Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rota rokote?

28.03.2009 |

Meinaatteko ottaa tai oletteko ottaneet vauvallenne rota rokotteen? Mikä on todennäköisyys että muut perheenjäsenet sairastuvat rokotteesta, koska sitä virustahan siinä annetaan? Vai onko moista vaaraa edes olemassa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän typy sai perjantaina rota rokotteen ja hoitsu sanoi että käsihygieniasta pitää pitää huolta koska voi kakan kautta voi virus tarttua....etenkin niille joilla on vastustuskyky heikentyny esim.syöpäpotilaat

Vierailija
2/5 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko pitää olla erityisen hygieninen? Eli kauanko virusta erittyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille annettiin neuvolasta ohjeet, että viikon ajan on oltava varovainen. En tiedä oliko ylireagointia, mutta neuvolantäti sanoi mulle että viikon ajan pitää kakkavaipat sulkea yksitellen pikkupussiin (vaik vanhoja leipäpusseja/pakastuspusseja) ja silleen roskikseen. Ja käsihygieniasta huolehdittava hyvin. Ja niin minä tein viikon ajan jokaisen rokotekerran jälkeen.

4/5 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6vk neuvolassa pian 2vk sitten. Ohjeissa sanottiin, että etenkin 7.päivänä rokotteen antamisen jläkeen täytyy olla varovainen tartuntavaaran takia. Itse tein niin, että jätin kestovaipat 1,5 viikoksi kokonaan pois ettei kakan kanssa tarvi läträtä niin paljon, pesin kädet huolellisesti joka vaipanvaihdon jälkeen ja käytin käsidesiä etenkin siinä viikon kieppeillä. Vaipat laitoin suoraan vaipparoskikseen joka tyhjättiin tavallista useammin. Ainakin tällä hetkellä kaikki ovat terveitä edelleen, tosin vauvalla oli vatsavaivoja 6.-8. päivinä rokotuksesta.

Vierailija
5/5 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin rokoite. Meillekin sanottiin, että viikon päästä rokotteen antamisesta virusten määrä on suurimmillaan kakassa. Normaalia käsihygieniaa käytettiin, pesastiin kädet kakkavaipan vaihdon jälkeen ja ihan normaaliin roskikseen heitettiin vaipat.