Onko noloa järjestää itse vauvakutsut itselleen?
vai pitääkö siinä olla järjestäjänä aina joku erikseen?
Kommentit (8)
Eiköhän tuon nyt jokainen tiedä amerikkalaisesta perinteestä, että lahjat on iso osa kekkereitä. Joten jos niitä rupeaa itselleen puuhaamaan, vaikuttaa, että kerjuulla ollaan.
Eri asia on, jos äidiksi tuleva haluaa järjestää jonkinlaisen kokoontumisajon ystäviensä kanssa ennen vauvan syntymää. Silloin kemuja voisi nimittää joksikin muuksi ja kutsussa alleviivata, että yhdessäolo on lahjoja tärkeämpää ja lahjat saavat jäädäkin. Toki ystävät silti saattavat halutessaan hankkia jotakin tulokkaalle, mutta silloin se ei mielestäni kuulostaisi kerjäämiseltä vaan tapahtuisi ikään kuin heidän aloitteestaan.
Minulla on niin tarkka vaatemaku, että kaikki rotinalahjaksi saadut vaatteet ovat jääneet käyttämättä.
Mä onn samaa mieltä kun nelonen. On se vähän "kerjuuta". Mutta voithan järjestää muuten kokoontumisen. Showerin järjestää kyllä aina ystävät...
tai sitten hyvälle ystävällesi. Näin voisin tehdä itse ja jso minulle ystäväni vihjaisisi haluavansa ko. bileet järjestäisin ne enkä ajattelisi sitä mitenkään lahjojen kerjäämisenä.
Itse ole sisarelleni Baby Showerit järjestänyt ja oli kivaa.
Itse en järjestäisi Showereita vaan tyttöjen illan ja voit itse järjestää "baby shower leikkejä". Mutta edelleen, jos joku kaverini vihjaisisi haluavansa "Vauvajaiset" järjestäisin sellaiset heti.
Ei "vauvakutsujen" tai "baby showerin" nimellä, se kuulostaa lahjojen kerjuulta.
Mutta mikäpä sen mukavampaa kuin järjestää pienet kahvikekkerit ystävilleen esim. äitiyslomalle jäämisen kunniaksi. Varmasti monet tuovat lahjojakin!
Ei ole noloa. Vallitsevan tilanteen aikana aion myös mieheni kanssa järjestää kutsut itse, jotta saadaan vähän ihmismäärää itse päätettyä ja juhlista tulee oman näköiset. Sitä paitsi ystäväpiirimme on täysin hajaantunut asumaan eri puolilla Suomea, emmekä halua pitää kutsuja pienessä kodissamme, joten kutsujen järjestäminen olisi ystävillemme yksinkertaisesti myös todella hankalaa.
Mitä kerjuukommentteihin tulee - mielestäni itse järkkäämät kutsut ei ole kerjuuta. Järkätäänhän synttäritkin monesti itse ja kutsutaan ite ne vieraat ja varmasti moni tuo lahjan. Silti sitä ei pidetä kerjuuna. Aina voi sanoa, että juhlassa pääasiana se, että nähdään ja nautitaan yhteisestä ajasta 🤷🏽♀️🌸
On noloa järjestää yhtään kenellekään tuollaisia jenkkilästä apinoituja juhlia.
vauvakutsut ei ole mitenkään vakiintunut suomalainen perinne, joten kyllä täällä saa jokainen järjestää ihan minkälaiset bileet haluaa. Noloa se voisi olla Amerikassa, jossa kutsuilla on perinne ja itse järjestäminä ne varmaan näyttäis että sulla ei oo hyviä ystäviä jotka haluaa ne järjestää... Mutta täällä mun mielestä voit järjestää ihan miten itse tykkäät.