Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virvon varvon matkaan noidat lähti! Joko teillä kävi ekat virpojat?

Vierailija
05.04.2009 |

Meillä lähtivät 8.30 kiertelemään naapurustoa. Ei kait ollut liian aikaisin? Odottivat klo 6 alkaen innoissaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan kyllä oltu hereillä jo kauan, mutta lapsettomat nukkuvat usein pitkään.

Vierailija
2/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeetä tulla koputtelemaan sunnuntai aamuna noin aikaisin. Mutta täähän onkin kömpelö provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli ysin aikaan ja se on liian aikaisin. Ollaan toki hereillä,mutta sunnuntaina ennen kymmentä ei naapureita häiritä--tämän olen oppinut lapsuudesta. Omanikin lähtevät vasta kympiltä..

Vierailija
4/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika sitten nyt voisi jo tulla. Onneks tällä seudulla pikkunoidat lähtee liikkeelle joskus 10 jälkeen, kiitos fiksujen vanhempien.

Eikä kai lapsellekaan ole kiva kuulla haukkuja jos sattuvat herättämään liian aikaisin jonkun sunnuntai-aamuna. Aapeelle voi tulla surullisia pikkunoitia kotiin takaisin.

Vierailija
5/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi sen verran olla käytöstapoja, että tuohon aikaan PYHÄ-aamuna et olisi päästänyt kakaroitasi rimputtelemaan ihmisten ovikelloja.

häpeä!

vaikkei lapset malta odottaa,niille opetetaan sitä odottamista! vai ovatko lapsesi sitä "kaikkimulleheti"- lajia?

Vierailija
6/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää suunnattomasti nämä karkin kerjääjät

Vierailija
7/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nukkuu yövuoron jälkeen ja olisi oikeasti kurjaa jos joku soittaisi ovikelloa.

Itse en virpomisperinnettä halua noudattaa(enkä siis lapsia opeta siihen), kun se on ihan sekaisin itää ja länttä ja jos tekee noin tai näin se on jonkun mielestä väärinpäin.

Olen kertonut heille perinteen historiaa jne mutta emme mene virpomaan.

Siksi en jaksa tykätä siitä että ventovieraat lapset kiertävät uppo-outojen ihmisten luona. Voisimme virpoa esim kummit/mummit.

Juuri koska nykyään ihmisten elämä ei ole tunnetusti samanlaista.

Olemme asuneet myös paikassa jossa ovikelloa ei saanut irti/pois päältä.

Että ei aina auta kivat niksitkään siihen että saisi unirauhan.

Viimeiset kymmenen vuotta mies on juuri tämän aamun nukkunut ja siten olen vain salaa toivonut ettei kukaan keksi meille tulla.

Aika hyvin on toiveeni toteutunutkin.

Vierailija
8/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on liian aikaisin! Minulle äiti on opettanut, että pyhäaamuna ei ennen kirkonmenoja soiteta kenellekään, eikä mennä käymään kenelläkään.. Samaa perinnettä haluan viedä eteenpäin lapsilleni. Eli vasta kirkonmenojen jälkeen (eli klo 11 jälkeen) alkaa virpominen :) Vaikka tänä vuonna jääkin meillä kyllä väliin...

Vierailija
9/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi ainakin oppivat sen, että kun aloittivat näin aikaisin, heille avataan ovi harvemmin, ja vähemmän palkkioita, kuin niille, jotka aloittavat ihmisten aikaan,myöhemmin.

minä aloitan oven avauksen vasta klo 11 aikaan.

Vierailija
10/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutaan. Ei oo mitään annettavaa joten en jaksa availla edes ovea.

Vierailija
11/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee soittelemaan aikaisin jonkun krapulaisen ovikelloa vastaanotto saattaa olla vähemmän mukava. Ikävä lapsille

Vierailija
12/12 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en avaa ovea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi