Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Millä raskausviikolla jäit pois töistä? Ammattisi/työnkuvasi?

Vierailija
25.03.2009 |

Jos lähdit aikaisemmin kuin normaalin äitiysloman alussa niin kerro syy myös..

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sairaala-apulaisena:

Jäin ensin saikulle viikoilla 24-27 ja lopulta kokonaan pois joskus rv 33 (kaksi viikkoa ennen työsuhteen loppumista). Syy. kohdunsuu lähti lyhenemään ja aukeamaan mutta lapsi syntyi kuitenkin vasta rv 41.

2. Kotiäitinä:

Olin kotona koko ajan (hoidin esikoista) ja loppuvaiheessa lepokäskyllä.

Tälläkin kerralla kohduntuu lähti lyhenemään ja aukeamaan. Lapsi syntyi rv 39.

3. Olen pph (1,2,3 ja 4v lapset kokopäivähoidossa)

Olen yhä töissä; nyt rv 27. Paikat ovat kipeänä ja työ alkaa käydä voimille mutta kun tiedän että kuukausi jäljellä niin se menee vaikka päällään seisten..

Vierailija
2/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla 3 lasta, joista kahden ekan kohdalla siis töissä loppuun asti. Kolmas kun syntyi olen ollut kotona isomien (2v ja 4 v ) kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskas seisomatyö

Vierailija
4/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin äitiysloman alkuun asti. Olen Th.

Vierailija
5/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. rv 28, sairaalahoitoon ennenaikaisten suppareiden takia;

2. rv 24, vuodelepoon ennenaikaisten suppareiden takia;

3. rv 12, vuodelepoon kohdunkaulan muutosten takia.

Vierailija
6/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

supisteluita.

Vierailija
7/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huomenna 29 viikkoa täynnä. Teen toimistotyötä. Tänään on neuvolalääkäri, joten katotaan mitä sanoopi kohdun suun tilanteesta ja suppareista. Eilen lenkillä tuli todella kipeitä supistuksia tai oikeastaan oli yhtä kipeää supistusta. Mutta kun menin kotiin, niin loppui kun otin rauhallisesti. En haluaisi jäädä saikulle, vaikka odotankin äippälomaa kuin kuuta nousevaa!!

Vierailija
8/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äitiysloma oli "pakko" aloittaa.

Ekan raskauden ajan opiskelin ja työskentelin tarjoilijana keskimäärin 30h/vko.

Toisen raskauden aikana tein kokopäiväisesti toimistotyötä sekä siihen päälle tarjoilukeikkoja muutaman kerran kuussa.

Vierailija
9/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli silloin jäin pois, kun äitiysloma alkoi ja "pakko" oli jäädä lomalle. Sairaanhoitaja olen ja työmatkoja ajoin loppuun saakka lähes 700km viikossa.

Vierailija
10/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta ja kummassakin raskaudessa lensin rv. 17. Sitten siirryin maatöihin, missä loppuun asti(toimistotyö). Halutessaan maatöihin voi siirtyä myös heti, kun raskaus todetaan. Toi rv.17 jälkeen ei saa lentää enää.

Vierailija
11/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosella itse asiassa tein kotona kirjoitushommia sen jälkeenkin viikon.

Lentoemännällä tulee melkoinen säteilyrasitus siellä yläilmoissa. Yksittäinen matka on ok, mutta jatkuvana työnä... Itse miettisin töiden jatkamista plussan jälkeen ihan vakavasti, vaikka muuten en mitenkään hermoheikko odottaja olekaan, ennemmin päinvastoin.

Vierailija
12/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kanssa jain aitiyslomalle viikko ennen laskettua aikaa (eli viikolla 39, siis). Viikko on pakko ottaa lomaa enne lapsen syntymaa. Lapsi synti 40+3. Viimeisen tyomatkan lentokoneella tein rv 36+0, eli vikana paivana kun antoivat mun lentaa! Olo oli onneksi koko raskauden sen verran hyva, etten tarvinnut koko aikana sairauslomaa, vaikka aika paljon supistuksia tulikin loppuviikoilla.

Toisen kanssa jai viikkoa aikaisemmin lomalle ensin ja sitten aitiyslomalle (eli rv 38). Vauva syntyikin jo 38+6, eli ihan kiva, etta ehdin edes muutaman paivan olla rauhassa kotona ja vahan levata! Jos olisin tiennyt etta syntyy etuajassa, niin olisin aloittanut lomankin vahan aikaisemmin.

Syyna myohaiseen lomalle lahtoon on lahinna se, etta taalla missa asun on 15 viikon aitiysloma, ja halusin tietenkin saastaa siita mahdollisimman monta viikkoa syntyman jalkeen!

Vierailija
13/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työssä loppuun asti koska vointi oli mitä parhain, eli rv34(?) kieppeillä taisi äl alkaa. En ehtinyt paljon lomailla etukäteen, lapsi syntyi yllättäen rv 35+6.

Tokassa raskaudessa lääkäri olisi kirjoittanut sairaslomaa jo rv 27 eteenpäin, jatkuvan supistelun vuoksi. Mutta koska olin hoitovapaalla esikoista tuolloin (1½v) kotona hoitamassa, en tietenkään voinut jäädä siitä työstä sairaslomalle... No eipä tuo haitannut, kuopus syntyi 40+5:)

Vierailija
14/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. töissä äitiysloman alkuun asti

2. sama kuin ekasssa

3. saikulla rv 25 asti, kohdunsuu lyheni ja lähti aukenemaan, supistuksia.

Vierailija
15/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomaan asti töissä

Vierailija
16/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 39 eli töissä kalkkiviivoille asti. Onneksi ei ollut suurempia raskausvaivoja ja työ toimistotyötä.

Kokonaista kolme arkipäivää ehdin olla kotona ennen lapsen syntymää. Ei siinä paljoa pesty ja silitetty vauvanvaatteita tai leivottu pakastinta täyteen.

Vierailija
17/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin lastenkodissa. En saanut saikkua enkä päässyt aiemmin lomalle vaikka vaikka väkivallan riski oli olemassa, supisteli ja kohdunsuu alkoi aukemaan kahdessa viimeisessä raskaudessa jo meko aikaseen.

Neljännessä raskaudessa olin kotiäiti joten en jäänyt varsinaisesti ollenkaan ä-lomalle kun muut lapset piti hoitaa yhtälailla vaikka ä-lomaa olikin.

Vierailija
18/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinmäisen kanssa jäin 50 pv ennen laskettua. En olisi jaksanut päivääkään. Syntyi tasan 50 pv sen jälkeen eli laskettuna aikana. En tarvinnut sairaslomaa.

Toisen kanssa jäin 30 pv ennen laskettua. Mutta tein vielä pari keikkaa kaksi viikkoa ennen laskettua. Syntyi vasta vko 42 ja käynnistyksellä. En tarvinnut saikkua.

Vierailija
19/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta äitiysloman alkuun eli oisko olllut rv 35+ Lapsi syntyi rv 41+5 ja aika ehti kyllä tulla pitkäksi. hyvin olisin voinut pari viikkoa enemmän olla töissä.

Nyt raskaana rv 17, tälläkertaa jään kesälomalta suoraan äitiyslomalle eli lomailut alkaa jo rv 30. nyt tämä sopii mainiosti enkä malta odottaa kesää kotona esikoisen kanssa. Toivottavasti ei tule vaivoja loppuraskaudessakaan että voi täysin rinnoin nauttia kesästä.

Vierailija
20/24 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jäänyt "lomalle" kuin sairaalassa olon ajaksi, no siellä olin sentään 4 pv. Palasin kotiin niin seuraavana aamuna tein jo töitä. Ammattini toimitusjohtaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän