Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen puistoruokailu?

Vierailija
25.03.2009 |

Kysyy pohjoisen äiti.

Siis saako siellä puistossa käydä kesällä ilmaiseksi syömässä? Ihan kuka vaan? Kuulostaa uskomattomalta! Ei meillä täällä näillä leveyksillä ole tuollaisesta kuultukaan. Hienoahan se on, jos saa ilmaista ruokaa, eikä tarvitse itse laittaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kaupungilla riitä rahaa kaikkien ruokkimiseen.

Vierailija
2/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imaisen sopan tai puuron sekä vettä. Ei muuta.

Tarkoitus on ollut alunperin auttaa yksin olevia koululaisia, jotka ovat kesälomalla ja vanhemmat tai vanhempi töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on tarkotettu lapsille. Myös koululaisille. Omat ruokailu välineet pitää olla. Eikä lapsilta veloiteta mitään tuosta ruuasta.

Vierailija
4/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on kiva systeemi lasten kannalta, jotka viettävät kesää ja vanhemmat ovat töissä.

Ap

Vierailija
6/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sis keittoruuan, ei juomaa eikä leipää. Omat astiat oltava mukana. Pääasiassahan tuo on tarkoitettu tietysti pienien koululaisten auttamiseksi, kun ovat pitkät päivät yksin vanhempien ollessa töissä. Mutta ainakin meidän puistoissa käy enemmän pikkulapsia kuin koululaisia. Mekin käymme ainakin pari kertaa viikossa, se on vähän niinkuin retki, lapset tykkää kun syödään ulkona muiden kanssa, ja siinä on ne ruokalaulut ja muut. Ja on siinä sekin kiva että esim lämpimänä päivänä ei tarvi kiirehtiä kotiin syömään jos ollaan vaikka siinä uima-altaalla, voi siinä syödä ja olla puistossa kauemmin.

Vierailija
7/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa jo 60-luvun alusta koska olen itse pienenä käynyt puistossa sopalla. Ihan kuin retkellä olisi ollut! Tämä kai osittain on lähtenyt siitä että kaikkien lapset eivät päässeet maaseudulle lomille vaan joutuivat olemaan kaupungissa enemmän tai vähemmän itsekseen kun vanhemmat oli töissä. Itsekin jo 6-7 vuotiaasta olin yksin kotona päivät lomien aikana, sisaruksiakaan ei ollut.

Sama ruokailu on ollut omien lasten lapsuusaikana ainakin Vantaalla, en tiedä onko enää? Verorahoillahan me se maksetaan, ei se ihan ilmaista ole. Ja puistoissa on vielä ikärajakin ettei kaikki tuppaa sekaan.

Vierailija
8/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on siis tarkoitettu kaikille lapsiperheille. ei vaan niille joiden lapset ovat kesäisin yksin kotona, kyllä ne Myyrmäen mammat lapsineen kärräävät lapsensa Malminkartanon puistoihin syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme