Kokemuksia kuparikierukasta, flexi-t vai nova-t
Kokemuksia kuparikierukoista nova-t vai flexi-t
En tiedä onko tämä keskusteluaihe oikeassa paikassa, mutta kysyn nyt kuitenkin kokemuksia kuparikierukoista. Meillä alkaa tuo lapsiluku jo olla täynnä (ainakin toistaiseksi) ja ehkäisyvaihtoehdot alkaa olla koluttu läpi. Hormoonipitoisiin en enää koske, joten ainoa kokeiltava vaihtoehto ah niin inholle kondomille on kuparikierukka. Minulla on kyllä muutoinkin suht runsaat kuukautiset ja se hieman hirvittää, että jos ne vielä lisääntyy. Onko kellään kokemuksia flexi-t kuparikierukasta. Tuoteselostuksessa luvataan jopa, että vuoto saattaisi vähentyä toisin kuin nova-t :n sepostuksissa. Toisaalta Nova-t lupaa paremman ehkäisytehon 0,6 riskillä kun taas flexi-t :n teho olisi 98-99%. Olen kyllä yleisemmin käsittänyt että kaikkien kuparikierukaoiden teho on tuo98-99%. Jos sulla on kokemuksia tai lisätietoa, niin vastaile ihmeessä
Kommentit (5)
Onko niiden ehkäisyteholla oikeesti jotain eroa, vai onko kyse vain erilaisesta ilmaisutavasta?Vähentääkö flexi-t vuotoja?
Mulla ollut 4 vuotta synnyttämättöien malli Flexistä. Kivut ja vuodot on samaa luokkaa kuin luomunakin. Oon ollut tosi tyytyväinen. Novasta mun tietääkseni tulee enemmän vuotoja ja kipuja (ei asetu kohtuun niin hyvin) Aiheesta olen kuullut tutuilta ja lukenut käyttökokemuksia netistä. Siksi päädyin itse Flexiin.
Muuta eroa en osaa sanoa,kuin että Fleksi oli halvempi. Vuodot ovat olleet melko niukat kummallakin. Tiputteluvuota oli enemmän Novan kanssa,mutta saattoi johtua kierukan huonosta asennosta kohdussa.
Olen ollut tyytyväinen. Alussa meni kuukausia tosin siihen, että kroppa tottui kierukkaan, ja vuotoa oli menkkojen aikana runsaasti sekä tiputtelua välissä. Jonkin verran kierukka aiheutti alussa menkkamaisia nippailuja kesken kierronkin. Mulla on myös aina ollut runsaat kuukautiset, joten en kokenut sitä ylitsepääsemättömänä ongelmana. Mutta nykyään kuukautiset ovat keskimäärin jopa niukemmat kuin ennen. Ovat jonkin verran pidemmät, mutta suurimmaksi osaksi hyvin pientä tiputteluvuotoa ja parina päivänä vaan runsasta.
Parasta tässä on ollut se, että kroppa on ns. luonnollisessa tilassa ilman keinotekoisia hormoneja. Tunnen itseni jotenkin kokonaisemmaksi, haluan enemmän seksiä ja olen onnellisempi kuin hormonaalisen ehkäisyn aikana!
juuri mitään sivuoireita. Vuodot ehkä ihan hieman lisääntyneet kuukautisten aikaan, mutta eivät mitenkään merkittävästi. Eikä mitään inhottavia hormonioireita, kuten hormonaalissa ehkäisyissä.
Kierukan vaihdon yhteydessä laitettiin flexi-T. Ovat siis aivan vastaavat; toinen vain on halvempi. Että sillä perusteella kehotan lämpimästi valitsemaan jälkimmäisen (niitä ei vain saa ihan kaikista apteekeista). Sairaanhoitajakin sanoi, ettei kierukoissa ole mitään muuta kuin hintaero.