FB-asiaa, online-ystävät
Tuolla facebokin alalaidassa on se palkki, mistä saa näkyviin, keillä ystävillä on facebook auki (oletan?).
Kyseinen palkki kuitenkin näkyy minulla vain kotikoneella, mutta ei työpaikan koneella, mistä mahtaa johtua?
Toinen ihmetystä herättävä asia on se, että minusta tuntuu että palkissa näkyy vain osa paikalla olevista ystävistä. Ainakin parin ystävän kohdalla voi olla niin, että heidän facebook-toimistaan tulee tietoa etusivulle koko ajan, profiili päivittyy tms., mutta henkilö ei näy online-listassa. Mistäs tämä sitten johtuu?
Eli onko jossain esim. joku säätö, mistä kyseistä ominaisuutta voi säädellä?
Kommentit (5)
siellä alareunassa näkyy punainen merkki koko ajan. Omista asetuksista voi myös säätää (ainakin ennen pystyi) ettei se näytä muille onko online tilassa.
En näe itseäni siinä listassa ollenkaan ja tosiaankaan töissä en näe koko listaa.
Mistä saan sen listan näkymään töissä ja miten näen itseni siinä listassa?
ap
Mulla on erilainen valikko töissä ja kotona! Sitä miksi näin on, en ymmärrä edelleenkään ja jos joku ymmärtää, niin voisko kertoa.
Mutta siis joo. Kotona facebookin oikeassa alalaidassa on kohta jossa lukee Online Friends ja sen olen löytänyt aiemmin. Siitä näen ketkä ystävistäni ovat online. Sen lisäksi sieltä ihan oikeasta laidasta löytyy ukkelin kuva, josta näen olenko itse online ja voin laittaa itseni olemaan offline.
Työpaikalla profiilissani on pelkästään tuo ukkelin kuva ja kun siitä klikkaa, niin esille tulee iso laatikko, jossa näen sekä oman olomuotoni että kaverit.
Mutta miksi ihmeessä profiilit ovat erilaiset kotona ja töissä?
olisko ollut niistä yksityisyysasetuksista ja myös kännykällä nettiä käyttävät ei näy online tilassa