Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi virpojiin suhtaudutaan niin kielteisesti

Vierailija
05.04.2009 |

meillä oikein odotetaan niitä! Olemme lapseton pari, se tuo hyvän mielen ja kevään. Kunhan ei liian aikaisin tule. Tosin ei meille ennen puoltapäivää ole koskaan tultu. Tervetuloa!

Ettekö muista omaa lapsuutta ja käyneet virpomassa. Se oli hauskaa ja jännittävää, pukeutuminen ja vierailu. 70-luvul. sai pääasiassa hedelmiä, pipareita ja karkkia. Ihan ok, se ei ollut pääasia

Minusta ikävää kun virpomista pidetään kerjäämisenä

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein harmittaa jos eivät tule.

Mutta se että mukana on muovikassit, isoille "saaliille" ei kiva tai jos mopopojat arkivaatteissa ilman vitsoja tulevat.

Vierailija
2/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tullut "kerjuun maku".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä laittaisi omaa lastani ovien taakse palkan toivossa.

Kotona saavat pääsiäisenä vaikka kymmenen suklaamunaa päivässä jos haluavat mutta kerjäämään en lähetä.

Vierailija
4/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin länsirannikolta eikä meillä ollut mitään virpomisperinnetta... nuutinpäivänä kuuluu kiertää ei pääsiäisenä. ;)

Vierailija
5/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää mukavasta kokemuksesta paitsi. Ensin kerätään pajunkissoja ja koristellaan ne. Sunnuntai aamuna laittaudutaan "nätiksi" ja pukeudutaan.

Kaverit kokoon ja kahvipannut matkaan. Meillä korostetaan että vain kerran soitetaan ovikelloa , jos ei avata, mennään pois ja muutenkin ollaan kohteliaita.

Saa meilläkin lapset pääsiäismunia kyllästymiseen asti, se ei se pääpointti

Vierailija
6/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset eivät täällä päin edes pukeudu, saati sitten ole vitsojaan mitenkään koristellut. Pahimmillaan repivät pihan puista jonkun risun ja siitä sitten palkka pitäisi antaa. Lisäksi palkaksi ei kelpaa mikä tahansa, vaan rahaa pitäisi olla mieluummin kahisevana.

Vierailija
7/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi joskus muutama mopoikäinen joista joillain kasvoi jo viiksenhaituvaakin. Pidättelin nauruani, mutta annoin kaikille kuitenkin virvonvarvon-patukat :) Päivän piristys oli tuo!

Meillä tosin kaikki on tuoneet ihan oikeat koristellut vitsat. Joskus koristelu on ollut 1 höyhen mutta jotain koristelua on kuitenkin ollut. Samoin pukeutuneena on ollut kaikki ainakin vähän.

Ei mun kukkaro paljon niistä virvon-varvon-patukoista kärsi! :) Niitä saa tipuja tai pupuja ja maksaa pari euroa iso pussillinen josta riittää koko päiväksi.

Nyt kun on lapsia niin virpominen on vielä kivempaa kun lapset 2v ja 4v silmät pyöreinä katselee noitia. Mutta tykkäsin kyllä lapsettomanakin ja niin tykkäsi miehenikin!

Se on aina pieni pettymys jos virpojia ei tulekaan. Vuosi vuodelta niitä on käynyt vähemmän. Olen huomannut että vanhemmat nykyisin usein päästää virpomaan vain niihin paikkoihin joissa on tuttuja joista tietää että heille saa virpoa. Meiltäkin kysyi eräs äiti etukäteen että saako teille tulla sunnuntaina virpomaan ja lisäsi että ei tartte palkkaakaan varata (toki annan palkkion virpojille).

Vierailija
8/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites syntymäpäivät, vietetäänkö teillä niitä? Onhan sekin "kerjäämistä", odotetaan lahjoja. Hohhoijaa!

Paljosta jää tälläisten kyynisten lapset paitsi

Vierailija
9/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites syntymäpäivät, vietetäänkö teillä niitä? Onhan sekin "kerjäämistä", odotetaan lahjoja. Hohhoijaa!

Paljosta jää tälläisten kyynisten lapset paitsi

Vierailija
10/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästin meidän 5v pojan tyttäten ja hänen kavereidensa kanssa virpomaan kun niin kovasti halusi

Vierailija
11/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsellä ei ole sen ikäisiä lapsia, jos itse ei tykkää tavasta, eivät muukaan saa, koska he hyötyvät silloin minun kustannuksellani? Luulen, että tämä on se ajatus noiden päässä, jotka eivät tykkää virpojista. Täysin pimeitä ihmisiä koko maa täynnä.

en nykyaikana uskaltas edes laskea tuntemattomien ovelle, järjen käyttö sallittu

Vierailija
12/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsellä ei ole sen ikäisiä lapsia, jos itse ei tykkää tavasta, eivät muukaan saa, koska he hyötyvät silloin minun kustannuksellani? Luulen, että tämä on se ajatus noiden päässä, jotka eivät tykkää virpojista. Täysin pimeitä ihmisiä koko maa täynnä.

Vierailija
13/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöistä oli kiva meikata hänet. Ei edes oma äiti tunnistanut, niin oli hyvin naamioitu. ;) hauskoja muistoja

Vierailija
14/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin tässä lähiössä revitään oksat ja laitetaan yks hikinen riekale siihen riippumaan ja karkinkiilto silmissä hakataan ovikelloja.

En opeta lastani tuohon, kotona voivat virpoa jos haluavat. En kuitenkaan pue heitä noidiksi enkä tontuiksi.

Itse en ole koskaan käynyt ketään virpomassa, en koe jääneeni paitsi mistään.

Onneksi omat lapset ovat vielä niin pieniä etteivät ymmärrä tuon taivaallista suklaamunista eikä virpomisesta.

Sitä paitsi nämä nyky virpojat odottaa säkillistä karkkia ja megamunia, jos laitat jotain pientä koriin ni hyvä etteivät paskoja haistata.

Joten ei kiitos meidän ovelle!

Vierailija
15/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että se on vaan ilmiö täällä. Eli ylipainoiset mammat haukkuu lapsia joilla kori täynnä värikkäitä suklaamunia. Mammoja harmittaa koska ovat niin lihavia ja himoitsevat muiden munia.

Vierailija
16/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä laittaisi omaa lastani ovien taakse palkan toivossa.

Kotona saavat pääsiäisenä vaikka kymmenen suklaamunaa päivässä jos haluavat mutta kerjäämään en lähetä.

mutta päästäisitkö jos he muuten olisivat menossa?

Sulkaamunien määrä ei nyt ole se pointti. Oletko ihan tosissasi, että niin luulet? Omat arvosi eivät ole yhtään näitä "kerjäläisiä" paremmat! Mitä enemmän tavaraa ja rahaa, sitä enemmän onnea. Sitähän sä tolla "kymmenen sulkaamunaa päivässä, kunhan ette virvo" ajatuksella opetat! :-(

Vierailija
17/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikeasti noita ihmisiä on hirveesti jotka noin kielteisesti virpojiin suhtautuvat. Tämä palsta nyt vaan on sellanen, että jotkut nauttivat suunnattomasti vastarannan kiiskinä olemisesta, oli aihe mikä tahansa. Mutta ne jotka virpojia noin sydämestänsä vihaa (uskomatonta että näitäkin on) niin eihän tässä ole mitään ongelmaa kun sitä ovea ei todellakaan tarvitse avata.

Joten eiköhän anneta lasten nauttia ja virpoa rauhassa ja pitäkää ovet kiinni ne jotka eivät halua lapselle iloa suoda ja syökää ne pääsiäismunanne siellä suljettujen ovien takana.

Vierailija
18/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tummat, maahanmuuttajat lapset virpovat! Eivät kristittyjä, muslimeja, ja silti suomalaisia tapoja noudattavat. Se jos mikä kerjäämistä

Vierailija
19/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ramppaavat ovella

Vierailija
20/39 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mammat kauhistelee kun muslimit noudattaa omia perinteitään/kulttuuriaan ja yhteen ääneen ovat toitoottamassa tuota "maassa maan tavalla" slogania...

Huvittavaa!

kun tummat, maahanmuuttajat lapset virpovat! Eivät kristittyjä, muslimeja, ja silti suomalaisia tapoja noudattavat. Se jos mikä kerjäämistä