Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitus hallinto-oikeuteen

30.03.2009 |

Haettiin oleskelulupaa perhesiteen perusteella ja päätös on hylätty. Nyt pitäisi valittaa hallinto-oikeuteen. Millaisia kokemuksia on teillä? Onko vinkkejä hyvästä asianajajasta turusta päin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Meille kävi samoin, tosin vuonna 2004 marraskuussa. Valitimme asiasta(tammikuussa 2005) ja saimme myönteisen päätöksen elokuussa 2005. Koko prosessiin siis meni 1v.7kk:tta siitä kun mieheni käännytettiin kotimaahansa helmikussa 2004 kielteisen päätöksen jälkeen.

Tiedän monia pareja jotka ovat saaneet myönteisen päätöksen hallinto-oikeudelta. Hehän eivät suoraan anna oleskelulupaa vaan palauttavat kielteisen päätöksen migriin jotka sitten myöntävä luvan. Meillä tämä kesti vain n.1vko mutta joillakin on kestänyt 3kk:tta.

Itse asumme pääkaupunkiseudulla joten en osaa neuvoa hyvää asianajajaa Turkusta mutta asianajaja kannattaa ehdottomasti ottaa.

En tiedä katsoitko 2005 toukokuussa, taisi olla MOT-ohjelmaa Lempeä vai Lumetta? Me olemme se pariskunta josta ohjelma tehtiin ja meillä kaikki elämässä kunnossa :)

Vierailija
2/4 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Haikara kun vastasit. Olen ottanut jo lakimiehen oikeusaputoimistosta, tiedä sitten osaako tehdä mitäään! Moneen paikkaan olen soitellut ja tuntuu että täällä Turussa ei ole asiaan perehtyneita lakimiehiä kovin paljon. Sain myös pakolaisapu "liitolta" hyviä neuvoja.

Kyllä tässä on kanssa totuttu odottelemaan, sillä tämän ensinmäisen päätöksen tekemiseen meni 7kk, vaikka minulla oli vielä perusteita nopeutettuun käsittelyyn (oma sairaus/leikkaus). No nyt olemme taas varautuneet odottamaan, varmaan menee taas tosi kauan. En ole ihan varma olenko ton teidän ohjelman nähnyt,,, ja pahus kun ei löydy enää MOT-ohjelman arkistoistakaan, ainoastaan 1996 vuoden ohjelmat meinaan oli tarjolla. Jos sen vielä jostain näkee, niin laita vinkkiä mistä vois katsoa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä että mistä päin miehesi on? Me odotellaan kanssa oleskelulupaa. Mulla on ainakin ihan positiivisia kokemuksia Turun oikeusaputoimistosta. Oli mukava lakinainen, joka myös osasi hommansa :) Tsemppiä tulevaan!

Vierailija
4/4 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on Nigeriasta ja on tälläkin hetkellä kotimaassaan odottamassa päätöstä oleskeluluvasta. Sain myös Turun oikeusaputoimistosta loppujen lopuksi ihan hyvää ja asiantuntevaa apua, eli valitus on nyt hallinto-oikeudessa ja odottelu jatkuu!! Hallinto-oikeudessa virkailija kertoi, että keskimääräinen käsittelyaika heillä on 8kk, että kyllä tässä on oppinut odottamaan. No hieman tuskaa lievitti matka Nogeriaan ja siellä olo 3viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi