Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis lasketteko oikeasti, paljonko menee ruokaan kuukaudessa?

Vierailija
29.03.2009 |

Minä en ainakaan tiedä, paljonko meillä menee. Kumpikin käy kaupassa ja tuo mitä tarvitaan eikä me keskustella siitä, että paljonko rahaa meni.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä 2 kertaa vuodessa, muuten riittää että tili ei mene nollille

Vierailija
2/16 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tietää mitä kuluttaa. kulutti sitten paljon tai vähän, niin se on niitä asioita, jotka aikuisen täytyy tietää.

Vierailija
4/16 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

bonuslaskelman perusteella on aika helppo arvioida paljonko rahaa meni kuussa ruokaan.

Vierailija
5/16 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa ja maksoi mitä maksoi. Eipä ole tarvinnut mistään muusta vielä tinkiä sen takia että ostaa kaiken tarvittavan hintaa katsomatta.

Vierailija
6/16 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaan mitä tekee mieli, varmaan vaihtelee todella paljon jos jaksais laskea.

Vierailija
7/16 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman ruokaa kaksi viikkoa kuukaudessa.

Vierailija
8/16 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-henkisen perheen menot on sitä luokkaa, että kahden keskituloisen palkoilla on pakko hieman suunnitella menoja.

Vierailija
9/16 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä näe sitä plussa, ykkösbonus tai s-etukorttitiedotteista, koska käytämme kaikkia em. kauppoja ja vielä lisäksi Lidl:iäkin...

Pääasia, että ruokaa on ja rahat riittää ;)

Vierailija
10/16 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidämme simppeliä kirjanpitoa kaikesta rahaliikenteestä.

Alkujaan siksi, että tietäisi mihin raha menee (muutimme molemmat suoraan lapsuudenkodista yhteen) ja nykyään mielenkiinnosta ja varmaan tavan vuoksikin. Pihistelyyn ei ole onneksi nykyään tarvetta, ei ruuan, eikä minkään muunkaan kohdalla.

Vierailija
11/16 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis minä pidän kirjaa menoista ja tuloista. Olen aina pitänyt, joskus sen takia että on pitänyt todellakin laskea rahavarat tarkkaan, mutta nykyään ihan tottumuksesta. Ja on kyllä mielenkiintoista katsottavaa. Ihmiset eivät yleensä "tiedä", mihin he rahansa laittavat.

Vierailija
12/16 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten aika helposti näkee kuitista että viikossa menee n. 200 EUR, josta taas voi päätellä että kk menee n. 800 EUR. Eli ei varsinaisesti lasketa, mutta ihan selvää kuitenkin on että suurin piirtein tuo summa menee.

Vierailija
13/16 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankkineiti laski sen puolestamme. Käytiin vuosikäynnillä ja virkailija sanoi ei meidän perhe voi elää näin vähällä.

Lapsella kestovaipat, olen kokki ammatiltani, vaikka nyt kotona, kekseliäisyyttä riittää.

Mies ei ikinä valita, syö mitä laitetaan eteen ja lapsi ei vielä tajua että vois vaatiakin jotain.

Lapsi saa koko ajan vaatteita ystävien lapsilta, mä en mitään osta itselleni kun olen äitiyslomalla ja ei tule käytyä vaateliikkeissä, isällä nyt jotain menee, mutta eipä juuri. Polttoaineeseen menee eniten, työn puolesta joutuu ajamaan, mutta nekin tulee verotuksessa joskus takas.

Jos kaikki suomalaiset käyttäis yhtä vähän rahaa kuin me, oltais kaikki lamassa ja tosi syvässä sellaisessa.

Onneksi ette ole kuin me.

Vierailija
14/16 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän olette kuin meidän perhe. Nauratti oikein sun viestisi. Meillä kyllä on kolme pientä lasta, mutta kaikki vaatteet kelpaa silti vielä. Joskus kyllä on hävettänyt, kun joku on oikeasti luullut, että olen köyhä, vaikka olenkin vaan... niin en tiedä mikä. Pihi? En kai, mutta järkevä ja käytännöllinen. Onnea elämääsi!

Vierailija
15/16 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verkkopankkisivuilta (maksullinen)palvelu jolla saa seurattua omaa taloutta. Siellä näkee ja jaotella kaikki ruokakaupat ruokamenoihin, ei tartte keskittyä yhteen ketjuun.

(No joo, Yh:na helppoa kun ei o toisen tiliä siinä sekoittamassa.)

Vierailija
16/16 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...asettua jonkun toisen asemaan. Esim. jos sinulla olisi rahat tosi tiukassa, niin sinunkin olisi vähän pakko laskeskella kulutustasi.

Niin, itse en laske rahankäyttöäni, kun siihen ei ole tarvetta tai kiinnostusta, mutta voin hyvin ymmärtää, että jotkut niin tekevät.