Pliis,älkää ostako ristiäis- tai synttärilahjaksi lapselle vaatteita, ainakaan kysymättä äidiltä
koska ne harvemmin sattuvat miellyttämään saajan makua.
Kommentit (33)
että jättää käyttämättä lahjavaatteen? Erityisesti vauvojen vaatteet ovat hyvin neutraaleja malleiltaan ja värityksiltään. Kyseessä on pikemminkin ylenkatsominen ja kiittämättömyys kuin "saajan maku".
Äiti, joka pukee lapsensa kauniisti, tyylikkäästi ja harkiten, mutta on kiitollinen ja iloinen kaikista lahjoista (ja osaa muodostaa pitkiä nimimerkkejä)
jotka nyt niin rumia olisivat, ettei niille käyttöä olisi.
Okei, myönnän, että eräs miehen sukulainen ostaa kaikki vaatteet jostain Tarjoustalosta, niin niissä tuli esimerkiksi vastaan sellainen potkuasu, jonka vetskari hajosi heti (eli oli vaarallinenkin, kun siitä irtosi se sellainen pikkuosa). Mutta tämä täti nyt ostaa halvinta paskaa, oli kyse mistä vain, joten sinänsä ihan sama, mitä tuo.
Katso nyt äkkiä peiliin ennen kuin huomaat, että kaikki läheiset ovat kaikonneet ympäriltäsi.
kyllä meillä ainakin jäi käyttämättä joka ainoa vaate, jonka vauva sai joko rotinalahjana tai ristiäisissä. Kirpparille menivät suoraan tai huutikseen myyntiin
Et kai sinä ap. todella ajattele, että ne kastelahjat on sinulle? Eikös siinä juhlassa juhlakaluna ole se lapsi?
Esim. Iloisen väriset "retronorsut" iloisenvärisillä kanttauksilla ja räikeällä taustalla ei ehkä kaikkien silmiä hivele.
Kuten ei ne pinkit röyhelöisen pöyhelöiset hempeydetkään...
Me saimme vain ihania vaatteita, ja kaikkia on käytetty, kiitos vaan kaikille.
käyttämättä jää kaikki kauheat vaatteet, en niin köyhä ole ettenkö saisi paremman näköisiä itse ostettua
jos lapsesta kerran on kyse, voihan isä tykätä jostain muusta kuin äiti?
että jättää käyttämättä lahjavaatteen? Erityisesti vauvojen vaatteet ovat hyvin neutraaleja malleiltaan ja värityksiltään.
Kyllä se vaan niin on, että tyttövauvoille kannetaan vaaleanpunaisia "unelmia" ja poikavauvoille vaaleansinisiä vaatteita. Tämäkö neutraalia???
että kukaan mun kavereista ajattelis noin :(
Minä ainakin olen kiitollinen nimenomaan vaatelahjoista. useamman lapsen äitinä, vaatteet on usein kuluneita ainakin jonkin verran. ihaninta jos varsinkin kuopus saa uutta. Ja lapset tykkää itsekin vaatteista ja toivoo niitä. Pitääkö saada aina vaan lelua ja muuta rojua? Vaatelahja on paljon käyttökelpoisempi kuin joku täydin tarpeeton muovilelu tai nurkkaan pölyttyvä koristekehys. Hanipa useampi lapsi niin et jouda valittamaan, jos vaatesävy on väärä.
Jos äiti harrastaa kalliita lastenvaatemerkkejä ja tutut kantaa H&M trikoota niin varmasti jää käyttämättä.
Tai toisinpäin, kuten mulle kävi. Työkaverit osti jotkut ihme vetimet lapsen syntymän kunniaksi. Kerran olivat päällä, nyt muistolaatikossa, olivat ainoa lahja mitkä koskaan ko työpaikasta sain.
että kukaan mun kavereista ajattelis noin :(
että yhtä vaatetta ei montaa kertaa ehdi käyttää. Toisaalta taas vaatteita tarvitsee pulautusten ja pissavahinkojen takia olla paljon. Onko se todella ihan kauhea päivä perheelle, jos lapsi puetaan lahjaksi saatuun asuun? Oletteko kokeilleet? Miten kauan meni toipumiseen?
yöpukuna pitää. Itse olen laittanut jotkut hirviöpääkallopaidat, joita poika on saanut, ja joista en siis ole itse tykännyt, rymy- ja askarteluvaatepinoon. Ei äitiä harmita, kun paidat on sormiväreissä ja nuhjaisia jo parin pitokerran jälkeen. :)
Mitä muuta pienelle vauvalle sitäpaitsi voi ostaa paitsi vaatteita? Ilahtuuko ap tsiljoonasta aterinsarjasta (jotka nekään ei varmaan sovi ap:n vaativaan makuun) tai ruokalapusta tai valokuvakehyksestä?
Joka ainoa vaatelahja on meillä käytetty. Kyllä leluja ja tarpeetonta rojua tulee aivan tarpeeksi. Lapset ovat itsekin iloisia uusista vaatteista.
kaikki vaatteet olen nähnyt lasten päällä, useaan otteeseen, ja kuvissakin. Eli ap ei taida kuulua minun ystäviini.
Eikös se nyt ole mukava saada edes joku lahja? Mikä ap:n mielestä sitten olisi parempi? Itse kyllä kysyn vanhemmilta onko jotain toiveita lahjan suhteen ja viimeksi itse toivoivat vaatteita! Muuten en kyllä varmaan olisi ostanutkaan, vaan jotain turhaa. :)