Hahhahhaaa!! Jehovan todistajat kävivät ovellani
Kommentit (54)
vai miten perustelet rikokseksi sen, että joku ihminen jättää palauttamatta hänen postilaatikkoonsa tiputetut kenttämuistiinpanot? Ja oikeuden tapahtumiseksi sen, että tämä kyseinen ihminen saa muistiinpanojen palauttamatta jättämisestä rangaistuksen?
Voisitko ystävällisesti selventää tämän meille?
Jos uhkaa laittavansa oikeuden käytäntöön, ei ole kyse laittomasta vaan lakiin perustuvasta uhasta ja uhkauksesta.
Täytäntöönpanolla saa siis motivoida toisen toimimaan oikein.
Rikos on rikos samoin kuin laki on laki.
Ai teillä on tapana uhkaillakin. Sekin on rikos, tiedätkös?/i]
vieläpä eri Raamatun versiosta?
Terveisin
teologi
Tunnetpa huonosti Raamattua...... Jehovat eivät usko kolmiyhteiseen Jumalaan. Eivät usko, että Kristus oli Jumala, joka sovitti maailman synnit. Heille Jeesus on arkkienkeli Mikael. Jehovat eivät usko, että Jeesus nousi ruumiillisesti ylös kuolleista.
- Jeesus ei ollut jumala. hän oli jumalallinen, Jumalan ainosyntyinen poika.
siis ensimmäinen jonka jumala suoraan loi ja kaikki muu luotiin hänen välityksellään. Koko lunastusjärjestelmä perustuu Jeesuksen antamaan uhriin,.
Jeesus nousi kuolleista ruummillisesti koska sielu ja ruumis on sama asia.
Näin siis Jehovan Todistajat opettavat ja näin se on Raamatussakin.Siksi he viettävät vain jotakin Jeesuksen muistamisjuhlaa.
- Jeesus sanoi itse että niin meidän tulee viettää hänen muistokseen ja ennekaikkea hänen uhrinsa muistoksi siihen saakka kunnes hän palaa, kunnioittaen sitä että hän uhrasi itsensä ja ilman hänen uhriaan meillä ei olisi elämää.. näin JT:t uskoo.
Ne kohdat,joissa Jeesus kertoo olevansa Jumala on Jehovien Raamatussa muutettu toiseksi. Heillä on Raamatusta ihan oma versionsa, Uuden maailman käännös.
Jeesus sanoi että hän on Jehovaa pienempi ja joitankin asioita hän itse ei edes tiedä, vaan jumala tietää. Kuka olisi herättänyt Jeesuksen kuolleista jos Jumala oli kuollut? Kolmiyhteinen jumal käiste ei ole kristillistä alkuperää.
Eli pitäisiköhän palauttaa sitten mainokset ja sun muutkin ...
We know you
Rikos on aina rikos, vaikka tilaisuus siihen tulisikin yllättäen tai voissa paistaisi. Jos palautat kirjan paikalliseen seurakuntaan, se voidaan katsoa läpi sormien.
Ne ihmisille jaettavat mainokset ovat niille ihmisille tarkoitettu ja näin ollen heidän omiaan. Mutta joku vanhingossa sinun luukkuusi tippunut toisen omaisuus ei ole sinun vaikka se olisi sinun luukkuusi tippunut. Vai tekeekö se sinusta sinun omaa? Tarpeeton tavara sinulle ja tärkeä kentis sille toiselle... Vai onko tässä nyt vaan kyse siitä että tahdot tarkoituksellisesti olla ilkeä, itsekäs ja lapsellinen?
Luulenpa että itsekin ymmärrät selvän eron kunhan lapsellisuudeltasi yrität...
t. täysin ulkopuolinen
Mutta jehovilla kuuluu heidän oppeihinsa sellainen väite, että he ovat parempia ihmisiä kuin muut.
Käytetään iskulauseita kuten meillä on totuus, maailman onnellisin kansa.
Rikkeistä annetaan potkut ja jäsenet ovat velvollisia käräyttämään rikkeistä toisiaan. Potkut annetaan teosta jehovantodistajana, mutta todistajat sanovat tämänkin säännön osittavan, että he ovat parempia ihmisiä.
Todella omahyväistä jengiä, kuvittelevat pitävänsä hallussaan the totuutta. Kaikki järkiperustelut kaikuvat kuin kuuroille korville ja pitävät tosiasioita vain Saatanan juonina. Vainoharhaista ja todella kulttimaista meininkiä. Ei ihme, että on rankattu maailman vaarallisimpiin lahkoihin.
Mutta itse muistiinpanoihin. Ei niissä ole mitään salaista tai arkaluontoista.:) Itse voisin luetuttaa omani kenellä teistä vain. Muistiinpanoja tehdään ihan käytännön syistä. Jos ajatellaan että käyn kuukauden aikana noin 100 ovella, kuinka ihmeessä voisin ikinä muistaa missä oli se henkilö joka ehdottomasti kielsi tulematta uudelleen,... ... ja se, jossa oli vain lapsia kotona....
Siis. Teet muistiinpanoja kuukaudessa noin sadasta taloudesta. Muistiinpanoja jotka itse ainakin luokittelisin laittomaksi rekisteriksi. Ja haistakaa pitkät lässytyksinenne että jumalan laki on ylempänä, kiitos. En vieläkään nylje yhtäkän jeffaa, mut pidän ajatuksen mielessä. Jossit joskus menee käämit n iin pahasti. Up to you.
Lyhyesti, pysykää poissa. Tack.
joku kutsu katsomaan valtakunnansalin raamatullista erikoisesitelmää.. ja ihan postiluukusta olivat tulleet.
Tähän vuoden aikaan korkeintaan muistonvietto-kutsuja, joka on tosin vain lappunen, ei sen väliin tai muutenkaan voi epähuomiossa mitään vihkosia joutua. :)
Mutta itse muistiinpanoihin. Ei niissä ole mitään salaista tai arkaluontoista.:) Itse voisin luetuttaa omani kenellä teistä vain. Muistiinpanoja tehdään ihan käytännön syistä. Jos ajatellaan että käyn kuukauden aikana noin 100 ovella, kuinka ihmeessä voisin ikinä muistaa missä oli se henkilö joka ehdottomasti kielsi tulematta uudelleen, se jolla oli kiire, mutta joka pyysi tulemaan toisella kertaa, se kenen kanssa kävimme pitkät keskustelut ja se, jossa oli vain lapsia kotona.... En kyttää kenenkään perhe-elämää, tai kirjoita henkilökohtaisuuksia. Työlläni on kuitenkin tarkoitus, ja muistiinpanot tehostavat sitä. Ja tiedoksenne, emme me ole ainoita. :)
Olen monta kertaa pyytänyt, etteivät tulisi, mutta eivät kyllä kunnioita tätä pyyntöä lainkaan. Ovat myös käyneet käännyttämässä tuttavani 10-vuotiasta poikaa joka oli yksin kotona. Samoin minua on käännytetty lapsena ovella ja olin kovin hämmentynyt kun jehovan todistajat yrittivät kumota kaiken sen mihin olin kasvanut uskomaan.
t. ev.lut.
Meidän talossa kuten naapuritaloissakin on ovet suljettu aukeaa vain ovikoodilla. Kuitenkin jossain vaiheessa jehovia alkoi pyöriä onko teillä siinä kirjassa eri talojen ovikoodeja ? Entäs jos kirja joutuu vääriin käsiin ja tästä seuraa ikäviä asioita kuka on vastuussa ?
Kuten edellä on mainittu ihmisistä ei juurikaan saa kerätä tietoja. Varsinkaan pitää itsellä kirjaa kuka oli vastaanottavainen jollekkin sanomalle ja kuka veti oven nenän edestä kiinni. Tietysti nämä ovat vain jonkun omaan käyttöön mutta silti ! Suomessa on hyvin tarkasti määritelty laissa mitä rekistereitä saa pitää yllä ja kuka yleensäkkin niitä saa pitää.
Koulua käyvä tyttöni on kyseenalaistanut asian oman pohdintansa tuloksena. Eihän isä ja poika ole sama persoona.
Meillä uskontoneutraalia mutta lapsi saa käydä ev lut tunneilla.
Lapsi on pohdiskeleva ja erittäin lahjakas.
. Eivät usko, että Kristus oli Jumala, joka sovitti maailman synnit. Heille Jeesus on arkkienkeli Mikael. Jehovat eivät usko, että Jeesus nousi ruumiillisesti ylös kuolleista.
Siksi he viettävät vain jotakin Jeesuksen muistamisjuhlaa.
Siis tuo juhlahan on nimenomaan nimeltäänkin Jeesuksen kuoleman muistonvietto. Juuri sen takia kun uskomme että Jeesus kuoli syntiemme puolesta. Hänen kuolemansa kautta me voimme siis saada kaikki synnit anteeksi. Ja kolmen päivän kuluttua Jeesus sai kirjaimellisen ylösnousemuksen ja nousi taivaaseen.
Tämä harmittaa kun kaiken maailman nettisivuilla ja tutun tuttujen kertomana kuulee vaikka mitä juttuja. Ja sitten ihmiset tekevät näiden perusteella johtopäätöksiä ja muodostavat mielipiteitä. Se jos joku on ottanut selvää Jehovan todistajista ja tietää miten asiat oikeasti ovat, eikä ole kiinnostunut, on ihan ok. Jokaisella on oikeus uskoa tai olla uskomatta niinkuin haluaa.
Ja noista muistiinpanoista... eiköhän se ole ihan jokaisen etu ettei käydä joka toinen päivä pimpottelemassa samaa ovikelloa ,kun ei muisteta mitä siellä on sanottu. Kun alueita välillä vaihdellaan, muistiinpanot hävitetään. Ne on siis tarkoitettu vain tuon yhden todistajan omaan käyttöön.
Huoh... tulipa taas vastattua...
Menkää naiset ulos viettämään ihanaa kevätpäivää. Mekin ajateltiin:)
Jos uhkaa laittavansa oikeuden käytäntöön, ei ole kyse laittomasta vaan lakiin perustuvasta uhasta ja uhkauksesta.
Täytäntöönpanolla saa siis motivoida toisen toimimaan oikein.
Rikos on rikos samoin kuin laki on laki.