Olenko läski, jos vyötärön ympärys on 92cm?
Siis navan kohdalta. "Oikea" vyötärö on ylempänä ja paljon kapeampi.
Pituus 174cm ja paino 69kg eli bmi 23.
Ja joo, peili sanoo, että läski mikä läski :(
Kommentit (15)
alimpien kylkiluiden kohdalla. Naisella riskirajana pidetään 80cm, eli sen suhteen kannattaisi kiinnittää huomiota terveellisyyteen. Mutta aika alhainen paino suhteessa pituuteen, en tiedä mitä sanoa!
Silti saan kuulla jatkuvasti että olen hoikka. Kroppa onkin ihan suhteellisen timmi, urheilen paljon, mutta vatsan kohdalla on läskiä. En silti pidä itseäni läskinä, josko en hoikkanakaan.
mutta olen lihava (172 cm ja 92 kg).
vaan juuri sillä että vartalo on omenan mallinen, eli ylimääräinen rasva kertyy vatsan seudulle. Tämä viskeraalinen rasva on vaarallista siksi, koska se kertyy sisäelinten ymärille.
Itse olen riskiryhmää, kun ympärys kylkiluitten alta 90cm, mutta navan kohdalta varmasti huomattavasti enemmän.
ei voi sanoa, että 1cm navan yläpuolelta, kaikilla on navat ja vyötäröt kyllä ihan eri kohdilla. Mietis nyt vähän, jos vertaat 180cm pitkää ja 140cm pitkää.
Vyötärösi on terveysriski, jos lukema on:
94 cm miehillä
80 cm naisilla
Täällä lisää tiedoa:
http://www.otariskistamittaa.fi/Doc.aspx?id=1051
että vytärönympärys mitataan n.1cm navan yläpuolelta.
Oletteko kattoneet olet mitä syöt? Siinäkin mitataan kaikilta juuri navan yläpuolelta.
mutta kyllä se vyötärö mitataan alimpien kylkiluinen loppumiskohdasta. Oon pukuompelija, ja mittaan vyötäröitä jatkuvasti. :) Kyllähän se vyötärö yleensä osuu vähän navan yläpuolelle, mutta en menis mitään senttimittaa ilmoittamaan.
napa on ihmisillä jokaisella eri kohdassa, toisilla paljon alempana ja toisilla ylempänä. Vyötärö on keskivartalon kapein kohta---niillä joilla on vyötärö. Jos vyötäröä ei ole (on keskivartalolihava, mies tai malliltaan vyötärtön" se mitataan alimpien kylkiluiden kohdalta.
(tuli mieleen, että mitenhän mahtaisitte noilla "1cm navan yläpuolelta" ohjeilla mitat vyötärönympärysmitan mummoltani, jolla paino on yli 200kg, ja maha ---ja napa--roikkuu polvien alapuolella. Tulisi samalla mittauksella sekä vytärönympärys, että lantionympärys, kun napa ja perse samalla korkeudella:))
kylkiluiden alta on 75cm ja navan kohdalta 90cm?
Ei siis huolta, vaikka tuntuu, että maha pursuaa housun kauluksen yli ja näyttää ihan siltä, että olen raskaana??
-ap
Eikö keskivartalolihavuus mitata just navan kohdalta?