Nyt tajuan, miksi äidit neuvovat isiä vauvanhoidossa.
Kun prkl tuo mies tekee kaiken ihan väärin! Yrittää nukuttaa vauvaa, mutta ei tajua, että iltakitinästä huolimatta täytyy vain pitää sylissä ja hyssytellä. Nyt vekslaa vauvaa eestaas, eihän se siitä rauhoitu! Tsempatkaa, etten puutu asiaan...
Kommentit (9)
sun tekstisihän oli tosi järkevä. Noinhan se on.
ap
Mistä se mies sen tietäisi jos nukuttaa nyt lasta ekaa kertaa. Mutta neuvo lempeästi ettei ota nokkiinsa ja jätä koko hommaa sulle kun sä kerran äitinä tiedät kaiken paremmin. Ethän säkään sitä tiennyt ekalla kerralla, vai?
ap
Ja ajanmyötä tottuu isänkin tyyliin. Ei se äidin tyyli ole ainoa oikea vaikka itsestä siltä tietysti tuntuukin.
Mistä se mies sen tietäisi jos nukuttaa nyt lasta ekaa kertaa. Mutta neuvo lempeästi ettei ota nokkiinsa ja jätä koko hommaa sulle kun sä kerran äitinä tiedät kaiken paremmin. Ethän säkään sitä tiennyt ekalla kerralla, vai?
Ja ajanmyötä tottuu isänkin tyyliin. Ei se äidin tyyli ole ainoa oikea vaikka itsestä siltä tietysti tuntuukin.
Nyt rauhoittui iskän syliin :)
ao
ap
Meillä on tosin kummallinen ilmiö se, että kahden (kohta kolmen) lapsen isä vielä miltei 6 vuoden jälkeenkin muuttuu kädettömäksi ja avuttomaksi kun mä olen paikalla. Mä tiedän 110% varmasti, että mies hoitaa muksut ihan vallan mainiosti sillä välin kun olen vaikka iltavuorossa tms. mut jos mä olen kotona, ei ilman kirjallisia ohjeita muka osaa edes laittaa 5-vuotiasta suihkuun... Outoa?
Enkä ihan varmana ole edes seissyt kaikkia näitä vuosia vieressä neuvomassa, vaikka kieltämättä ainakin joskus on tehnyt ihan pirusti mieli, kun iskä on vaikkapa pukenut vauvalle vaatteet hieman persoonallisella tavalla.. :D
Minäkin aina valitan miehelle että hän ei tee mitään... Sitten kun hän tekee jotain mitä pyydän, olen itse koko ajan vieressä neuvomassa... Joskus mies kyllästyy neuvomiseen ja sanoo että tee ite ku kerran osaat paremmin... Huoh... Tuntuu että ne omat tutut ja hyväksi koetut tavat on ne parhaat... Ihme että mieheni ei ole suuttunut minulle kun aina neuvon... Ehkä hän sitten todellisuudessa vähän kaipaakin sitä että joku varmistaa hänen tekevän oikeen... Mistä sitä tietää... Mutta pitäisi kyllä osata ottaa edes vähän rennommin... Taitaa kyllä olla niin että meillä tämä jatkuu ja jatkuu vaan...
Missä tahansa duunissa ja harrastuksessa asiantuntijalta oppiminen on hieno ja kannustettava asia. Mutta ei äitiydessä tietenkään, koska miehethän ovat ylivertaisia naisiin verrattuna, ja on hirvittävää loukkaus miestä kohtaan kuvitella, ettei hän osaa hoitaa yhtä hyvin jollei paremmin vauvaa kuin äiti, joka on kulttuurisista syistä (lue äitiysloma) ja biologisista syistä (lue imetys), vauvan kanssa suurimman osan ajasta.