Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 <3 Kesäkeijujen vko 15 <3 <3

06.04.2009 |

Varhainen lintu madon nappaa... vai ehtikö joku jo polkaista viikkopinon käyntiin??

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan helmi...joo, menen huomenna vielä miehen kans käymään kelalla..näkeepä sekin miten ihmeellisellä tavalla ne osaa puheensa perustella..niin, että niitä on melkein pakko uskoa..vaikkei ymmärrä yhtään mitään! Ja jos päätös tulee ja on epäoikeudenmukainen, niin ei kait auta kun yrittää tehdä valitus! Kela on AIVAN KAMALA paikka..pitkästä aikaa joutuukin taas siellä asioimaan!

Fanny81..mulla on sf huidellu kokoajan yläkäyrän yläpuolella ja vauva on todettu todellakin reilun kokoiseksi! Lapsivettä mulla normaali määrä.Mutta..kaverillani, joka itse on myös aika pieni kokoinen..on kahdessa raskaudessaan maha kasvanut AIVAN VALTAVAKSI viimeisen kolmanneksen aikana...ja juuri nimenomaan suuren lapsivesimäärän vuoksi!Paino on noussut kohinalla loppua kohti! Lapsivettä on ollu jopa kolminkertainen määrä normaaliin verrattuna! Mitään varsinaista syytä suureen lapsivesimäärään ei ole koskaan löytynyt! Mutta kaksi pientä tervettä lasta sillä nyt on!Molemmat raskaudet menny muuten ihan hyvin..ja kaksi viikkoa yli lasketunajan on molemmat syntyny..vaikka toiselta oli sairaslomalla 25rv asti supistelujen vuoksi! Joten en usko että sulla syytä huoleen!

Sinniäinen 29+5

Vierailija
22/36 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sitten jouduttu vihdoin lepolomalle kokonaan. Unettomuus vaivaa ja saan nukuttua keskimäärin 4 tuntia yössä ja senkin tunnin pätkissä. Hemoglobini laskenut alle sataan, joten väsymyskin on melkoinen. Rautaa en pysty syömään, kun kaikki tulee ylöspäin. Ehkä tämä tästä, kun saa nukkua päiväunia.

Muutoin olo on kyllä hyvä. Supisteluja ei ole enää ollut ja muutenkin tunnen olevani elämäni kunnossa(lukuunottamatta väsymystä). Elämänlaatu parantunut kuitenkin sairasloman aikana, koska ei enää tarvitse väkisin pysyä hereillä, kun nukuttaa. Samaa sanoivat neuvolassa, että silloin pitää nukkua, kun nukuttaa.

Viime viikolla oli sokerirasitus, joka oli täysin puhdas. Hieman sitä pelkäsin, koska sf-mitta oli ponnahtanut ylös, mutta mittaajakin on kolmella viime kerralla ollut eri. Masu on kyllä kasvanut melkoisesti. Pakko varmaan ostaa vielä uusi paita, vaikka olin jo päättänyt selvitä olemassa olevilla.

Äitiyspakkaus tuli ja saatiin edelleen tuo 08 versio. Eipä tuo haittaa. Kestovaippoja kaiketi olisi ollut tuossa uudessa enemmän. Mutta ostetaan siis sitten niitä. Osa synnyttäneistä kavereista on luvannut omassa pakkauksessaan olleet kestot meille, koska eivät niitä ole käyttäneet.

Nyt taidan lähteä käväisemään kaupungilla.

Divinity ja toukka 28+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Divinity: Mullekin joka välissä kätilö tolkuttaa, että sillon on nukuttava kun nukuttaa! Vauva alkaa totuttamaan äitiä jo yöherätyksiin..

Fanny81: Mulla ei omakohtasta kokemusta ole (multa kun ei mitään mitata), mutta yhdellä kaverilla tuli painoa 26kg joista 20kg jäi sairaalaan, oli pikkasen lapsivettä. Ja ihan terve tyttö!

Sinniäinen: Munkaan mielestä se vika täti ei voi olla oikeassa. Kelasta pitäis aina pyytää kaikki paperilla, ettei tarttis tapella, mutta eihän sellasta kukaan muista. Mulla on asiat hoitunut todella hyvin, johtunee siitä, että niitä hoitaa ulkomaanyksikkö, jossa tuskin on samanlaista ruuhkaa näitten äitiysjuttujen kanssa.. Koeta vaan jaksaa tapella!

Meevi: Mullakin on toisinaan vihlonut häpyluusta, häntäluusta, lonkista ja niiden tienoilta tosi paljon. Mulle on ollut apua isosta jumppapallosta, jonka päällä istun ja pyörittelen lantiolla kaheksikkoa. Jos sulla on pallo, suosittelen kokeilemaan.

Mun on pakko kertoa teille, silläkin uhalla, että joku nyt kovasti huolestuu lisää.. (anteeksi, se ei ole tarkoitukseni!) Meillä on ihan lähipiirissä nainen, jolla on kaksi vuotias down-poika. Hän kävi molemmissa ultrissa, eikä niistä ikinä löytynyt mitään poikkeavaa, samoin koko raskaus sujui oikein hyvin. Ja silti heille tuo down poika syntyi. Mutta on maailman ihanin tyyppi! Eli kaikkea ei kuitenkaan pystytä seulomaan eikä mun mielestä ole tarviskaan. Toki kaikki haluaa terveen lapsen, muttei toisenlainenkaan ehkä maailmanloppu ole.

Vaipoista: Me kestoillaan ihan koko aikaisesti. Poikkeuksen aijon tehdä sen viikon aikana, jolloin autoilemme takaisin tänne Ranskaan. Heinäkuun helteillä ei nimittäin kiinnosta kakkavaipat auton takakontissa montaa päivää..

Ja niistä meidän vaunupäätöksistä.. Toi mies on ihan mahdoton muuttamaan mieltään! Nyt sitten taas mietitään, onko "päätöksemme" kuitenkaan se paras. (Ihan sama on kaiken hankinnan suhteen, eli ihan tiedossa oleva ongelma..) Olis vaan pitänyt tilata tarvittavat osat, jotta ei vois enää mieltä muuttaa :) Ja Anneh: Jovin Airit on nyt kovasti suosikkina, täytyy käydä niitä ens kuussa koeajamassa ennen kun ostaa.

Ja niistä kuukautiskivuista kun valitin... Ei voi olla mikään tulehdus, sillä sillonhan mua sattuis "koko ajan". Kätilöystäväni kertoi niiden vastoin ajatuksiani kuitenkin olleen supistuksia tai sitten vaan jotain suolten kipuilua. Mutta kun kerran loppuivat ja olo hyvä, en huoli ollenkaan :)

Taas kirjotin pitkästi..

maitoparta ja Soma 31+3

Vierailija
24/36 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon kuukautiskipumaisia tuntemuksia koskevaan keskusteluun. Mulla on jotain kuukautiskipuihin verrattavaa ollut ajoittain koko raskauden ajan ja olen ne joka kerta pystynyt yhdistämään ilmavaivoihin. Mitään supistuksiin viittaavaa ei kertaakaan ole niiden yhteydessä ollut ja olo muutenkin kipuilua lukuunottamatta normaali. Sitten kun vatsassa oleva ilma on pikkuhiljaa alkanut kiertää suolistosta pois niin kipukin on hävinnyt.

Vierailija
25/36 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos kivut on selittyneet muulla kuin tulehduksella. Tää mun tieto ei ollu siis muuta kuin terkkarin maininta viimeksi. Mitään omakohtaista kokemusta mulla ei asiasta ole.

Aloin paikallistamaan tätä oman jalkovälini kipua, ja nyt se kyllä tuntuu enemmän just tossa häpyluun kohdalla. Kai ne nivelten liitokset venyy vähän joka puolella...?

AnumaamunA

Vierailija
26/36 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäminkki: näin mäkin sen ottaisin, että suolisto kiukuttelee. Ummetusta kun on muutenkin ollut, tää raskaus ei yhtään ole sitä helpottanut :)

AnumaamunA: mun on pakko kehua sun nikkiä, se on ehdottomasti paras! :)

Ja toi kipuilu musta ainakin on nimenomaan sitä liitoskipuilua..

Vierailija
27/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näin mäkin sen nyt tulkitsin.

Kiitokset nickistä menee Alivaltiosihteerille:)

Hyvää pääsiäistä kaikille, toivottaa vapaapäivää viettävä AnumaamunA

28/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinniäinen: Saitkos asiat kelassa hoidettua?! Toivottavasti ne asiat järjestyy/tyi!! Mulla on ensi viikolla tarkotus mennä kelaan kaikkien lappujen kanssa...huoh...katotaan mitä siitä sitten tulee!!

divinity: Tsemppiä väsymykseen!!

m_maitoparta: Mä tykkäsin myös niistä Jovi air-vaunuista, mutta päädyttiin oran saagoihin vaunukankaan materiaalin vuoksi.

AnumaamunA: Liitoskivuilta kuulostaa kyllä...mulla häpyluu on niin kipee välillä, että tuntuu et se murskaantuu kokonaan =/ Ei niin kiva tunne=( Mulla kestänyt jo kauan noi liitoskivut ja sen vuoksi olen sairaslomallekin joutunut... =/

No sitten omaa napaa....

Eilen meillä oli sitten se odotettu, (pelätty), jännitetty aika sinne kättärille...Verenpaine oli varmaan ihan triljoona kun venattiin siellä ja vessas ramppasin monen monta kertaa. Ajat oli 40min myöhässä...(pääsiäisestä johtuen olivat antaneet päällekkäisiä aikoja....fiksua?!?)

No sit vihdoin päästiin lääkärille, missä oli lääkärin lisäksi kätilö ja harjoittelija(noi kaksi viimestä ramppas koko ajan ees sun taas...tosi rasittavaa ja ahistavaa olla jalat harallaan siellä kun ovi käy joka toinen minuutti...)....

Onnex lääkäri oli mukava. Ultrasi siis alakautta ja mahanpäältä. Alakautta sen takia kun on supistellut...siellä kaikki hyvin, kanavaa oli hyvin jälellä, mutta kohdunsuu oli ihan tosi ministi auennut, eli rauhallisesti pitää ottaa. Ottivat myös kaikenmaailman näytteitä, mitä otetaa jos on supistellut. Sitten kätilö tutki vauvaa...lapsivettä normi määrä, vauvalla kaikki mitat ihan normaalit, keskikäyrillä meni ja vauva painoi nyt 1223g:) <3 Oli muutes raivotarjonnassa vauveli ja kova menemään...potki sitä anturiakin useampaan otteeseen;)Elikkä mitään vikaa ei löytynyt, eli mun kohtu on muuten vaan kasvanut nopeeta vauhtia. Supisteluista sano, et jos ne alkaa enemmän muuttua kipeiksi, niin täytyy ottaa yhteyttä päivystykseen...ja että vauvan tulis nyt pysyä sisällä ainakin viikolle 33 asti ja sen jälkeen ne ei sitten enää estele, vaan saa tulla jos on tullakseen...

No tosta käynnistä jäi hyvä mieli, kaikki kunnossa ja voi taas nauttia huoletta raskaudesta<3 Töihin mulla tuskin on asiaa, kun toi kohdunsuukin oli ministi auennut, mutta sekään ei haittaa kuhan vauvalla kaikki kunnossa!!!!=)

Niin ja tosta vielä, et nyt kun vähän ollaan varpaillaan et jos syntyy etukäteen, niin varmasti mennään yliaikaisiksi....hehheh!!!;) No aika näyttää miten käy!!

Nyt olen sitten muutaman päivän poissa listoilta, lähdetään pääsiäisen viettoon mökille, ihanaa vaihtelua mun yksinolo arkeen... ja muutenkin vähän maiseman muutosta!=))

OIKEIN IHANAA PÄÄSIÄISTÄ KESÄKEIJUJEN MAMMAT <3

Anneh ja pieni muru 28+4 <3

Vierailija
29/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, niin se vaan oli niinkun AnumaamunA ennusteli.. ei ne mun munasarja kivut mitään supistuksia tai suolikipuja ollut, vaan ihan virtsatientulehdus! Nyt sitten antibioottikuurilla viikon. Paska homma on, että mulle tulee antibiooteista aina myös hiiva.. enkä mä tiedä mikä on maitohappobakteeri ranskaksi, että voisin käydä sellasia ostamassa :(

Hauska juttu, kun vasta pohdin sitä, että miten hoitavat, jos labranäytteissä jotain ihmeellistä on.. kun lääkäriaika on aina vasta kuukauden päästä, mihin ite pitää ne labratulokset viedä. Mutta eilen selvis, että kyllä ne lääkärille ilmottaa jos on jotain ilmotettavaa ja lääkäri sitten soitti mulle huonolla englannilla.. :)

Nauttikaapa pääsiäisestä ja ennen kaikkea pääsiäisruoasta!

maitoparta ja Soma 31+4

Vierailija
30/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä osaa jo jännittää tuo synnytys, kun mennään jo viikolla 33. Hui! :)

Mekin lähdetään miehen kaa reissuun huomenna, viikko tai pari menee tuolla keski -ja itäsuomessa perheiden luona. Kunhan ei rupee siellä syntymään, sit pitää lähtee Joensuun sairaalaan vissiin synnyttää.. :o Hehe, no, eiköhän tää mee reilusti yli kun tällaisia puhelee! :D

Tänään ei onneksi liitoskipuja ole ollut kun otin neuvosta vaarin, ja pidin tota tukivyötä kun käytiin kaupassakin. Ihanaa! Kyllä helpotti oloa huomattavasti. Yökin meni melko kivuttomasti, kun pidin tyynyä polvien välissä.

Munarikasta pääsiäistä kaikille! ;)

-Meevi ja juniori 32+3-

Vierailija
31/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kiitos ensinnäkin kaikille mun edellistä viestiäni kommentoineille! Rauhoitti paljon mieltä, kun sai lukea, että muillakin oli ollut paljon lapsivettä ja lapsi oli silti ollut syntyessään terve. Suurkiitokset vastanneille siis! :) En pystynyt kuitenkaan kirjoittamaan tänne itse mitään aiemmin, ennen kuin olin ollut siellä tarkastuksessa. Eli pääsin kuin pääsinkin vielä ennen pääsiäistä äitiyspolille tutkimuksiin tuon ison sf-mitan ja suuren lapsivesimäärän vuoksi. Tänä aamuna ottivat mut tarkastettavaksi, etten joutuisi murehtimaan koko pääsiäistä tätä asiaa.

No, selvisi, että lapsiveden määrä oli normaalia suurempi, muttei mitenkään hälyyttävän suuri, joka kertoisi jostain häiriöstä. Samoin vauvan koko oli normaalia suurempi viikkoihin nähden (painoarvio tällä hetkellä 2,2 kg) eli ylärajalla oli, muttei lääkäri pitänyt tätäkään epänormaalina. Arvioi, että vauvasta tulisi noin 4-kiloinen, mikä on siis vielä ihan normaali koko. Kommentoi myös mun kroppani olevan ihannesynnyttäjän mallinen (varmaan halusi hälventää mun synnytyspelkoa)? Pääasia tässä oli kuitenkin se, ettei vauvasta löytynyt mitään hälyyttävää & huolestuttavaa. Piti kromosomihäiriötä täysin epätodennäköisenä, mikään ei kuulemma viittaa sellaiseen. Määräsi mut varmuuden vuoksi sokerirasituskokeeseen, koska se saattaa olla yksi aiheuttaja vauvan koolle ja lapsivesimäärälle. Oli kuulemma tämän aamun virtsakokeessa ollut sokerit hieman plussalla.

Joten nyt saa taas vähän aikaa olla ihan rauhassa ilman huolia! :) Jos mulla tuo raskausajan diabetes on, niin ihan sama, pääasia että vauva vaan olis terve. Synnytyslääkäri sanoi myös, että vaikka vauva päättäisi syntyä nyt heti, se selviäisi varmasti, kun on jo niin hyvin kehittynyt. Joten nyt oon happy, happy!

Anneh: Hyvä, että kaikki oli kunnossa! :)

Divinity: Toi raudasta johtuva väsymys on tosi inhottavaa. Kannattaa yrittää laittaa ruokien joukkoon vaikka persiljaa, niin saattaisi auttaa tuohon hemoglobiiniin positiivisesti. Mulla ainakin tehosi. Persiljaa on tosi helppo ripotella vähän joka ruokaan pieniä määriä. Toinen hyvä vaihtoehto on pinaatti.

m_maitoparta: Harmi, että joudut antibioottikuurille! Toisaalta hyvä että asia nyt selvisi,niin pääset ongelmasta eroon.

Lisäksi oikein hyvää pääsiäistä vielä Teille kaikille!

Fanny81 +salamatkustaja (rv 31+3)

Vierailija
32/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyty tulla vielä ennen pääsiäisen viettoon siirtymistä kirjotteleen ettei ihan unohda miten tää toimii.

Aika monella tuntuu olevan jos jonkinmoisia kipuja, täällä myös kärsitään aivan kamalista liitoskivuista, välillä ei meinaa päästä seisomaan kun niin vihloo häpyluuhun, käveleminen tosi hitaalla nopeudella onnistuu hyvin mutta sen jälkeen kun menee istumaan tai makaamaan johonkin niin meinaa itku tulla kun ylös koittaa. No, toivottavasti nuo loppuvat viimeistään synnytykseen.

Kysykö täällä joku että kuinka koira tottuu vauvaan? Jestas tätä mun muistia.. Mutta vastaan nyt koska jostain syystä muistelen löytäneeni tuollaisen kysymyksen. Eli meillä on esikoista 9kk vanhempi rottweiler-typy (täytti siis juuri 2vee) ja ovat niin älyttömän hyviä kavereita ettei mitään rajaa. Aamuisin kun tyttö herää niin ensimmäinen mitä sanoo on "Koi-koi" =). Alussa tietysti koira ihmetteli vauvaa mutta kun annettiin sen heti mennä katsomaan eikä pidetty vauvaa mitenkään "ihmeellisenä asiana" mitä ei saa edes lähelle mennä niin hyvin nopeasti tuo pieneen tottui.

Onkos sinniäinen saanut mitään selvyyttä Kelasta? Voi luoja että ovat oikeasti ärsyttäviä, tuntuu että sinne palkataan aina kaikkein takakireimmät (ja vanhimmat) ihmiset mitä löytyy ja suuri plussa varmaan on jos ei tiedä asoista mitään. Melkein saa itse asiat selvittää jos jotain haluaa etukäteen tietää.

Fanny81: Onneks kaikki oli hyvin ja saat rauhassa nauttia pääsiäisestä.

Nyt tää taitaa lähtee nukkuun, oikein munarikasta pääsiäistä kaikille.

Ruu rv 31 (muistaakseni)

33/36 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, vihdoinkin pääsen taas kirjoittelemaan.

wilmaL: Ultran perusteella on sanottu, että vauva on pieni. Sitä on ultrattu pari ylimääräistä kertaa ja keskiviikkona käytiin sitten OYS:sissa.

Kaikki on vaavilla ok, se on vaan pieni. Odotussyntymäpaino on 2700 g. Ite oon ollu 2600 g ja isäntä 3360 g. Lääkäri sano moneen kertaan, että geneettisestä perimästä se johtuu, tai sitten laskettu aika on viikolla pielessä. Vaavi on kaikkien käyrien alapuolella, mutta niin oon ollut minäkin. Kahden viikon päästä mennään kontrolliin ja jos siihen mennessä vaavi on kasvanut samaa rataa, niin unohetaan koko juttu. Niin ja vauva painaa tällä hetkellä n. 1200 g ja oli perätilassa. Tuntuu kääntyilevän miten sattuu...

Vielä pitää mainita, että lääkäri oli tosi mukava. Saatiin kunnon kuviakin. Jopa sellanen, josta näkee pään... Oman lääkärin antamista ei oo saanut mitään selvää.

Neuvolassa oon käyny viimeks 2 viikkoo sitte. Uutta aikaa kun soittelin, niin eivät antaneet. Katotaan uudestaan toisen OYS-reissun jälkeen. Tietty saa soittaa, jos tulee ongelmia. No onneks ei oo tarvinnu soitella... Töitä on pääsiäisen jälkeen vielä 2 päivää, sitten alkaa 3 viikon loma ja sitten äippäloma. Enää ei oo mitään stressiä töistä... Välillä täälläkin kipuja alamahassa ja siitä alaspäin. On sitten aina pitänyt löysätä. Eilen ja tänään imuroin, niin kyllä piti välillä pitää taukoja. Mä oon tottunut tekemään kaikki asiat rivakasti... Lenkilläkin on pitänyt hiljentää.

Jees, mutta nyt pääsiäisen viettoon. Hyvää pääsiäistä kaikille!

Candy78 & vaavi (rv 30+5)

Vierailija
34/36 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikkoja 32+2. Todettiin, että minulla on ollut tuore parvorokko tapaus ja nyt sitte seuraillaan oys:ssa parinviikon välein vauvan vointia. Vauvalle voi tulla anemia ja turvotusta, jos on saanut myös parvorokon, mut toistaiseksi kaikki oli ok... Meillä oli arviopaino vkolla 32 :1900g. samaa luokkaa kuin aiempienkin lasten kohdalla.

Vierailija
35/36 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

m_maitoparta: Auts. Mä olen itsekin ollut krooninen virtsatietulehdus-sairastaja, mut onneks nyt raskausaikana selvinny niiltä. (kop kop) Maitohappobakteeri on englanniks actic acid bacteria, auttaako yhtään? Olen kyllä itsekin lukenut pitkän ranskan mutta ihan tuonne asti ei päästy:)

Ruu: Mä kyselin niistä koirista. Kiitos vastauksesta. Meidän viiriäiskoira täyttää kesäkuussa vuoden, ja on kyllä luonteeltaan sellainen leppoisa spanieli, et vauvan tulo ei kamalasti huolestuta. Mutta kun kyseessä on itsekin vähän tommoinen lapsi, niin pitää varmaan muistaa sit huomioida se.

Mutta takaisin vauva-asioihin. Missä yhteydessä te olette saaneet noita vauvan painoarvioita? Mä kysyin sitä viimeksi lääkärillä käydessäni ja ei se osannu sanoa, käski vain seurailla normaalikäyriä, et siellä se liitelee... En ole itse mikään järin suurikokoinen, mut kuulemma vain alle 150-senttisille tehdään erikseen synnytystapa-arvioita.

Jep mutta nyt mieskin heräsi baari-iltansa jälkimainingeista, tämä Tyyris Tyllerö lähtee syömään!

Hyvät pyhien jatkot,

Anumaa(pääsiäis)munA 31+6

Vierailija
36/36 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jäi näköjään eka kirjain pois, eli Lactic acid bacteria, toim. huom:)