Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia rukousvastauksia olet saanut?

Vierailija
31.03.2009 |

.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässäni on rukousvastausta Jumalalta. Kiitän nöyrästi :)

Vierailija
22/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kaikki mitä on

joskus hätäpäissä rukoilen aamulla Jumala anna mun löytää avaimet...ehkei Jumalalta tällaista pitäis pyytää mutta kyllä Hän ymmärtää

..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

apu, tukea ja arjen enkeleitä sairauteni aikana. Olen saanut konkreettisesti kokea että Hän pitää minusta huolta ja auttaa aina

Vierailija
24/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien lapsettomuuden (syytä ei löydetty) jälkeen sain lapsen. Olin kirkossa äitini kanssa ja siinä istuessani ja odottaessani tilaisuuden loppua rukoilin Jumalalta ihmettä, lasta. Tunsin "jotain", aivan kuin joku olisi koskettanut minua sisältäpäin. Tunne oli ihmeellinen ja hyvä. minulle tuli tunne, että kaikki järjestyy vielä ja niin kävikin. Lapsi ilmoitti tulostaan muutaman kuukauden kuluttua.

Itse olen ns tapauskovainen. Tämän tapahtuman jälkeen olen ollut varma siitä, että Jumala on olemassa. Sukulaisistani yksi on parantunut vaikeasta sairaudesta rukouksen avulla.

Vierailija
25/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on aivan ihana mies. lapsi, toinen tulossa, unelma-asunto unelma-alueelta unelmahintaan. miehellä loistava työura. itse olen onnellinen kotiäiti. vaikeasta sairaudestani huolimatta selviän ja pärjään, olemme kaikki onnellisia. en voisi enempää toivoa. mutta olen ateisti. miehenikään ei usko. lapsi on ET:ssä. miten te rukouksella elämänne kuntoon saaneet selitätte tämän että uskottomat pakanat menestyvät elämässä? aivan ilman Jumalan ohjausta? vai onko teidän mielstä Jumala tämänkin takana? ja jos on, mihin sitä rukoilua tarvitsee sitten? ja miksi pitäisi uskoa jos Jumala hoitaa homman kotiin vaikkei Häneen edes usko?

Vierailija
26/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet vielä nuori, ehkä sun aika löytää Jumala tulee myöhemmin. Mä muistan lukeneeni Raamatusta että Jumala on hyvä "kiittämättömille ja pahoille". Te ette varmasti ole erityisen pahoja mutta Jumala osoittaa hyvyyttään kaikenlaisille ihmisille. On uskovia, joilla on mielettömän vaikea elämä. Jumala sallii sen. On ihmisiä jotka pilkkaavat Jumalaa ja kaikkia pyhiä ja hyviä arvoja mutta näyttävät porskuttavat tässä elämässä vaan lujaa eteenpäin.

Rukous on sekin Jumalan vaikuttama asia. Ihminen rukoilee, koska Jumala haluaa yhteyttä häneen. Sitä hän haluaa paljon enemmän kuin sitä että saa täyttää pyyntöjä tms. Rukousvastaus on joskus sitä, että ihminen itse muuttuu sisäisesti. Jumala saa muuttaa häntä, kun hän avautuu rukoilemaan, esim. jonkun ihmisen puolesta jota kohtaan on katkera.

Mä uskon, että Jumalalta on kaikki hyvä tullut perheenne elämään. Ei hän katso sitä, uskotko vai et. Ei hän lakkaa olemasta, vaikka sinä et uskoisi, eikä hän lakkaa rakastamasta sinua, vaikka kieltäisit hänet loppuun saakka. Emme usko Jumalaan saadaksemme rukousvastauksia tässä elämässä vaikka sekin on ihana asia ja tuo turvaa, kun voi rukoilla. Uskomme ennenkaikkea iankaikkisuuden takia.

Vierailija
27/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet vielä nuori, ehkä sun aika löytää Jumala tulee myöhemmin. Mä muistan lukeneeni Raamatusta että Jumala on hyvä "kiittämättömille ja pahoille". Te ette varmasti ole erityisen pahoja mutta Jumala osoittaa hyvyyttään kaikenlaisille ihmisille. On uskovia, joilla on mielettömän vaikea elämä. Jumala sallii sen. On ihmisiä jotka pilkkaavat Jumalaa ja kaikkia pyhiä ja hyviä arvoja mutta näyttävät porskuttavat tässä elämässä vaan lujaa eteenpäin.

onko se tämä kristitty Jumala heidänkin onnen/epäonnensa takana, jos kerran sillä ei ole väliä uskooko häneen lainkaan?

ps. en kylläkään ole enää niin nuori, 33 jo. enkä merkkiäkään Jumalan olemassaolosta ole kyllä havainnut näiden vuosien aikana..

Vierailija
28/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, kuulostaa minusta hiukka epäkunnioittavalta ja epäkiitolliselta. Mut mä nyt olen herkkä vaan.

Anyway, voin sanoa aivan rehellisesti, että olen oppinut olemaan rukoilematta yhtään mitään ellen ole täysin satavarma siitä, että haluan sen saada. Nimittäin rukouksiini on vastattu niin säännöllisesti että se olisi upeaa, jos se vastaus olisi aina ollut muodossa, jota odotin... Yleensä käy niin, että jos olisi vain antanut olla ja esim odottanut kärsivällisesti (eikä rukoillut nopeutusta johonkin), niin moni asia olisi ollut helpompaa ja yksinkertaisempaa. Eli olisi antanut vain jumalansa tehdä duuninsa rauhassa! :)

Vierailija
29/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, jos Jumala on ainoa tosi Jumala, niin silloin vastaus on että Jumala on kaiken takana. On toki Saatana myös, joka saa aikaan pahaa, onnettomuutta ja sairautta, mutta Saatanakaan ei saa mellastaa täysin vapaasti. Rukousvastauksien perusteella ei voi todistaa Jumalan olemassaoloa. Ne voivat vahvistaa uskoa kyllä. Jos perusasetelma on se, ettei Jumalaa voi olla, silloin ei auta vaikka kuinka joku hehkuttee rukousvastauksillaan. Sinä et näe sitä muuna kuin sattumana.

Vierailija
30/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kamala määrä laitettiin ihmisiä pihalle ja itse olin uusi. Kiitän kokoajan.

Vierailija
31/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala voi vastata rukoukseen kyllä, ei tai odota. Ei Jumala todellakaan ole mikään automaatti, miltä voi tilata kaiken haluamansa. Tavallisimpia arkipäivän rukousvastauksia ovat esim. hukkuneen tavaran löytyminen rukouksen jälkeen, erikoisempi ehkä äitini parantuminen harvinaisesta parantumattomasta sairaudesta.

Vierailija
32/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löydätte itse hukkaamanne tavaran, pidättekö sen löytymistä Jumalan tekona? ettekö ollenkaan luota itseenne ja siihen, että ihan itse voisitte mitenkään vaikuttaa elämäänne? onko ateistin hukkaamien autonavaimien ihmelöytyminen myös Jumalan johdatusta? miksi ihmeessä Jumala viitsii huolehtia jostain niin vähäpätöisestä kuin kadonneista esineistä, kun maailma on siepattuja, kadonneita lapsia väärällään? miksei Jumala auta heitä? onko auton avaimet tärkeämpi asia Jumalalle kuin esim pikku Maddy?

Vierailija
33/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsinnällä. Häpeäisin kuollakseni, jos ajattelisin, että jumala auttoi mua löytämään autonavaimet, mutta ei auta miljoonia nälkää näkeviä tai sodan uhreja. Jos jumala olisi olemassa, miksi se olisi näin suhteettoman epäoikeudenmukainen?

Vierailija
34/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tasan ihmisen itsekkyyden ja pahuuden tulosta se, että maailmassa on kärsimystä. Toisaalta on ihmisiä, jotka todella tekevät jotain sen eteen, että kärsimys lievittyisi. Kannattaa tavoitella sitä, että itse voisi olla sellainen ihminen.

Vierailija
35/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tosiaan pakko avata - mikset ihmeessä anna muiden vain jutella rukousvastauksista? Ja sille jonka mielestä rukousvastaus on itsekäs sana. Kyllä se on Jumalan päätännässä mihin vastaa ja omalla aikataulullaan.. sehän on uskoa se että haluaa heittäytyä Jumalan opastukseen ja että herra näyttää kuinka jonkun tilanteen pitäisi ratketa.

Voit rukoilla vaikkapa hyvin yleisluontoisesti. "Herra auta ja järjestä meidän töihin hyvä yhteishenki, vie kiusaaminen pois ja anna ihmisten olla auttavaisia ja hyviä toisia kohtaan" tai vain "herra sinä näet töihin, auta meitä!". Se on uskoa se.

Vierailija
36/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimia siten että työpaikan yhteishenki esim paranee? miksi siihen täytyy Jumalaa vaivata+ musta tuntuu ettei Jumala kerkeä auttamaan nälkäänäkeviä lapsia kun nää yhdet rukoilee mestä ja kadonneita avaimia ja ilmaista bussimatkaa...

Vierailija
37/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen kantti on se, että rukous on kanavan avaamista sille että Jumala muuttaa sitä rukoilijaa. Kun joku alkaa rukoilla työpaikkansa puolesta, siinä tapahtuu myös niin, että rukoilija itse alkaa muuttua ja säteillä muutosta ympäristöönsä. Se on osittain ihan psykologiaa. Kuitenkin on niin, että Jumala senkin vaikuttaa. Ei Jumala tarvitse meidän rukouksia, vaan me tarvitsemme rukousta. Miten voisi olla kiitollinen Jumalalle ellei olisi hädässään jotain häneltä pyytänyt, ehkä odottanut vuosikausia vastausta?

Raamatussa korostetaan nimenomaan sitä, että rukous ei tarkoita paikalleen jäämistä, passiivista ruikuttamista ja sitä, että Jumala hoitaa kaiken puolestamme. "Minä johdatan heitä, kun he KULKEVAT rukoillen" - tarkoittaa elämän elämistä jatkuvasti eteenpäin, valintoja tehden ja aktiivisesti toimien niin että rukous voisi täyttyä.

Vierailija
38/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita heitetään herjaavassa mielessä. Mutta ihan hyvä, eikös ole, että joku joka on etäällä Jumalasta eikä näe häntä ollenkaan elämässään, avaa tällaisia ketjuja. Se kertoo siitä että Jumala tekee työtään tässäkin ihmisessä. Ei muuten niin kovasti kiinnostaisi. Hyökkäys kertoo puolustautumisen tarpeesta, siitä että Jumalan olemassaoloa itse asiassa pohditaan jossain syvällä mielessä ja asiaan pitäisi saada jokin vastaus.

Vierailija
39/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä vatipäitä.. vai että jumala johdattaa hukkuneiden avainten luo. Eikö etsimisellä ole asian kanssa mitään tekemistä? Pitäisi ottaa äänestysoikeus pois.

Vierailija
40/43 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin selibaatissa ja itkin yksinäisyyttäni. Koko srk rukoili puolestani.

Kunnes... Halleluja. Sain uskovaisen miehen. Kaikki iloittiin.

No, sit se Jumalan ihana rukousvastaus alkoi kahden lapsen syntymän jälkeen narkata mun vessassa ja heilutella puukkoa kotona.

Kiitos vaan Jeesukselle.

Nykyään olen onnellinen luopio, joka etsii miehensä itse eikä enää pyydä olemattomalta jumalalta mitään.

www.huitsinnevada.info

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi