Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kissa hiakkalaatikolla

31.03.2009 |

parina päivänä on löytynyt kissan kakkaa hiekkalaakikoltamme. Laatikko on osittain katoksessa. eli ensimmäisenä sula. Tosi keljua juttu hajouneen kaikkineen - mutta mitä tehdä?

Luulen, että kyseessä on uusien naapuriemme kissa, koska se olen pihallamme ja hiekkalaatikollapäin nähnyt. Toki muitakin kissoja liikkuu, mutta en ole nähnyt laatikollapäin. Harkitsemme valvontakameran laittoa - että saimimme syyllisen selville.

En haluaisin mennä valittamaan naapureille. mUtta on myös keljua, kun laatikko on nyt käyttökelvoton.

Kissoja ei saisi kaupungin ohjeen mukaan päästää alueelle, joka on varattu lasten leilkille. Eli kissan omistajan olisi siitä huolehdittava - ei esim. hiekkalaatikon omistajan.

Mielestäni kissan omistajan tehtävä olisi vaihtaa hiekka yms.

Onko kenelläkään vinkkejä miten kissa pysyis pois? onko jotain hajua jota ne eivät siedä tms. Onko kissa nyt ottanut laatikon "omakseen" eli vaikka mitä tekisi, se käy aina sillä?

Mites kissan omistajat haluaisitte itsellene asiasta ilmoitettavan - en haluaisi menettää välejä naapuriin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on se, mitä äitini käyttää siirtolapuutarhamökillään (jossa siis liikkuu aina välillä kissoja): hiekkalaatikon päälle vedetään iso muovipressu aina kun sitä ei käytetä. Pressun päälle kannattaa vielä laittaa vaikka joitain painoja, esim. isoja kiviä nurkkiin. Samalla voi estää sen, etteivät esimerkiksi rankkasade, kuivat lehdet tms. sotke laatikkoa.

Vierailija
2/2 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin hiekkalaatikkoon hennaväriä. Se tarttuu kissaan kiinni, jolloin syyllinen löytyy edullisesti, nopeasti ja tuskattomasti. Sen jälkeen värjännyttä kissaa seuratessa onkin tiedossa jo oikea osoite, mistä saadaan maksaja uusille hiekoille.

Meillä on kaksi kissaa, jotka saavat vapaana kulkea ulkona. Meillä on omille kissoille ulkona oma hiekkalaatikko, jossa käyvät tarpeillaan. Ja kun ovat tottuneet omalla laatikolla käymään, niin eivät edes poistu tontilta. Itse en voisi sietää ajatusta, että kissamme paskoisivat esimerkiksi kasvimaahani tai kukkapenkkiini. Eivätkä menekään, kun vaihdamme hiekat heidän laatikkoonsa säännöllisesti.

Jos meidän kissat kävisivät tärvelemässä lasten hiekkalaatikon, niin toivoisin että minuun otettaisiin yhteyttä heti, suoraan ja säälimättä. Jos minun lapseni, lemmikkini tai omaisuuteni aiheuttaa tosille vahinkoa, niin luonnollisesti olen korvausvelvollinen. Onhan se jo todella suuri terveysriskikin, jos lapset joutuvat leikkimään kissan ulosteilla saastuneella hiekalla.

Me asumme aivan maaseudulla mutta mielestämme meitä koskee aivan samat säännöt kuin kaupunkilaisiakin. Kissat ja koirat pysykööt omalla tontilla ja jos ei pysy, niin sitten liekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla