kotikokit huomio! millainen on paras pizza ohjeesi?
millainen pohja, mitä tomaattikastikkeeksi, mitä täytteitä ja juustoa käytät.
millaisessa uunissa paistat ja missä lämpötilassa?
Kommentit (15)
http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/paaruoat/piz…
Tee 2x niin saat 2 uunipellillistä.
Omat suosikkitäytteet: tomaattimurska, pepperoneja, kanaa, sipulia, fetaa, herkkusieniä, basilikaa, juustoraastetta
Lisukkeeksi: valkosipuliöljyä
paistan 225 asteessa 10-12min. keskitasolla tavallisessa uunissa (tosin uudessa, vanhassa kesti joskus jopa 20min ennen kuin oli kypsä)
paistan 225 asteessa 10-12min. keskitasolla tavallisessa uunissa (tosin uudessa, vanhassa kesti joskus jopa 20min ennen kuin oli kypsä)
tai kaupan rieskakin käy. Päälle tomaattimurskaa, johon sekoitetu valkosipulimurskaa/valkosipulia. Päälle vuollaan ohuen ohuita viipaleita kylmäsavuporosiivuja, tomaattia ja juustoraastetta reilusti. Vie kielen mennessään!
Ihanko joku laki määrää paistamaan 300 asteessa? Tule ja sakota minua sitten kun paistan tuossa 225 asteessa, ja tykkään lopputuloksesta niin paljon että aion paistaa siinä jatkossakin.
Ihmiset kun voivat tehdä samoja asioita eri tavalla, ja jopa vastoin ohjeita
T:se aiempi pitsantekijä
Ihanko joku laki määrää paistamaan 300 asteessa? Tule ja sakota minua sitten kun paistan tuossa 225 asteessa, ja tykkään lopputuloksesta niin paljon että aion paistaa siinä jatkossakin.
Ihmiset kun voivat tehdä samoja asioita eri tavalla, ja jopa vastoin ohjeitaT:se aiempi pitsantekijä
tomaattimurskaa
pyrettä
paaaaljon vs
sipulia
ripaus sokeria
suolaa
mp
tuon annan porista tunnin ainakin, jopa kaksikin.
pohjaan vettä, hiivaa, jauhoja, öljyä, suolaa. Vettä 2dl, puolikas tuorehiivan palanen, muista mitoista en tiedä, kun teen tuntuman mukaan. Tulee uunipellillinen. Päälle punaista pestoa, mozzarella-siivuja ja kirsikkatomaatteja. Paisto uunissa. Lopuksi vielä pkt ilmakuivattua kinkkua siivuina ja rucola-salaattia.
vähän voi ripotella juustoraastetta pinnalle, esim. goudaa.
en teekään "aitoa" italialaista pitsaa :D Jos et sattunut huomaamaan
Jospa minä sanonkin että aito suomalainen pitsa sisältää jauhelihaa ja paistetaaan 225 asteessa, että näin :D
T:se aiempi pitsanpaistaja
pohjaan vettä, hiivaa, jauhoja, öljyä, suolaa. Vettä 2dl, puolikas tuorehiivan palanen, muista mitoista en tiedä, kun teen tuntuman mukaan. Tulee uunipellillinen. Päälle punaista pestoa, mozzarella-siivuja ja kirsikkatomaatteja. Paisto uunissa. Lopuksi vielä pkt ilmakuivattua kinkkua siivuina ja rucola-salaattia.
Jospa minä sanonkin että aito suomalainen pitsa sisältää jauhelihaa ja paistetaaan 225 asteessa, että näin :D
Teen pohjan yleensä hiivaleipä- ja ruisjauhoista, joskus käytän hiivaleipäjauhojen tilalta sämpyläjauhoja. Pohjan kaulitsen tosi ohueksi.
Tomaattikastikkeen keittelen itse tomaattimurskasta, tomaattipyreestä, valkosipulista ja yrteistä. Hippusellinen sokeria myös joukkoon. Lopuksi sauvasekoittimella ihan tasaiseksi.
Täytteet vaihtelee mielihalujen mukaan: kinkkua, salamia, jauhelihaa, kebablihaa, tonnikalaa, ananasta, punasipulia, aurajuustoa. Ei siis toki kaikkia yhtä aikaa ;) Juustoista käytän ihan edamia, tykkään sen pehmeästä mausta (kuten myös muut meillä).
Paistan uunin alatasolla 250 asteessa.
siis vehnäjauhoja (vähän täysjyvävehnää sekaan joskus), tuorehiivaa, suolaa, vettä, oliiviöljyä. Täytteeseen haarukalla murskattuja, kokonaisia luomu-säilyketomaatteja (ei niin vetistä kuin tomaattimurska), varovaisesti suolaa, mustapippuria, puhvelimozzarellasiivuja, vähän anjovis- tai sardellisiivuja päälle. 250 astetta, n. 15 min. Siis klassinen Margherita anjoviksilla. Kypsän pizzan päälle revin rucolaa.
Pohjaan 1-1,5dl ruisjauhoja, 2dl vettä, pieni ripaus suolaa, puolikas kuivahiivapussi ja loput jauhot vehnäjauhoja joita lisään näppituntumalta.
Pohja pitää tehdä tosi ohueksi niin on mukavan rapea.
Päälle tomaattipyrepurkki, jota on laimennettu vedellä ja ketsupilla. Sitten hyvin maustettua paistettua jauhelihaa ja tomaattisiivuja, tai kinkkusuikaleita ja ananasta. Juusto päällimmäiseksi, tykkään esim. Pirkan kevyestä emmentaltyyppisestä juustosta, 150-200g riittää, pitsan ei tarvitse hukkua juustoon