Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan mulla mitään mahkuja adoptoida

04.04.2009 |

Olen siis sinkkuihminen ja yksi lapsi edellisestä avioliitosta yhteishuoltajuudessa. Vakituinen työpaikka on sekä laaja ystäväverkosto, joka on jo alustavasti lupautunut tukemaan adotioasiassa.

Siis onkohan adoptio ollenkaan mahdollinen, olen harkinnut special needs-adoptiota. Otin yhteyttä sähköpostitse Interpediaan kysyäkseni mahkujani, mutta eivät ole mitään vastannut ?:|

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika kurja tilanne adoptiorintamalla ja varsinkin yksinhakijoilla. Toiset maat ovat lopettaneet yksinhakijoiden adoptiot kokonaan. Jotkut eivät ota vastaan yksinhakijoiden hakemuksia ennen kuin hakemuksensa jo lähettäneet ovat saaneet lapsensa ja odotusajat venyvät pitkiksi. Suoraan palvelunantajilta voit saada tarkempaa tietoa maista, jotka kenties voisivat ottaa yksinhakijoita vastaan. Tähän kotimaan byrokratiaan taas menee niin paljon aikaa, että siinä ajassa tilanteet kohdemaissakin voivat muuttua. Toisaalta taas palvelunantajat ovat aika kuormittuneita, kun joutuvat vähentämään väkeä täällä päässä, joten s-posteihin ei heti ehditä vastata. Yritä soittaa vaikka kotikuntasi sos.virastoon ja kysyä, kuka hoitaa kunnassasi adoptioneuvonnan. Kyseisen henkilön kanssa voit sitten jutella tilanteestasi tarkemmin ja hän varmaan kertoo, millaiset mahdollisuutesi ovat.

Vierailija
2/4 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lapsen eikä adoptio onnistu niin ainahan voi hakea spermapankista tai sitten hankkiutua raskaaksi. Kyllä halukkaita siihen hommaan riittää jos heille ei tule mitään vastuuta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo biolapsia ja haluaisimme vielä yhden ikioman lapsen, mutta adoptoinnin kautta. Kiina olisi meille paras maa adoptointiin. Kaikki muut kriteerit täytämme Kiinan kohdalta, mutta minulla ikä uupuu muutamalla vuodella. Mieheni on jo yli 30 vuotta, mutta minä olen vasta 28 v. Kaatuuko hakemuksemme tähän? Kannattaako edes yrittää?

Emme ole vielä edes aloittaneet koko projektiä, mutta pohditte ollaan jo kauan aikaa.

Vierailija
4/4 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan ikään hakemuksenne ei kaadu. Kannattaa ilmoittautua adoptioneuvontaan, sillä joillakin paikkakunnilla sen alkua joutuu odottamaan kuukausia. Sitten vuoden neuvonta, hakemus adoptiolautakuntaan ja luvan odotus. Näihin kaikkiin menee aikaa, joten ikää ehtii karttua. Monella on päinvastainen ongelma, kun ikää tulee liikaakin ;-).

Eri asia sitten on se, riittääkö adoptiolapsia tulevaisuudessa enää perheille, joilla on jo biolapsia. Kansainvälisessä adoptiossa on jo tilanne, että hakijoita on moninkertaisesti verrattuna adoptiovapaisiin lapsiin. Jotenkin luovuttavien maiden on karsittava hakijoita, etteivät odotusajat veny kohtuuttomiksi. Moni maa on asettanut lapsettomat hakijat etusijalle ja jotkut vaativat todistuksen, että lapsia ei ole mahdollista saada. Jos voitte ottaa vastaan isomman tai erityistarpeisen lapsen, mahdollisuutenne ovat vähän paremmat. Adoptiolapsi tulee kuitenkin aina perheen nuorimmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi