Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ärsyttää! Pakko purkautua!

Vierailija
31.03.2009 |

5 v. tyttö tuli yökylästä mummolasta. On siellä yökylässä noin kerran kuukaudessa. Taas tuli kassillinen uusia leluja mukanaan. Olen mummolle sanonut, että jos ostavat leluja jättävät ne mummolaan. meillä on niitä ihan tarpeeksi. En halua opettaa lapselle, että saa kaiken sormia napsauttamalla.

Synttärit oli vähän aikaa sitten. Olisin halunnut, että synttärit on erikoinen kiva päivä. Mutta kun uusia leluja tulee jatkuvasti, niin eihän niissä synttäreissä mitään ihmeellistä ole.

Toinen asia on se, että mummo taas kehui kuinka tyttö oli taas syönyt tosi hyvin. Eilenkin oli syönyt kolme lämmintä ruokaa. Ruokaa saa aina kun vinkaisee, että on nälkä. Olen esittänyt toiveeni, että mummolassakin noudatettaisiin ruoka-aikoja niinkuin kotona. Siellä siis syö koko ajan. Ja aamuisin ei pestä hampaita, vain iltaisin pestään. Hampaatkin kärsii koko touhusta.

Toivoisin niin, että leluja tulisi sen verran harvoin, että olisi oikeasti kiinnostava lelu ja sillä leikittäisiin pitkään. Itse en ole leluja ostanut aikoihin juuri tuon takia, että jatkuvasti saa mummolta.

Olen ehkä turhan tarkka, mutta pakko oli purkautua kun niin ärsyttää! Onneksi ei tuon useammin ole mummolassa. Täytyy taas raahata säkillinen leluja kirpparille.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän. Yletön osteleminen on idioottimaista ja vanhempien kasvatusperiaatteita tulee kunnioittaa tai saa pysyä kaukana.

Mummo saa hemmotella kun on järki mukana.

Minä sanoisin, että lapsi menee yökylään seuraavan kerrankun tietyt ehdot on selvät eli ruoka-ajat ja yhtään lelua ei osteta.

Vierailija
2/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset syö myös mummolassa kovasti, ja mun mielestä se on ihan ok. Mummi tekee hyvää ruokaa ja usein sitä mistä lapset vielä tykkäävät erityisesti. Ne syö myös hedelmiä ja vihanneksia kovasti, mä en oikeesti edes ymmärrä miten mun äiti saa ne syömään niitä :D mutta hyvähän se on.

Hampaat tietysti on hyvä harjata aamuin illoin, myös mummolassa. Mutta ei se maailmaan kaada jos ne nyt jää kerran pesemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos mussuttaisi jotain herkkuja koko ajan. Ja hyvänen aika, hampaat sentään pestään. Tuskin kovin vaarallista jos kerran kuussa hampaat pestään eri aikaan kuin normaalisti............

Vierailija
4/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syö siellä vähän enemmän ja jää hampaat pesemättä????

Tuo lelujen ostelu kyllä ärsyttäis muaki, ainaki jos niitä aina kassillinen tulis...

Vierailija
5/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en veisi lainkaan yökylään, jos moista meininkiä olisi. Tosin meidän mukula ei käy kyllä lainkaan yökylissä (1v3kk) joten on niin helppo juputtaa :)

Meillä ongelmana ovat miehen vanhemmat, jotka antavat AINA ja KOKO AJAN jotain herkkuja. Käyvät melko usein meillä kylässä ja mekin piipahdamme heillä noin kerran kahdessa viikossa. Minä haluan, että lapsella on vain yksi "herkkupäivä" viikossa, mutta näiden vierailujen vuoksi herkkupäiviä tuppaa olemaan useita viikossa. Ja silloin niitä herkkuja syödään sitten koko ajan.

Herkkupäivinäkin pidän kiinni siitä, että syödään pöydän ääressä eikä siinä mupelleta tuntitolkulla. Meidän poikamme on nyt päässyt isovanhemmilta oppimaan, että kiukkuilemalla saa herkkuja (pullaa, karkkia..) aina käteensä. Ja sitten sen kanssa juostaan pitkin kämppää sotkemassa.

Samaiset isovanhemmat eivät myöskään ymmärrä minun "sairasta pakkomiellettäni" - heidän sanojaan lainatakseni - siitä, että ennen ruokaa ei herkutella. Joudun joka ikinen kerta napakasti sanomaan, että nyt EI anneta pojalle mitään herkkuja, kun ruoka on kohta. Ja sitten saan itse haukut, kun tyrannisoin poikaa ja täytyyhän niin suloisen lapsen saada herkutella, kun haluaa.

Onneksi mieheni on kanssani samaa mieltä ja olemme päättäneet pistää stopin tälle jatkuvalle herkuttelulle. Nyt.

Ruoka-ajat, herkkupäivät, päivärytmi muutenkin... Minulle ne ovat tärkeitä asioita ja haluan lapsemme kasvavan niiden mukaan. Tässä suuri syy siihen, etten anna poikaani hoitoon/kylään kellekään. Joskus saa lipsua ja herkutella, mutta rajansa kaikella. Ja minusta tämän ikäinen kuin omani on, ei edes tarvitsisi vielä mitään herkkupäiviä. Valitettavasti vain sukulaiset tuntuvat tarvitsevan sen...

Leluista: Lapsi ei koskaan opi kiintymään leluihinsa, jos niitä on liikaa. Ei muodostu "lempparia". Sinuna ottaisin lelut aina pois tai antaisin valita siitä kassillisesta yhden lelun. Loput jemmaan tai suoraan kirpparille.. Tämän sanon ihan kasvatustieteitä opiskelleena :)

Vierailija
6/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän anoppi taas antoi AINOALLE lapsenlapselleen, meidän 5v tytölle puupalapelin synttärilahjaksi eikä muulloin koskaan mitään! En enää tiedä itkeä vai nauraako heidän nuukuudelle...

Kaiken huipuksi ei todella ole rahasta kiinni mutta niin nuukia isovanhemmat ettei raaski ikinä ostaa mitään AINOALLE lapsenlapselleen tai yleensä meidän perheelle.

Ai niin villasukat oli kutonut joululahjaksi meille kaikille kolmelle, jee ;)

Vierailija
7/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en saa sinun kaltaistasi miniää!

Säälin lastasi, miestäsi ja anoppiasi.

Kuulostat just sellaiselle, kenelle ei kelpaa mikään. Vain sinä teet kaiken oikein.

Vierailija
8/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ei ole yökylässä isovanhemmillaan (siis ainakaan vielä), mutta leluja tulee koko ajan ja kielloista huolimatta.

Onhan se kivaa että lapsi saa kaikenlaista, mutta että koko ajan. Joka kerta kun lapsi tapaa isovanhempansa, hän saa jotakin. Eli ainakin kerran viikkoon. Jos lähtee isovanhempien kanssa käymään kaupassa, aina tulee mukana lego-paketti tmv. (Nuorempi ei vielä saa koko ajan, se on kohtuurajoissa.)

Nyt oli nimpparit ja vanhempi lapsi sai NIMIPÄIVÄlahjoja noin 150 euron arvosta.

Me olemme kieltäneet kaikki extra-lahjat, koska lapsi oppii että saa aina ihan kaiken. Jos emme periaatteesta osta jotakin, tulee se seuraavalla viikolla jotakin muuta kautta.

Enää ei synttäreillä, joululla ym. ole mitään erityisasemaa, koska leluja tulee koko ajan. Eikä pienistä asioista enää osata iloita. En pidä tämmöisestä. Mutta minkäs teet :(

Vierailija
9/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hampaat ei oikeasti kestä kovin montaa happohyökkäystä/päivä.

Kyllä muakin rasittais ap:n anoppi, sekä lelujuttu että ylenmääräinen syöminen.

Vierailija
10/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kamala miniä. Mutta minä en välitä. Tämä on meidän perheemme, meidän tapamme ja me siitä kannamme vastuunkin. Kukaan ei kuitenkaan pistä mummoja tilille lapsen pilaamisesta, joten he eivät lasta sitten myöskään pääse pilaamaan.

Ja muuten... Appivanhempani rakastavat minua. Olen heidän suosikkilapsensa nykyään. Juurikin siksi, että uskallan sanoa, kun sanottavaa on. Monesti he ovat aivan erimieltä, mutta arvostavat minua lapseni äitinä ja kasvattajana. Ja naisena, joka tekee heidän pojastaan onnellisen miehen.

Onneksi ihmiset ovat erilaisia. Ja jotkut osaavat jopa arvostaa sitä ;)

Enkä ole ap. Kunhan vastasin :)

Vierailija
11/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis materiallako se lapsenlapsen arvo mitataan. Heillä ei ole MITÄÄN velvollisuutta ostaa mitään. Jos he lahjoisivat vaikka lapsesi serkkuja sen sijaan liikoja ym. ymmärtäisin suuttumuksesi mutta hyvänen aika, he ovat muistaneet lasta palapelillä ja teitä villasukilla. Voi että oot vastenmielinen!!!

Vierailija
12/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kaks lasta, mutta tää oli isku vatsan alle.

Milloin tälläinen tullut?

Vierailija
13/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti ymmärrän sua.

Mutta vähän perspektiiviä hommaan:

meillä myös aivan sairaan pihit isovanhemmat. Lapsemme saavat kirppiskamoja esim. joululahjaksi tai isänsä vanhoja leluja. (nämä ihmiset ovat perineet jo kolme eri ihmistä, joten rahan puutteesta ei ole kyse)

Joten olis kivaa kun meidänkin muksut saisivat jotain UUTTA kivaa..

Isovanhempien elämä on todennäköisesti henkisesti, ja miksei tekemisenkin puolesta, tyhjää.

Heillä on vain toisensa ja ajatus lapsenlapsesta toohottamisesta lämmittää heidän sisikuntaansa.

Teilläkin varmaan tarvitaan esim. uusia vaatteita tai jotain muuta. Kerro anopillesi mitä hän voisi siis ostaa niiden lelujen sijaan. Tee vaikka lista ja laita kamoja tilaukseen. Voi ostointo tyrehtyä tai sitten jos ei, niin saat ainakin mitä tarvitsette :)

Vierailija
14/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten en. Jos kerran on vain kerran kuussa yökylässä niin mitä väliä on sillä että tuona aikana hampaat pestään vain kerran päivässä ja saa syödä kokoajan. Varsinkin kun kerran syö oikeaa ruokaa eikä herkkuja.

Sitä paitsi 5-vuotias kyllä ymmärtää vallan mainiosti jos mummolassa on eri säännöt ja tavat.

Vierailija
15/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pois jaloista tasaisin väliajoin??

Monella niin ei todellakaan ole.

Tai jos on, niin anoppi on kännissä koko sen ajan.

Mietihän vähän, mitä valitat! Jos se on niin paha paikka, niin pidä lapsesi kotona!

Vierailija
16/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-asiassa olette kyllä aivan oikeassa. Se taitaa olla turhaa naputtamista. Samoin hampaiden pesu. Leluthan tässä ovat pääasiassa.

Minulla on muuten hyvä anoppi, mutta tämä pilalle hemmottelu leluilla ärsyttää! On ihanaa, että saan lapseni yökylään molempiin mummoloihin tasaisin väliajoin. Jotenkin vain kiehahti taas :-)

Vierailija
17/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän yskäsi. Meilläkin mummulassa lapsi saa kaikenlaista hyvää aika paljon, ruokaa koko ajan (ja jos tarjolla oleva ruoka ei miellytä, niin sitten tehdään sitä mikä miellyttää - tyyliin nakkeja ja makaroonia) ja se vähän harmittaa. Olen kyllä sanonut, että tytön on opittava syömään sitä mitä tarjotaan ja että kotona on sama meininki, eli tietyt ruuat ei kelpaa. Onneksi viesti alkaa mennä perille. Tavaraa ei onneksi meillä tule, jotain pientä joskus.

Mielestäni mummut ja papat saavatkin hemmotella lapsia, mutta kohtuuden rajoissa. Jos lapsesi on kuitenkin vain kerran kuussa mummulassa, niin tilanne ei ole kovin paha. Eri asia jos viikottain tai useasti viikossa kävisi.

Vierailija
18/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttäisi myös tuo lelujen ostaminen koska meilläkin kaikki paikat tavaraa täynnä ja turhan ostamista yritetään välttää. Meillä anoppi yrittää dumpata kaiken vanhan krääsän meille lasten kautta kun on sellainen ettei mitään heitä pois.

Syömisen suhteen olen sitä mieltä että mummolassa saa olla mummolan tavat. Jos kerran mummo tarjoaa lapsenhoitopalvelua yön yli, niin saa myös toimia ruokailujen yms suhteen niinkuin haluaa. Ja jos yhden kerran kuussa jää hampaat pesemättä niin ei sekään nyt vaarallista ole.

Mutta kyllähän se niin on että teki anoppi niin tai näin niin ainahan se ärsyttää ;).

Vierailija
19/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko itse iloinen ja kiitollinen jos 5v lapsesi saa isovanhemmilta ainoana lelulahjana koko vuonna synttärilahjaksi 3+ ikäiselle tarkoitetun puupalapelin joka todella jää käyttämättä kun aivan liian helppo ja pienille tarkoitettu?

Eikä anoppi ole ikinä edes pyytänyt yökylään heille AINOATA lapsenlastaan eipä siis ole ollut siellä koskaan ollut yötä. Jotain anopista kuvaa sekin ettei ikinä edes vaippaa vaihtanut AINOALLE lapsenlapselleen. Surullista että jättävät suhteen lapsenlapseensa niin etäiseksi.

5v joka normaalisti tekee jo 104 palasia palapelejä jotka on 6+ tarkoitettu ;)

Vierailija
20/33 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lelujen osto.. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat! Mutta se että lapsesi on n. kerran kuussa yökylässä kuullosti USKOMATTOMALTA!!! Että ainakaan kyse ei ole siitä että lapsen rakkautta anoppi ostaisi leluilla kun kerran ehtii aikaansakin antamaan! Eli ole onnellinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän