Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun ranteessa voi olla?

Vierailija
12.12.2008 |

Ilmeisesti joku rasitusvamma, mutta mitä tälle pitää tehdä? Vauvan kanniskelusta yms. ilmeisesti tullut.

Ranne on kipeä tuosta peukalon puolelta. Siinä tuntuu välillä sellainen naks, naks. Peukalon liikuttelu sattuu. Välillä peukalo menee ikään kuin lukkoon, jää siis johonkin asentoon. Tätä on kestänyt jo melkein kaksi kuukautta, mutta nyt siis parissa päivässä pahentunut. Välillä käsi antaa ihan periksi, kun yritän vauvaa nostaa. Tänään sattui jo ihan maitotölkin nostaminenkin.

Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta laittaa käsi lepoon, että joku muu mahdollisimman paljon nostelisi vauvaa, laita käsi vaikka lastaan, siihen kelpaa vaikka puukauha jonka päälle laitat käden kämmen alaspäin, sitten ideaalisidettä päälle.

Vierailija
2/2 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen vauva-aikaan mulla oli vastaavankaltaisia oireita: ranne oli tosi kipeä peukalon kohdalta nimenomaan nostaessa vauvaa. Välillä käsi tuntui ihan hervottomalta ja oli kuin "tulessa". Joutui todella keskittymään, että kesti kivun ja sai lapsen nostettua syliin. Lääkäri määräsi hoidoksi tulehduskipulääkettä kuurimuotoisesti ja niitä söinkin useamman kuurin. Lisäksi ostin Instrusta rannetuet, jotka "jäykistivät" rannetta ja tukivat peukaloa. Mielestäni rannetuista oli hyötyä ja kipu helpotti. Pidin rannetukea päivin ja öin silloin, kun tilanne oli pahimmillaan.

Lääkäri kehotti olla rasittamatta kättä ja välttämään vauvan nostelua :-) Tosi helppoa pienen vauvan äidille... Vaiva kesti mulla lähes vuoden eikä ole tullut takaisin. Kuopuksen kanssa vaiva ei ole uusinut. Terveydenhoitaja sanoi muistaakseni vaivalla olevan nimenkin: rannekanavaoireyhtymä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan