Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmista juttua

Vierailija
28.03.2009 |

Olenko ihan kamala nipo kun en halua jättää lastani hoitoon isovanhemmilleen? Tilanne siis tämä, miehen vanhemmille on aina tuo iloliemi maistunut, ja juovat myös meidän kyläillessä (siis lapsen läsnä ollessa). EN pidä ajatuksesta ollenkaan, että jättäisin reilu 1 veen hoitoon kun isovanhemmat naukkailee pitkin iltaa. EIvät mitään kauheeta känniä ota lapsen läsnä ollessa mutta kuitenkin olen sitä mieltä että lapsella täytyy olla vesiselvä hoitaja. Näin ovat hoitaneet myös omat lapsensa, eli eivät näe siinä mitään outoa/väärää. Itse en edes halua että lapseni joutuu toistuvasti näkemään vanhempansa alkoa nauttineena. Voihan sitä hyvänen aika olla ottamatta ja kun ottaa niin aikuisten kanssa.

Mitä mieltä ihmiset?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla pisti silmään tuo että voi olla ottamatta tai ottaa aikuisten kanssa. Tottahan se isovanhemmilta onnistuu, mutta sellaiselta lapsiperheelliseltä ei, jossa käytetään alkoholia. Meillä on ainakin lapset aina kotona, ja olen nytkin juonut tänään kolme viinilasillista. Yhden päivällä ja kaksi nyt illalla. Olenko siis sinusta kelvoton lasteni hoitajaksi? mies on siis juonut saman verran.

Vierailija
2/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät vähimmäisvaatimuksena raittiuden ja juomailtoina et jätä hoitoon, anna vaihtoehdot.

Kerro että tuot esim. aamulla ja haet illalla, jolloin se aika riittää Sinulle esim. siivoukseen, shoppailuun jne. jos malttavat alkaa vasta kun olet hakenut lapsen. Sitten näet illemmalla onko lupaus pitänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kielsin äitiäni tulemasta katsomaan lapsiani ollenkaan. omat lapsuusmuistot on aika paljon äitin kännäämisestä (vaikka ei mikään rappioalkoholisti vaan ihan tavallinen töissä käyvä ihminen jolle vaan maistui vapaalla vähän liikkaa).

meille kävi pari kertaa niin että oli lapsia hoitamassa ja vetänyt kaljaa samalla, vaikka olin sanonut että ei ota sitten yhtään. muutenkin aina tullessaan lapsia katsomaan on ollut kännissä, silloin vaan ei ole niitä hoitanut kun minä olen pitänyt huolen. mutta tosiaan hermot meni kun ei vaan voi olla juomatta pienten lasten lähellä ja muutaman vuoden tätä katottuani, sanoin että jos viina on kerran tärkeämpi kuin lapsenlapset, ei tarvitse heitä tulla ollenkaan katsomaan.

Vierailija
4/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siitä että tissutellaan pitkin päivää niin että ollaan "pikkuisessa" koko päivä. Ja kyllä minä ainakin haluiasin että kun jätän lapseni hoitoon niin hoitaja olisi siinä kunnossa että voi esim. ajaa autolla.

Enkä vaan halua että lapseni joutuu katselemaan ja kuuntelemaan juopuneita. Itsekin toki juon lasin viiniä hyvän ruoan kanssa ja saunan jälkeen on maistunut siideri tai olut. Ikinä en ole edes hiprakassa lapseni nähden. Muistan itse lapsena pelänneeni kauheasti juopuneita kovaäänisiä ihmisiä.

T:Ap

Vierailija
5/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan käsitä että miksi ei vosii olla ottamatta, esim. silloin kun ovat kutsuneet meidät kylään. olen asiasta sanonut kun kerran tuli muitakin "vieraita" ja meno alkoi olla aikamoinen.. Tällöin sanoin että ei sitten tulla jos vastaava meno jatkuu. mutta mikä siinä on että normaalisti työssä käyvät ja muuten niin mukavat ihmiset eivät voi jättää niitä drinksuja ottamatta kun oma lapsenlapsi olisi tulossa...

Ap

Vierailija
6/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei myöskään näe asiaa ongelmana, koska on itse kasvanut tällaisissa oloissa mutta ymmärtää minun näkökulmani. On vähän niinkuin puolueeton tilanteessa ja sekin suututtaa.

Vierailija
7/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärsinkö oikein, että ap:n vaatimus oli, että ei yhtään alkoholia. Ei kai kyse ollut siitä, että isovanhemmat kännäisivät, se tuskin nyt kenestäkään on sopivaa. Ap: onko teillä kaikki sukujuhlat aina sitten ihan alkoholittomia, joulut, uudet vuodet, juhannukset yms., kun et alkoholia yhtään suvaitsisi.

Vierailija
8/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin jo mainitsin että pari lasia viiniä ei haittaa mutta kun tissutellaan joka päivä ja viikonloppuna aamusta iltaan. Ei kuitenkaan olla ympäripäissään. Ja jos jätän lapsen hoitoon. Niin miksi en saisi toivoa että hoitaja olisi selvinpäin? Ei kai kukaan halua viedä lastaan hoitoon juopuneelle?

Ja suvussa kyllä käytetään alkoholia, kohtuudella. Lasten paikka ei ole kemuiss missä juodaan humalaan asti.

Vierailija
9/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen katsellut koko lapsuuteni vanhempieni ryypiskelyä eikä mun lasten tarvitse nähdä sitä.

Ovat ihania, kun eivät tee kuppia.

Vierailija
10/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jättäisi lapsiani humalaisten hoitoon. Isovanhemmat ei muutoinkaan ole välttämättä kovin valppaita lapsen kanssa ja ymmärrä, kuinka nopeasti lapsi voi esim kiivetä kirjahyllyyn. Lasi viiniä tai olutta ruoan kanssa on ok, mutta hiprakassa olevalle lastenhoitajalle en missään nimessä jättäisi. Enkä todellakaan ole mikään alkoholivastainen. Meillä mm. juodaan jouluna viiniä ruoan kanssa ja muutenkin juhlissa otetaan alkoholia. Lasten hereillä ollessa joko minä, mieheni tai lastenhoitaja juomme korkeintaan ruokajuomaksi lasillisen, saunaoluen tms. Koskaan ei tiedä, joutuuko lähtemään lääkäriin tms.

Vierailija
11/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholia. Ja jos tämä ei oikeasti onnistu, eli eivät siihen suostu, tai eivät pysty olemaan juomatta, niin sittenhän se on selvä merkki siitä, että alkoholi on ottanut otteen hommasta, eikä paikka ole lapsille sopiva.

Eli oli juominen ongelmallista tai ei, yhden päivän pitäisi pystyä olemaan juomatta silloin tällöin. Ja jos ei pysty, tai ei edes halua, niin sitten homma on jo karannut käsistä.

Vierailija
12/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysy onnistuuko. Eli että lasten ollessa ei juoda, tai sitten lapset ei ole. Joku ongelma kai tuossa täytyy jo olla jos ei VOI olla juomatta.

Mikään pakkohan sun ei ole lapsia sinne viedä sitten.

Minunkin mielestä pari lasia viiniä tai pari olutta on ihan ok sillointällöin vaikka lapsi/lapset olisikin paikalla (esim saunaolut, ruokajuoma..).Enempi ei ole ok. Eli ei saa tulla edes hiprakkaan. Ajokuntoisuus olisi tietysti myös ihan hyvä, mutta ei mielestäni aivan ehdoton (yhden oluen jälkeen minä ainakaan en ole lapsenhoitokyvyiltäni tai yleiseltä olemukselta muuttunut mihinkään, mutta heti en silti auton rattiin hyppäisi). Eihän kaikilla edes ole autoa, eli taksilla nekin menisi jos pakko olisi.

Vierailija
13/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kovasti mieheni vanhemmista mutta vaikka ei kovaan humalaan ottaisikaan niin minusta ei ole kiva että lapsen kanssa siellä sitä kossudrinkkiä kaadetaan hiljuksiin pitkin päivää. Ja en ole jättänyt lasta vielä yksin heidän kanssaan paitsi niin että mummi tuli meille hetkeksi lasta hoitamaan, autolla. Ja juuri tuo on yksi syy että ovat vähän huolimattomia sen vahtimisen kanssa, kuten voisi kuvitella jos päivän mittaan mennyt puoli pulloa kossua ja pari olutta. Tuo meidän tyttö kun ehtii uskomattoman moneen paikkaan pienessäkin ajassa... Ja eikö minulla kuitenkin lapsen äitinä ole oikeus päättää siitä miten lastani hoidetaan?

Ap

Vierailija
14/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ite oon sitä mieltä, et tosiaankin ruuan kanssa saa juoda lasin-kaks viiniä, kuten saunan jälkeen voi juoda kaljan/siiderin. Se ei tee kenestäkään vielä vastuutonta lastenhoitajaa!

Mutta just tällänen viikonlopun pieni viininmaistelu, joka aloitetaan puolenpäivän aikaan ruokailun lomassa.... Siinä sitten ruokaillessa menee lasi, tai pari. Sitten lepuutetaan hetki itseään sohvalla jutustellen ja kas juodaan taas lasillinen.

Seuraavaksi siivotaan keittiö ja muut syömisen jäljet, juodaan ehkä kahvit.

Mutta kas, sitten onkin taas lasillisen aika, kun sitä viiniä nyt on siinä tarjolla... ja sama jatkuu loppu illan niin, että yhteenlaskettuna klo 12.00 aloitettu tissuttelu loppuu ehkä 21.00!

Eikä tätä pidetä mitenkään vastuuttomana käytöksenä vaan muutamana lasillisena??? Siis, tuossa ajassa kerkeää juoda kevyesti yli pullollisen viiniä ja siksipä onkin niin kätevää ostaa se pirun pahvipönttö, koska kukaan ei pysty sanomaan kuinka monta lasillista on todellisuudessa tullut nautittua..

Kerran olen ottanut asian puheeksi niin, että mun mielestä silloin on sopivassa lastenhoito kunnossa jos pystyy ajamaan autoa.

Ja siitäkös taivastelu seurasi! Kuulemma viinin juontia ei voi verrata ryyppäämiseen, koska kyse on VIINISTÄ......ja sitähän vain juodaan muutama lasillinen.

Jep, jep.No meillä ei ole tyttö käynyt 6kk enää tämän vuoksi yökylässä isovanhempien luona. Päivällä voi olla siellä n3-6h, mutta siinä kaikki.

Ja hyvä pointti on se, että ikinä ei tiedä mitä tapahtuu, kun yli vilkas taapero pääsee vauhtiin! Edessä voi tosiaan olla pahimmassa tapauksessa sairaalakeikka ja mitäs sitten tapahtuu jos isovanhemmat roudaavat lapsen lääkärille taksilla ja lääkäri haistaa alkoholin?

Taitaa tulla soitto sossun tädeille? ja sen jälkeen mielenkiintoiset selvittelyt niin vanhemmille, kuin isovanhemmillekkin.

Mun mielestä tää asia on sellainen, jota kannattais kaikkien pohtia tarkkaan, koska mistään yli-taka-kiree-absolutistista ei oo kyse vaan järkevästä käyttäytymisestä lasten kanssa.

P.s, meillä jos toinen haluaa juoda enemmän niin se on ookoo, mutta toinen on silloin aina vesiselvä! (Tietty rajansa siinäkin.)

Vierailija
15/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama meillä, ite en tällä hetkellä juo kun toinen vauva on tulossa, mutta jos toinen on halunnut ottaa niin toinen selvinpäin. Ja humalassa ei olla lapsen nähden.

hyvä kirjoitus, 16.

Ap

Vierailija
16/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoo vierestä Tai että toinen juo ne saunaoluet ja toinen on ilman. Minusta se on ihan hassu ajatuskin, vaikka se ei meillä muuten vaikeaa olisikaan.

Vierailija
17/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ottaa ehkä 2 kaljaa, ei halua enempää kotona ottaa, ellei nyt sitten ole kyse jostain juhlista, ym. Eli on yleensä aina minun vuoroni juoda rauhassa muutama lasi viiniä. : ) Kiva mies.

Baarissa ottaa muutaman, mutta ikinä ei mies ole varsinaisesti humalassa. En kyllä itsekän tykkää perskänneistä. On inhottavaa, jos ei ole mitään kontrollia ja olokin on huono.

Ap:n kanssa olen samaa mieltä siitä, että jos lapset johonkin hoitoon jätetään, on hoitajan oltava vähintäänkin ajokuntoinen! Muuten en ikinä suostuisi jättämään lapsiani kyseiseen paikkaan. Antaisiko kukaan lupaa esim. MLL:n hoitajalle ottaa "muutama", kun tulee illaksi lapsenvahdiksi?

Vierailija
18/18 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkin päivää, jos on lapsi hoidossa. Itse voin juoda muutaman ravintola-annoksen, mutta yleensä silloin kun lapsi on jo nukkumassa. Yleensä juon vain ynden annoksen, sillä en halua olla edes hiprakassa, jos lapsi herääkin kesken uniensa.

Minusta 0,5 promillea on raja, mitä lapsen hoitajan ei tule ylittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan