Miksi minua ei pyydetä kummiksi...
Meillä on yksi yhteinen kummilapsi mieheni kanssa, hän on nyt 13v ja miehelläni on lisäksi yksi kummilapsi yksin, kun en ollut vielä hänen kanssaan silloin, kun hän on kummiksi lupautunut.
Haluaisin kovasti olla kummi useammalle lapselle, mutta ystäväpiirimme ei ole kuitenkaan koskaan meitä pyytänyt... Meillä on itsellämme kuusi lasta, se toki voi vaikuttaa, koska saatetaan kuvitella, että emme haluaisi kummilapsia. Itse pystyisin ja jaksaisin kovasti touhuta ja puuhailla kummilapsenkin kanssa. Ottaisin yökylään ja veisin retkille, mökille, uimaan, ihan tavallista arkea.
Surettaa oikein, että kukaan ei meitä pyydä...
Kommentit (3)
kun meillä olis oikeesti tarvetta kummille. Laskettu aika meni just ja lapsi syntyy minä hetkenä hyvänsä.
ja ristiäiset tulisi pidettyä tuossa touko ja kesäkuun vaihteessa..
Ja tämä ei oikeesti ole pila! Tuleva on kolmas lapsi meillä. Sellaisia sukulaisia ei ole jota pyytää ja tuttavatkin loppui kesken ennen aikojaan.
Ota yhteyttä yhteyttä, jos kiinnostaa alkaa kummiksi. Sähköpostiin kinnusenperhe@luukku.com saa laittaa viestiä :)
koska kun pyysimme yhtä ystäväpariskuntaa kummiksi niin he suostuivat mutta eivät olleet enää sen jälkeen tekemisissä meidän kanssamme. Mies oli tai on tietysti edelleenkin kummi heidän vanhimmalle lapselle mutta toisinpäin se ei näköjään onnistunut.
Minulle kummi ei ole tärkeä eikä hänen tarvitse olla mikään lahja-automaatti. Mutta tottapa entinen ystäväpariskunta katsoi että parempi rikkoa ystävyys yhden kummiuden takia.
He ajattelevat että teillä on ihan riittämiin omissa lapsissa.
Hyvien ystävien kanssa voisit varmasti asiasta puhuakin, tehdä selväksi että teillä olisi vielä aikaa.
Itse olin oikein otettu, että ystävä pyysi meitä kummiksi vaikka olimme juuri saaneet kummilapsen(muitakin on) mutta nämä sattuivat syntymään ihan lähekkäin.
Perheemme on 4 lapsinen.
Hän sanoi toki että saa kieltäytyä jos tuntuu siltä, ei olisi tullut mieleenkään.
MIelestäni kummiudesta ei kieltäydytä-toisaalta se johtaa myös siihen etät tosi paljon kuulee surullisia tarinoita miten kummit ei ole missään yhteydessä lapseen...
Olisko teillä semmoista hyvää ystävää että voisitte heidän lapsiaan ottaa mukaan touhuihin vaikkeivat kummilapsia olekaan? Tai lapsia joiden kummit ei syystä tai toisesta ole läsnä?
Tai ruvetkaa tukiperheeksi! On paljon lapsia joilla ei ole kummia ja elämässä muutenkin murheita ja heille voisitte suoda paljon riemua ihan pienillä arjen jutuilla...