Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoinen vinkuu kahdesti päivässä ulos, en todellakaan irtisano hoitopaikkaa äitiyslomalla

Vierailija
22.03.2009 |

niin minäkin tein :)

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yövalvomiset. Sen jälkeen kun vauvan alkaa nukkua vähän paremmin, jos alakaa, otan esikoisenkin kotiin jos olen siinä kuosissa että jaksan muutakin kuin maitopullon mikrossa lämmittää.

Vierailija
22/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pitäisi viedä päiväkotiin vain silloin kun siihen on syy, eli vanhemmat töissä tai perhetilanne sellainen, ettei voida hoitaa kotona vaikkapa vanhemman tai sisaruksen sairauden vuoksi. Tai jos lapsen kehitys päiväkotipaikkaa jostain syystä vaatiii. Tämähän on se ikuisuuskysymys, mutta itse en ymmärrä, miten vanhemmat raskivat vapaaehtoisesti viedä sen 3v sinne päiväkotiin ja olla itse kotona vauvan kans... mitä ihmettä ne äidit tekee koko päivän? Ja eikö omat pienet lapset ole niin lähellä äidin sydäntä, että haluaa seurata heidän kasvuaan ja kehitystään kotona? Ulos ei ole pakko mennä montaa kertaa päivässä, tietenkin on hyvä, jos äiti on niin reipas että jaksaa! Virikkeitä lapsi saa kerhoista, ja meillä ainakin kyläillään muiden äitien ja lapsien luona, tuo äidillekin vaihtelua kun saa ystävien kanssa parantaa maailmaa ja lapset saa leikkiä kavereiden kanssa. Omia lapsiahan ne on, ei yhteiskunnan. Minä ainakin haluan hoitaa kotona omani sen lyhyen ajan kun ovat pieniä. Jos sairastun, masennun tai uuvun, katsotaan tilannetta uudestaan Ja vielä se, että lasten takia en masennu tai uuvu, jos niin käy, on syy jossain muualla, tyiedoksi kärkeville kommentoijille. Äitiyshän on kutsumus ja elämäntehtävä, minulle ainakin.

t. 7lapsen iloinen kotiäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kertoo näkemykseni mukaan ap:n kyllästymisestä, väsymyksestä?

Vierailija
24/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kukaan ei vie kenenkään päivähoitopaikkaa. Kuntien tehtävä on huolehtia, että kaikille riittää paikka ja ovat myös vastuussa ryhmien koosta.

-kaikilla paikkakunnilla ei ole mitään avoimia päiväkerhoja tms toimintaa kotihoidetuille lapsille, joten virikkeet on 100% kotivanhemman vastuulla. Eivätkä kaikki ole sellaisia pysslaus/askartelu-tyyppejä, näin ollen lapsen elämä voi olla oikeasti aika virikeköyhää videoiden katselua yövalvomisten uuvuttaman äidin levätessä kuopuksen nukkuessa.

-mitä hittoa se muille kuuluu, miten itsekukin normaaliperhe arkensa järjestää?

Vierailija
25/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoinen, 3 v ja risat, on kesäloman kotona (reilu 2 kk), vauva syntyy siis kesällä. Sitten jatkaa päiväkodissa osa-aikaisena (2 pv/vko, 4 h/pvä). Lapsi todella viihtyy päiväkodissa ja en näe mitään syytä miksi ottaisin esikoisen loistavasta hoitopaikasta pois reiluksi vuodeksi ja aloittaisin taas hakurumban sitten uudestaan.

Ja kyse ei ole lähipäiväkodista, vaan matkaa päiväkotiin on n. 10 km, mutta haluan lapseni hyvässä päiväkodissa pitää.

Kerhotoimintaa ei oikein ole tarjolla, mll:n kerhoja ei ole lähistöllä. Seurakunnan kerho on, mutta emme kuulu kirkkoon. Ottaisin esikoisen pois päiväkodista siinä tapauksessa ettei hän haluaisi sinne mennä; ei viihtyisi siellä tai jos takuuvarmasti voisin saada hänelle äitiyslomani jälkeen yhtä hyvän hoitopaikan. Ja päivähoitomaksuista vielä: täydet maksut maksetaan ja mielellään sen maksankin hyvästä hoidosta.

Saatte ihan vapaasti haukkua huonoski äidiksi tai pullamössömammaksi, sitä en ole. Ja huonoa omaatuntoa ei tule tästä lainkaan. Päiväkodista myös ehdottivat osa-aikaista hoitoa kun asiaa siellä pohdin. Eri asia olisi, jos olisi kavereita pihapiirissä tms., mutta asutaan "metsän keskellä" ja (saman ikäisiä) kavereita ei juurikaan ole lähistöllä.

Enkä selittele itselleni vaan teille jotka minunlaisiani paheksutte :)

Vierailija
26/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse etelä-suomessa, kerrostalossa, en todellakaan jaksa räntäkelillä kahden pienen kanssa koko ulosmenorumbaa 2 x päivässä. Kesällä eri juttu ja varmaan rivarissa tai omakotitalossa olis ei tilanne

Vierailija
27/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoa pyörimästä niin kieltämättä tulee mieleen kysymys, miksi hankit toisen lapsen jos et jaksa hoitaa tätä ensimmäistäkään?

Vierailija
28/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin liian laiska hakeakseni aborttilupaa. ap

Vierailija
29/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään ongelmaa..... Lapset 4v ja 2,5v ja seuraava syntyy kesäkuussa.

Se kolmas nukkuu kyllä autuaasti liinassa silläaikaa kun ne 2 vanhempaa ulkoilee... JA ulkoileehan ne nyt jo keskenäänkin ihan mukavasti...... Ainiin mut me asutaankin maalla......

Vierailija
30/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on onnellinen, sa olla kavereiden kanssa ja äidin kanssa, äiti saa levätä välillä ja koko perhe voi hyvin. : ) Lapset saavat nauttia pirteästä äidistä. Olen tosi tyytyväinen tähän järjestelyyn.

Vierailija
31/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 viikkonen vauva yksinkertaisesti KOKO AJAN tississä kiinni. Ei pysty pukemaan, ei tekemään mitään esikoisen kanssa. On ihan paskana koko nainen ja perhe voi huonosti. Äiti makaa zombina sohvalla, kun ei ole nukkunut 7 viikkoon. Isä eri paikkakunnalla töissä viikot. Asun liian kaukana ollakseni avuksi, ensi kesänä taas vasta nähdään. Eka vauva oli helppo, eivät mitenkään osanneet ennakoida tätä tilannetta.

Vierailija
32/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista aamuisin yhtään mihinkään. Laitan dvd:n pyörimään ja jatkan unia kun vauva on pinniksessä itsekseen ja esikoinen katsoo elokuvia. Kivasti menee päivä kun muistaa aina tunnin välein vaihtaa uuden elokuvan.

Ja päiväkotiin en tietenkään ilmoita, onko lapsi tulossa vaiko ei kun jokainen aamu on erilainen. Ja päiväkotiin on matkaa 300m enkä välttämättä jaksa sitä varten ulos raahautua.

Eli esikoinen on todennäköisesti kotona mun kanssani vaikka hoitopaikan pidänkin, kun olen liian väsynyt viedäkseni hoitoon.

Vierailija
33/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaan rivarissa tai omakotitalossa olis ei tilanne

Miten se omakotitalosta ulos meneminen eroaa niin paljon esim rivarista? Ovi auki ja ulos... Me asutaan nyt kerrostalossa ja eihän se tuon helpompaa voisi olla.

Vierailija
34/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapset pihalle ja äiti voi jäädä imettämään sisälle. ON kyllä siis asumismuodolla väliä! Muuten voi jäädä ulkoilut väliin, jos on vaativa vauva. Kivaa sitten niitä dvd:itä katsoa päivästä toiseen..

Vierailija
35/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oli huono vitsi... jos ei, niin silloin lasten onkin parempi olla päiväkodissa.

Vierailija
36/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat meinanneet irtisanoa päiväkotipaikan, mutta päätyivät kuitenkin pitämään lapsen päiväkodissa n. 3 päivää viikossa n. 5 tuntia päivässä. Tässä muutamia syitä:

- kotipihassa tai lähistöllä ei asu samanikäisiä samaa sukupuolta olevia lapsia

- heillä ei ole tällä hetkellä ystäväperheissä toista kotona olevaa äitiä

- heillä on vain yksi auto, jota mies tarvitsee työmatkoihin, ja julkisilla liikkumiseen menee paljon aikaa (esimerkiksi paljon enemmän kuin minulla täällä meillä päin)

- vauva syntyi ennenaikaisena eikä saanut ulkoilla yli kuukauteen

- vauva syntyi pienipainoisena ja imee todella usein

- vauva itkee öisin koliikkia, äiti yrittää lepäillä niinä päivinä kun esikoinen on hoidossa

- ja tärkeimpänä: 4 v. kaipaa tarhakavereitaan ja hoitajiaan ja tykkää olla tarhassa!

Olisiko 4-vuotiaan pitänyt olla esimerkiksi ulkoilematta kuukauteen vai olisiko äidin pitänyt uhmata sairaalan ohjeita ja roudata ennenaikainen pienipainoinen lapsi pakkaseen ja kerhoihin?

Vierailija
37/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi imetää vaikka 24/7 ???????????

Merkillistä et aletaan vammaisiksi heti jos vauva on vähänkin enemmän kiinni äidissä!!!!

Tässpä vaikka ihan video siitä miten liinassa imetetään... Enää yksinkertaisempaa ei voisi olla!!

En tajua miten ihmeessä edes ihimset selviää ilman liinaa jos on enemmän kuin yksi lapsi!!!

Vierailija
38/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paetkaa vuorille!

Vierailija
39/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pidän itseäni silti todella laiskana äitinä!

Vierailija
40/49 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtina on se, että kyseinen äiti tarvitsee unta ja pahasti. Siellä alkaa homma luisumaan jo käsistä silkan unenpuutteen vuoksi. Tyyppi on sellainen ylitunnollinen suorittajaäiti, joka luulee, että hänen tarpeillaan ei ole väliä. On kyllä, kun esikoisen turvallisuus vaarantuu väsyneen äidin vuoksi.