Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilaukset ulkomailta & tulli

11.12.2008 |

Kuulin, että tullisäännökset ovat muuttuneet joulukuussa. Miten te, jotka

olette tilanneet ulkomaisista nettikaupoista olette hoitaneet tullauksen?

Ymmärsin, että suurin piirtein kaikista paketeista pitää maksaa alv

suomeen, miten se käytännössä hoidetaan?

Kiinnostaa tietää, kun pian alkaa alennusmyynnit, että tuleeko siitä

enää mitään säästöä jos tulliin pitää maksaa lisäksi maksuja???

Ehkäpä meitä on enemmänkin epätietoisia asiassa? Olisi hienoa, jos

joku tietäisi ja kertoisi:)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asiasta keskusteltu tällä palstalla aina säännöllisin väliajoin joten yritä haulla löytää niitä vanhoja keskusteluita. Luulisin että kaikki tarvittava tieto löytyy niistä.

Ja mitä säästöihin tulee niin sehän kiinni ihan siitä mitä olet ostamassa ja mistä.

Vierailija
2/3 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhykäisyydessään saat Tullista ilmoituksen, että sinulle on tulossa lähetys, joka pitää tullata. Sitten otat tilausvahvistuksen ja menet lähimpään Tullin noutopisteeseen. Nämä löytyvät Tullin sivuilta ja voit sopia itsellesi sopivimman paikan. Pääkaupunkiseudulta lähetyksen voi hakea lentokentän läheltä tai sitten se voidaan siirtää muistaakseni pääpostin läheisyydessä olevaan toimipisteeseen. Kun aikoinaan Tullipostissa lähetystäni tullattiin, se maksoi vain alvin ja tullin verran eli ei käsittelymaksuja.

Jos tilaat kuljetusfirman kautta, he ottavat sinuun yhteyttä ja sovitte maksutavan (pankkisiirto, luottokortti yms.) Kuljetusliikkeestä ja lähettäjästä riippuu, maksatko tullauksen hoitamisesta kuluja. Gymboreesta tilatessa ei makseta. Olen kuitenkin tilannut kirjoja esim. Japanin Amazonista ja silloin täytyy maksaa kuluja n. 40 euroa alvin lisäksi.

Haulla löytyy lisätietoja. Laita hakusanaksi vaikka Gymboree.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, jos ostat nettikaupasta EU:n ulkopuolelta esim. vaatteita sinulta ei peritä tullia, jos tuote ei ylitä 150 euroa. MUTTA arvonlisävero 22% peritään edelleen, kun olet ostanut enemmän kuin 45 euron edestä. Postikuluthan lasketaan tietty tähän 45 euroon. Säästöä voi tulla siis jonkin verran, mutta tullin kanssa asioinnilta ei pysty välttymään edelleenkään. Ensimmäisellä kerralla tulee tullista ilmoitus, mihin tullitoimipaikkaan haluat tavaran toimitettavan. Ostokuitti täytyy olla mukana tai sen pitää löytyä laatikosta. Jos haluat paketin lähimpään tullitoimipaikkaan. Se myös toimitetaan sinne tämän jälkeen jatkossakin, vaikka et itse sitä haluaisikaan. Tämän olen itse saanut karvaasti kokea. On inhottavaa lähteä hakemaan tavaraa tullista, jos se ei sijaitse ihan nurkan takana. Olisi niin kiva tilata tavaraa, jota ei Suomesta voi edes kuvitella saavansa. Kannattaa huomioida, että sopivassa tapauksessa tulliin joutuu myös paketit, jotka ovat alle tullirajan.

Kyselin jo aiemmin sivustoilla, onko jouku huomannut muutoksia tullin toiminnassa joulukuussa. En ole saanut siihen kuitenkaan vastauksia. Fedexiltä tuli aiemmin syksyllä ilmoitus, että heidän tullatessaan paketin menee siitä lisäkuluja n. 40e? Tietääkö kukaan tästä? En ole itse uskaltanut tilata tämän vuoksi yli 45 euron arvosta.