Mikä vauvalla hätänä ?!?
Vauva on vasta parinviikon ikäinen
Kommentit (9)
En usko että mitään suurta hätää, mutta jos itseäni oman vauvan kohdalla mietityttäisi, käyttäisin lastenlääkärillä - tai ottaisin neuvolaan yhteyttä jos oma "neuvolantäti" olisi pätevä......
Minkä ikäinen vauva?
Jos ja kun minun lapsellani on jotakin - vaikka vain ihan pientäkin - joka minua mietityttää niin soitan neuvolaan, en suinkaan mene nettiin ihmettelemään. Ensinnäkään kukaan ei voi netin välityksellä sanoa varmaa vastausta. Toisekseen et voi olla varma vastaajan ns. ammattitaidosta.
Minun ohjeeni siis: Soita neuvolaan.
liman tuotantoa ja monilla vauvoilla sitä rohinaa tulee siitä johtuen. Myöskin pienen vauvan röyhtäytys voi olla hankalaa. Omat lapseni oikeastaan alkoivat röytäisemään vasta parin kuukauden ikäisenä. Ei sitä unista vauvaa saa millään röyhtäytettyä. Toisaalta nykysuositukset myös ovat, ettei lasta tarvitse röyhtäyttää jos ei ole ilmavaivaa jne.
Minusta kuulostaa normaalilta, mutta vaikea kirjoituksen perusteella tähän mitään sanoa. Neuvolasta tehdään toivottavasti pian kotikäynti joten kysy sitten tai soita jo nyt neuvolaan. Lastenlääkäriä ei tähän varmaankaan vielä tarvita.
t. Joskus neuvolassa työskennellyt
menee ohi vauvan kasvaessa. Kurkunpää kehittymätön "vinkuminen"johtuu siitä.
Vai onko mikään?
Hengitys toisinaan vinkuu syötettäessä, ja joskus muulloinkin.
Röyhtäystä vauva ei päästä vaan nieleskelee/yökkäilee.
Eilen hengitys myös "rohisi", mutta tästä en ole aivan varma kuuluko ääni henkitorvenpuolelta vai nenästä/nielusta.
.....
normaalia vai ei ??