Onko paikalla nopeasti töihin palanneita äitejä, joiden mies jää lapsen kanssa kotiin?
Meillä mies on hyvin innostunut jäämään lapsen kanssa kotiin ja hoitovapaalle heti kun se on mahdollista. Sattuuko paikalle perheitä, joissa olisi tehty samoin? Miten meni?
Kommentit (4)
..meni oikein loistavasti! En ollut suunnitellut että mies jäisi kotiin, vaan olin ajatellut itse jääväni. Työasiat meni kuitenkin niin, että minä sain hyvän työpaikan ja mies jäi 9kk ikäisen pojan kanssa kotiin hoitovapaalle ja olikin hänen kanssaan pari vuotta kotona. Tilanne muuttui jossain vaiheessa ja nyt minä olen lapsen kanssa kotona, odotan toista lasta ja pian hän syntyykin, joten olen jo äitiyslomalla.
Uskon, että tämä järjestely oli paras mahdollinen meidän perheelle etenkin, kun nyt mies tietää, mitä on olla pienen lapsen kanssa kotona :D
Mies kotona hoitamassa 10kk vanhaa poikaa. Mies todella nauttii tästä ja lapsikaan ei minun perään huutele. Töiden jälkeen poika hakee huomiota molemmilta vanhemmilta vuorotellen. Miehelle on vähän ollut yllätys, että lapsen hoito on myös rankkaa, mutta silti tykkää tosi paljon.
Itse koen, että on nuo isäkuukausi (olin kesälomalla kotona), sekä nämä kaksi viikkoa kun olen jo töissä ovat kyllä saaneet lapsen kiintymän todella hyvin myös isään hoitajana. Kannattaa toki antaa miehellekin mahdollisuus oppia omasta lapsestaan, jos hän haluaa jäädä kotiin hoitamaan.
jäänyt jokaisen neljän kohdalla hoitovapaalle. Oli silloin esikoisen aikana 1990-luvun alussa aika harvinaista, miestä pidettiin silloin aika kummana tapauksena, mutta nyt pari vuotta sitten kuopuksen kohdalla jo aika normaalia meininkiä.
jouduin sitten vuoden ikäsenä laittamaan