Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palauttaisitko rahat, jos sait vahingossa ostajalta kauppoja tehdessä liikaa?

Vierailija
31.03.2009 |

Tein kaupat eräästä suuresta tuotteesta. Ostaja maksoi satasen liikaa. Kauppasummassa se ei juuri tuntunut, sillä kauppasummakin oli suuri. Ostaja laski rahat, samoin minä. Ja molemmat luulivat summaa satasta pienemmäksi (liekö setelit olleet toisissaan kiinni).

Palauttaisitko ylimenevän osan vai pitäisitkö?

Huomasin tuon pari päivää myöhemmin eikä ostaja ole kysellyt rahojensa perään. Itsekin huomasin vasta kun laskin saamiani rahoja uudelleen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omatunto kolkuttaisi. saat siitä heiltä isot kiitokset kyllä palkkioksi kun palutat!;)

Vierailija
2/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itsellenikin on palautettu liikaa maksettu summa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miennyt kumminkin jo päiviä ennen kuin edes huomasit erehdyksen.

Olisin palauttanut jos olisin heti huomannut virheen.

Vierailija
4/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja luulee varmaan hukanneensa rahan johonkin.. ehkäpä automaatille..

Ajattelen toisaalta, että olivat ostajan kipurahoja, olkoon seuraavalla kerralla tarkempi rahoineen ja olkoon muistutukseksi kaikille, että laskekaa tarkkaan! Nytkin molemmat laskivat rahat ja silti oli liikaa!

Enpä taida palauttaa. Olen epärehellinen. Toisen häviö, toisen voitto.

ap

Vierailija
5/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja voi muistaa/huomata maksaneensa liikaa. EIks se ole sulle noloa? Ja mistä tiedät, vaikka olisi taloudellisesti tiukkaa tällä ostajalla?

Vierailija
6/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä minulle kun molemmat laski rahat toisen nähden.

Voi olla, että ostajalla on taloudellisesti tiukkaa, kenellepä meistä ei olis käyttöä ylimääräselle rahalle?

Eipä ole peräänkään kysellyt, jos olisi, varmaan maksaisinkin takaisin.. Meni tosiaan muutama päivä, ennenkuin huomasin edes itse. Ei tämä maailma ole niin täydellinen, että kaikki toimii aina oikealla tavalla. Nyt meni näin.

ap

Vierailija
7/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...usko pois, jos olisit rehellinen ja palauttaisit rahat, siitä seurais sulle hyvää, ja päinvastoin, jossain vaiheessa epärehellisyys kopsahtaa omaan nilkkaan.

Vierailija
8/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse olisi yrityksestä, niin en...

Mutta monelle tavalliselle ihmiselle 100€ on tosi iso raha (ja kai sullekin, kun mietit sen pitämistä!!!) ja kuulostaisi todella ilkeältä, että opetuksena pitäisit rahat. Toivottavasti kannat huonoa omaa tuntoa lopun elämääsi. Ehkäpä jonkun lapset jää ilman kunnon ruokaa tuon takia.

Vierailija
9/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekästä touhua!

Vierailija
10/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin palauttaisin.

Toisaalta,paha ei saa palkkaansa eikä kopsahda omaan nilkkaan.

Vierailija
11/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrität puolustella itseäsi? Etkö uskalla suoraan sanoa, että SINÄ et ole täydellinen, koska et toimi oikealla tavalla vaan olet epärehellinen. Nyt pitää vaan elää sen kanssa.

Ei tämä maailma ole niin täydellinen, että kaikki toimii aina oikealla tavalla. Nyt meni näin.

ap

Vierailija
12/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tosiaan maailma täydellinen, jos yksilöt käyttäytyy noin häikäilemättömästi. Anna hyvän kiertää... Itse en ikinä kehtaisi edes nettipalstalla tunnustaa olevani noin täydellinen kusipää.

sitä minulle kun molemmat laski rahat toisen nähden.

Voi olla, että ostajalla on taloudellisesti tiukkaa, kenellepä meistä ei olis käyttöä ylimääräselle rahalle?

Eipä ole peräänkään kysellyt, jos olisi, varmaan maksaisinkin takaisin.. Meni tosiaan muutama päivä, ennenkuin huomasin edes itse. Ei tämä maailma ole niin täydellinen, että kaikki toimii aina oikealla tavalla. Nyt meni näin.

ap

Vierailija
13/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kysymys on moraalisesti täysin samanarvoisesta teosta.

Minulle ei tulisi mieleenikään pitää rahoja. Ehkä sitten, jos liikaa maksettu summa olisi alle 5 euroa ajattelisin, että en viitsi enää vaivata ostajaa arvoltaan niin pienen summan takia.

Vierailija
14/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan monia isoa ostoja kuitenkaan, joten helposti arvaa, että juuri tuossa teidän kaupanteossa sen on täytynyt mennä. Ei minulla ainakaa tapaa satasia hukkua tuosta noin vaan!

Vierailija
15/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun varmasti ajattelee että olisithan sä sanonu jos olis ollu niin paljon liikaa ja sitten kun vielä laskitte ne niin nyt sitä harmittaa että kun on hävittäny niin paljon rahaa.. ei se varmaan edes osaa epäillä että on ollu noin epärehellisen kaverin kanssa.

Vierailija
16/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonet ostaja maksoi vahingossa 8 euroa liikaa minulle ja palautin sen hänen tililleen.

Vierailija
17/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tällekin vastaajalle iso raha. Kuitenkin rehellisyys, omantunnon ääni ja se että tekee oikein ja saa mahdollisesti omilla oikeilla toimillaan toisen ihmisen (ostajan) iloiseksi on huomattavasti arvokkaampaa kuin tuo summa.

Nautihan rahastasi, madalsit juuri kynnystäsi seuraaviin typeriin tekoihin. Siitä se ura urkenee. Millään selityksillä kun et voi oikeuttaa tuota.

Vierailija
18/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIdä.

Onpas täällä jeesustelijoita.

En usko että paha saa palkkaansa, muuten suurimmalle osalle tutuistani olisi käynyt huonosti.

Vierailija
19/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on parempi olo ja pystyn olemaan sovussa itseni kanssa. En ole ulkoaohjautuva ja en pelkää ulkopuolista rangaistusta, enkä odota, että saisin palkkion hyvästä teostani. Mutta oma oloni on parempi kun yritän toimia oikein.

Vierailija
20/20 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät 100 arvon arvoisen tavaran ja vielä tiedät kuka sen hukkasi. Pistät vaan tyynesti omaan taskuun, mitäs kadotti...? Aika harva lienee noin epärehellinen?

Toivottavasti en tunne ap:n kaltaisia.

Ps. löytötavaroissa on 20 euron raja, sitä arvottomammat voi pitää itsellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi