Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotiaani viskasi minua sandaalilla päähän, kun

Vierailija
12.12.2008 |

5-vuotiaani oli sitä ennen lietsonut häntä riidanhaluiseksi. 3-vuotias on rauhallinen poika, mutta isosiskonsa on temperamenttinen ja kiero. Mitenkähän tulevaisuudessa? Tämä oli esimerkki lietsonnasta.

Minusta olisi mukavinta, jos kaksi nuorempaa sisarusta, molemmat poikia, jakaisivat huoneen keskenään ja tuo vanhin, jolla on taipumusta kieroiluun ja kostamiseen saisi oman huoneen ja onhan hän tyttö, joten saisi "tytön huoneen". Neuvoja , että miten päästä eroon tytön taipumuksesta hautoa kostoa?

Uskon kyllä, että 5-vuotias tuosta vielä rauhoittuu. Uskon myös ettei keskimmäisen lapsen ole kivaa jakaa huonetta tuollaisen isosiskon kanssa. Veljeksillä tuntuu olevan toisilleen sopivat luonteet, rauhalliset. Nuorin on tosin vielä 9 kk vauva.

Olen puhunut isosiskolle, ettei veljeään saa alistaa ja veli ei onneksi ole enää kuin koira, joka tekee mitä sisko käskee.

Nimim. Huonejärjestely pian uusiksi ja muutakin toki.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemmin kuin huomaatkaan hän on alistuvainen ja nöyrä ja paikkansa ymmärtänyt.

Viimeistään kun poikasi on 12 v on hän ymmärtänyt, että 7 senttiä löysää lihaa lahkeessa tekee hänestä paremman vallankäyttäjän. Kun jätkä pääsee täyteen ikäänsä (ja mittaansa) niin kieroilu, kostaminen, uhkailu, väkivalta, raivoaminen jne. ovat hänen jokapäiväisessä käytöksessään läsnä. Tuolloin sinun pitää kuitenkin ymmärtää kääntää negatiivinen positiiviseksi ja kehua poikaasi energiseksi, aktiiviseksi, dynaamiseksi ja voitohaluiseksi.

Tyttärestä ei tarvitse enää tuossa iässä huolehtia. Viimeistään lukiossa hänet on jo saapasteltu syvälle eteisen mattoon ja hän tietää, että valta on vaihtunut.

Onnea ja menestystä elämäänne.

Vierailija
2/4 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että tytöt lietsovat eli ovat piiloagressiivisia. Pojat taas mieluummin vetävät itse nyrkit esille. Miksi tyttölasten pitää ärsyttää rauhallisia, mukavia veljiään, jotka eivät koskisi sisarukseen ilman jatkuvaa häiriköintiä? Ja tässäkin veli heitti sandaalin päin äitiään eikä siskoaan.

Ei saisi sanoa, että itsepähän kerjäsit, mutta sitä jotkut jo pienetkin tytöt tuntuvat tekevän. Opeta tyttöäsi purkamaan vihaansa, mustasukkaisuuttaan tai mitä taustalla nyt onkin. Temperamentillakin on varmasti osuutena, mutta niin on varmasti sukupuolellakin näin yleistäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin tyttöjen piilotetun aggressiivisuuden uhri, kuin poikien suoran fyysisen väkivallan. Sen lisäksihän pojat ovat myös yhtä lailla kieroja kuin tytöt, joskaan eivät yhtä älykkäitä, mutta tytöiltä lähestulkoon puuttuu tarve mätkiä nenä verille.

Koettakaa kehittää tyhmien, aggressiivisten poikienne älykkyyttä, jos haluatte heidän pärjäävän tytöille. Tytöt harrastavat henkisiä pelejä, siinä missä pojat juoksevat päät tyhjinä pallon perässä.

Vierailija
4/4 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

istua arestit. Poika 3 min ja tyttö 5 min ikävuosiensa mukaan.

Olen opettanut tyttöä, että ei ärsyttäisi veljeään läpsimällä, lällättämisellä, viemällä leluja ja sotkemalla yksilöleikkejä. Ja poikaa, että tulisi kertomaan minulle kiusanteosta ja ei kävisi kimppuun. Tytölle olen sanonut, että ei jäisi makaamaan, vaan estäisi veljeään, kun veli raivostuu ja että veli on koko ajan vahvempi ja vahvempi, joten ei kannata haastaa riitaa, että sekin päivä tulee jolloin veli on häntä vahvempi. Opetan siis painimaankin ilman satuttamista itsepuolustukseksi. Onneksi veli on rauhallinen, mutta kova painimaan kyllä. Veli tulee yleensä syliini turvaan, kun sisko alkaa ärsyttämään.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi