Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetyksen lopettaminen, vauva 11kk ei huoli maitoa mukista, apua!!

Vierailija
01.04.2009 |

Elikkä, vauvani joka täyttää huhtikuun lopulla vuoden, on nyt harjoitellut mukista juomista joitain viikkoja. Vettä menee ja reippaasti eli tekniikka on kyllä hallussa. Mutta maitoa ei maistu, ei sitten millään. Pienenpieniä kulauksia ja sitten kieltäytyy. Ykkösmaitoa ja rasvatonta oon kokeillut.

Imetän yhä, mutta olen pikkuhiljaa vähennellyt, nyt n.3-4 kertaa päivässä, ei öisin. Olisin valmis lopettamaan imetyksen tähän vuoden ikään, vauva tosin ei... Ja tuo imettämäni määrä ei voi olla tuonikäiselle lapselle enää tarpeeksi maitoa... :(

Lisäksi vauva saa välipalaksi jogurttia ja teen aamu- ja iltapuuron maitoon. Saa päivittäin vähän juustoa myös.

Kyseessä kolmas lapsi, eli ihan kädetön mun ei pitäisi enää olla, mutta miksi tää kolmannen kanssa tuntuu olevan vaikeampaa kuin ekan ja tokan...

Olisko jollain jotain vinkkiä antaa tähän tilanteeseen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt meneillään tissistä vieroituksen 12. päivä ja olen kolme vuorokautta ollut imettämättä. Eli toisin sanoen olemme saaneet imetyksen päätökseen. Tyttö täyttää vuoden kolmen viikon päästä.

Meillä ei ole koskaan huolittu pulloa eikä nokkista ja nyt ei edes mukia. Maitoa tyttömme saa melkein kuin teilläkin, yritän jokaiselle ruoalle saada jotakin maitotuotetta.

Varasin maanantaina aikaa neuvolaan ja kysyin, että mitenkäs nyt niin th oli sitä mieltä ettei haittaa jos pari viikkoa on juomatta vallan maitoa kunhan saa sitä 5-6dl/vrk sitten muulla keinolla (esim. juuri maitoa puuroon). Saattaa olla että lapsi protestoi maitoa vastaan imetyksen loppumisen vuoksi.

Tsemppiä, H.

Vierailija
2/2 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luulisin, että protesti nimenomaan käynnissä, tyttö on hyvin vahvatahtoinen tapaus ja aikamoinen tissitakiainen ;)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän