polttarikustannus on oikeastaan ainoa kulu mitä häistä tulee. Kun taas nainen ostaa vaatteita(uudesta asusta sukkahousuihin), käy kampaajalla, ehkä manikyyrissä jne. =rahaa palaa PALJOn enemmän mitä miehellä. Joten on ymmärrettävää, ettei polttareihin halua kamalasti rahaa tuhlata (varsinkaan jos on kotihoidontuella tmv. pienillä tuloilla!) koska jo ilman polttareita se 100 menee helposti +päälle matkakulut hääpaikalle ym. mitkä toki se mieskin maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäisin vielä näiden kulujen päälle häälahjan...

Mua harmittaa ihan sairaasti, että vaikka kyseessä on hyvän ystävän häät niin mun on ostettava juhlapuku (juu en omista sopivaa juhlapukua tällä hetkellä=( ) kengät olis hyvä tietty olla myös (joo en omista niitäkään) vähään aikaan ei ole nimittäin juhlissa tullut käytyä... + häälahja + polttarit+ matkat häihin jne. kotihoidontuesta kallis paukku=( elämä olis varmaan helpompaa ihan super rikkaana!

Vierailija
24/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päätin etten varmaan enää polttareihin ota osaa. Otti siinä määrin päähän kaikki suurelliset suunnitelmat, ja se että itse ei kyllä kauheesti rahoille saa vastinetta. Jos pitää yks ihminen juottaa koko pvän, syöttää isoa porukkaa, mennä kaikenmaailman systeemeihin katsomaan vierestä.

Morsian ei loppujen lopuksi edes ollut kovin tyytyväinen, kun ei oltu riittävän ikimuistoista ja kallista keksitty.

Vierailija
25/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsian ei loppujen lopuksi edes ollut kovin tyytyväinen, kun ei oltu riittävän ikimuistoista ja kallista keksitty.

Minä olin tyytyväinen, kun parhaat kaverini tulivat kanssani syömään, ja mitän pelleilyjä ei oltu kehitetty (olinkin kyllä raskaana).. Sanoin jo etukäteen, että turha kehittää mitään, koska mielestäni, ei typerämpää asiaa ole keksitty kuin polttarit.

Vierailija
26/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

normi iltana menee tavallisena bilettäjänä ehkä se 4-5 tuoppii/driksuu, snäkäri ja taksilla kotiin se 60 euroo niin tuntuu oudolta jos ei sitten haluta erikoistapauksessa pikkasen panostaa....

Vierailija
27/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, mitä teidän kekkereihin kaikkea kuuluisi jos kustannukset on 2000e?

Vierailija
28/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskolle yritän polttareita järjestää ja hinnaksi olisi tullu sata egee per lärvi. Siihen hintaan kuuluu tosin ruuat ja huvitukset jokaiselle osallistujallekkin. ei onnistu ei... liian kallista... ok.

no pyysin ihmisiä antamaan vaihtoehtoja ja keksimään ilmaista/halpaa tekemistä polttareihin niin keneltäkään ei ole tullut yhtään ainoata ehdotusta! Kutsuttuja on kuitenkin 20!

Vierailija
29/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti jo mitä käynti ravintolassa maksaa niin ei siihen tarvii paljon kuulua

Vierailija
30/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti mitä aamiainen, 2xruuat, juomat maksaisi jo yhdelle henkilölle ja se sisältyy siihen sataan euroon? Helsingissä kaikki saunatilat jo pelkästään maksaa hunajaa!

Vierailija
31/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun lähdetää polttareihin, ne ihan samat maksut tulevat polttarikustannusten päälle mitä normaaliin baari-iltaan menee!

Luojan kiitos oma tuttavapiirini on sen verran vaatimatonta, että ihan normaali saunotaan ja syödään hyvin (kotona/ravintolassa) ja yhdessä oleminen on riitänyt. Eli kustannuksia ei ole paljoa tullut, kun on jonkun kotona/mökillä oltu ja siellä itse tehty jalkahoitoja/manikyyrejä ym. saunottu jne. ja joko itse kokattu jotain/menty saunomisen jälkeen syömään ja baariin.

Halvimmat polttarit olivat uskovaisella työkaverillani (olimme opiskelijoita lähes kaikki) kun ei alkoholiin mennyt rahaa (itse siis kyllä juon ja käyn baareissa, mutta työkaverin +hänen tuttavistaan suurin osa oli absolutisteja) hintaa tuli MUKAVILLE polttareille n. 10e/hlö, ja hauskaa oli!:)

Ja ylipäätään en pidä (eikä luojan kiitos tuttavanikaan!) mistään "häpäisy polttareista", eli ei tarvitse mennä päivällä hassussa asussa pitkin kaupunkia jne. vaan se yhdessä olo ja mukava ilta riittää, ilman mitään palkattuja miesstrippareita ymv. joihin rahaa palaa helposti paljon---

Vierailija
32/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartteeko sinne baariin mennä kun siinä ei ole mitään arjesta poikkeeva? vitun tylsää sanon minä!

Vierailija
33/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljoa juomia, niin rahaa menee max 30e. Työni vuoksi reisaaan ja syön paljon ravintoloissa. Kaupungissa kun kaupungissa saa kaksi henkilöä ruuan ja viinipullon/oluet yhteensä 50-60 eurolla. Paljon halvemmallakin;)

Vierailija
34/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan me tietysti aina mennä mäkkäriin.

Vierailija
35/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Polttarit on kivoja, mutta jos käyn baarissa niin multa menee maks. 20 euroa rahaa. Otan yhden siiderin, ehkä kaksi. Kävelen kotiin, joskus menen kotiin pikaruokalan kautta. Kun ei ole enempää laittaa rahaa niin ei ole. Joten ei sitä sitten viitsisi polttareihinkaan kamalan paljoa laittaa, vaikka miten kivaa olisikin. Jos olisin rikkaampi niin laittaisin.

Vierailija
36/38 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa..

Tiedän yhden äidin, joka otti häitä varten velkaa pankista, että saivat näyttää sulhasen perheelle.

Maksoi sitten niitä velkoja korkojen kera vielä kun hääpari oli eronnutkin.

Vierailija
37/38 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omissa polttareissa oltiin kylpylässä pulikoimassa,saunottiin ja istuttiin rauhassa. Senjälkeen syömään ja muutaman drinksun jälkeen kotiin. Onneksi mulle ei keksitty mitään riippuliitoa tms. en olisi uskaltanut mennä ja rahat olisi menneet kankkulan kaivoon.

Vierailija
38/38 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle järjestettiin n vuosi sitten polttarit ja hinnaksi oli tullut 25 euroa hlö ja todella mukavaa oli! Olin kyllä kaasoille etukäteen sanonutkitn että toivon sillaisia polttareita mihin mahdollisimman moni pääsee osallistumaan eikä olis kenelläkään maksun suuruus este.

Kaverin polttareissa ku olin kesällä hinnaksi tuli 40 euroa hlö ja nekin olivat todella mukavat. Aluksi toi summa oli paljon suurempi mutta kun monta vähävaraista oli mukana oli pakko jostain karsia ja keksiä muuta että saatiin kivat ja suht halvat polttarit järkättyä.