Käykä huutonetissä enää kauppa ollenkaan?
myytävänä oli monta tuhatta, mutta huudettuja n. 500? Onko lama iskenyt sinnekin?
Kommentit (18)
Hyväkuntoiset tietysti, mutta minkä tyyliset ja merkkiset?
Vaatepaketitkin on ihan älyttömän hintaisia. Tainnu vauhtisokeus iskeä myyjiin... Uskokaa pois, ei niistä teidän vanhoista rytkyistä saa samaa hintaa kuin kaupassa, olkoon merkki mikä tahansa!
Parina kesänä ovat jääneet melkein käyttämättä kun ei sitä kesää tullutkaan, joten nyt en osta yhtään mitään ennenkuin mittari oikeasti näyttää yli 20. Sinänsä nyt saisi hyviä käyttämättömiä huutiksestakin.... silti en osta mitään kaappiin turhaan odottamaan.
postikulut. Ihan järjetöntä että paketti maksaa 8,50!
Olen myös huomannut että monet myyjät perii liikaa postikuluja, esim. lapsen pieni t-paita postikulut 2,00, vaikka tulee 1,10:llä...
Sitä paitsi, jos ei voi pakkausmateriaalien hintaa sisällyttää suoraan myyntihintaan, niin voisko käyttää kierrätysmateriaaleja? Esim. muovipussit on hyviä vaatteiden postittamiseen.
Olen myös huomannut että monet myyjät perii liikaa postikuluja, esim. lapsen pieni t-paita postikulut 2,00, vaikka tulee 1,10:llä...
Eli moni tuntuu tekevän kauppaa noilla toimituskuluilla. Luulisi sellaisilla myyjillä kauppa pikkuhiljaa hiipuvan, kun ostajat laittavat kukkaron nyörejä tiukemmalle.
Mulla vähänkäytettyjä lastentarvikkeita myynnissä, joiden ajattelin menevän helposti kaupaksi. Mutta näyttää siltä, että vastaavia tuotteita on myynnissä runsaasti ja selvästi alempaan hintaan. Viime vuonna ostin tarvikkeet uutena, kun käytettyjä oli vähän myynnissä ja hinnat korkeat. Nyt näyttää tilanne muuttuneen täysin.
Siinä ei pääse tienaamaan :)
Se kyllä ottaa päähän, että jotkut ei osaa/viitsi/halua pakata pienimmällä mahdollisella tavalla. Tai muuten maksetaan ihan ylihintaa postille. Minullekin tuli yksi ostos maksikirjeen postikuluilla vaikka kirje oli tavallisen, paljon halvemman kirjeen kokoinen :( En jaksanut tapella tuosta myyjän kanssa, en vaan osta enää häneltä.
Tosin vähän hankalaa on, kun joskus postimaksut ovat arvioita ja ylimääräiset palautetaan. Kaikki eivät kuitenkaan tee näin pyynnöstäkään.
Kaikkein reiluinta olisi, että laitatte niihin kohteisiinne sellaisen lähtöhinnan että se kattaa kirjekuoret yms kulut ja saatte siitä haluamanne voiton. Sitten huutajan on helppo päätellä paljon todellinen hinta on ja kannattaako sitä maksaa.
i]
Eli moni tuntuu tekevän kauppaa noilla toimituskuluilla. Luulisi sellaisilla myyjillä kauppa pikkuhiljaa hiipuvan, kun ostajat laittavat kukkaron nyörejä tiukemmalle.
suhteessa itse tuotteen hintaan. Tää ei tietenkään ole myyjien syytä, mutta tosiaan kannattaisi opetella pakkaamaan ja arvioimaan postikulut oikein, välillä näkee huvittavia esimerkkejä kun esim. jonkun tavallisen paidan postikulut on 8,50... Eipä tuu huudettua ei...
Se kyllä ottaa päähän, että jotkut ei osaa/viitsi/halua pakata pienimmällä mahdollisella tavalla. Tai muuten maksetaan ihan ylihintaa postille. Minullekin tuli yksi ostos maksikirjeen postikuluilla vaikka kirje oli tavallisen, paljon halvemman kirjeen kokoinen :( En jaksanut tapella tuosta myyjän kanssa, en vaan osta enää häneltä.
vaatekaupassa ja tädit villisti hinnoittelee...no oon kyllä ite kärsiny nahoissani en oo lisää pyytäny...=(((((((((((((((((((
Vaatepaketitkin on ihan älyttömän hintaisia. Tainnu vauhtisokeus iskeä myyjiin... Uskokaa pois, ei niistä teidän vanhoista rytkyistä saa samaa hintaa kuin kaupassa, olkoon merkki mikä tahansa!
myyntiin just nyt? Olisi kaikenlaista tavaraa kertynyt, etenkin vaatetta (lasten ja omia).
Ei se voi olla postintädistä kiinni, tai ei siis saisi. Kun postilla on kuitenkin tarkat mitat noille kirjeille / paketeille. Jos on pienempi kuin maksikirje niin täti saa maksaa ne ekstrat ihan keskenään jos haluaa.
itse pistän aina maksikirjettä pienemmät suoraan postilaatikkoon niin ei pääse kukaan yskimään :)
kaiken, mikä mahtuu postilaatikkoon. Mitään ei ole tullut takaisin eikä vastaanottajalta ole peritty lisämaksua.
ku olen viime aikoina ostanu DVD-bokseja aika paljon. joidenkin postituskulut on olleet 10e ja yhdessä mistä tilasin 2boksia, oli toimituskulut 2e YHTEENSÄ. ja ovat suunnilleen saman kokoisia olleet joten ei voi mistään painosta olla kiinni.
ainakin omissa kohteissa kauppa on hiljentynyt. Yleensä olen tähän aikaan myynyt suurimman osan lasten kesävaatteista, nyt ne ei mene juuri ollenkaan. Mulla on ollut tänä talvena kymmenkunta kohdetta per viikko, yleensä 1-2 menee kaupaksi, jos menee ollenkaan.