Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä raskausviikolla mahasi pulpahti näkyviin?

Vierailija
21.03.2009 |

Ystäväni on 5. kuulla raskaana, eikä vieläkään näy missään!! Mulla 3. kuukausi just alko ja maha on jo aivan pömppö. Onko tämä normaalia??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pulpahti aina tosi myöhään, vasta 32. viikon jälkeen. Kun naapurin synnytyksestä oli jo kuukausi aikaa, niin moni luuli hänen vielä odottavan. Mulla taas oli samaan aikaan kuukausi synnytykseen, eikä moni huomannut, että odotan.

Vierailija
2/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäs raskaus ja ensimmäiset kysymykset "oletko raskaana" tulivat rv 7. Ensimmäisen aikaan maha näkyi vasta rv 16. Toisen ja kolmannen ennen rv 10. Olen hoikka ja pieni joten näkyy kai siksi niin heti.. ja lihon paljon raskaus aikana :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolen välin kieppeillä muistaakseni alkanut näkymään.

Vierailija
4/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolmas raskaus kyseessä.

Vierailija
5/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen muutenkin 5 kg ylipainoinen

Vierailija
6/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen hoikka ja pieni.

Vierailija
7/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista millo esikoisen kanssa maha pullahti esiin. Painan saman verran kuin ekassa, eli en ole mitään tonnikeiju. nyt vaa taitaa olla jotenkin lantiossa.

Vierailija
8/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuitenkin laski jossain vkon 14-15 tienoilla, ja varsinainen vauvamaha pullahti esiin vasta vkoilla 20-22. Olen tietenkin sitä ennenkin ollut tanakka ja pönäkkä, mutta vieraampien silmiin se on saattanut näyttää vielä lihomiselta.

Vierailija
9/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullahti maha kunnolla esiin rv 19 jälkeen, kyseessä oli kaksosraskaus:)

Vierailija
10/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi ja rv 7 jäi farkut pieniksi. Olen hoikka ja mulla on kohtu eteenpäin kallistunut. Ekassa raskaudessa mulla oli ihan valtava maha. Se oli jo iso ennen puoltaväliä. Painoa tuli 12 kg lisää, joista 10 jäi laitokselle ja loput hävisi parissa viikossa.

Kellä on kohtu taaksepäin kallistunut, istukka edessä ja normaali/normaalia pienempi määrä lapsivettä, niin ei se maha niin isoksi tule.

Ja jos on tosi timmit vatsalihakset, niin se kestää jonkin aikaa, että antavat periksi. Varsinkin tän toisen kanssa mulla ei ollut.

Vierailija
11/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa oli niin pieni maha ihan loppuun asti, ettei töistä pois jäädessä välttämättä huomannut odottavani. Tokassa oli mielestäni mieletön maha siinä 7-8 kuukauden kohdalla, ennen sitä ei juuri huomannut.

Kolmatta odottaessa on vatsalöllöä muuten hoikan vyötärön ympärillä hirveästi, että 16-18 viikoilla vatsan pieni kasvu näyttää valtavalta löllökerroksen pullahtaessa eteenpäin.

Vierailija
12/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäillä rv30 tienoilla mun olevan raskaana. Suurin osa on luullut raskauden olevan ihan alussa silloin.

Olen pitkä ja todella hoikka.

Vierailija
13/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi ihmettelenkin suuresti, et joku voi synnyttää lapsen tietämättä olleensa edes raskaana... et ei edes liikkei oo tuntenu tai ei oo mitenkäänn näkynyt tai tuntunut missään tai on menkat tullu normaalisti.. (is:n luin)

Vierailija
14/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahan kokoon vaikuttaa eniten kohdun asento ja lapsiveden määrä.

Tästäkin keskustelusta hyvin huomaa, että ihmisillä on tosi eri tarpeet äitiysvaatteille. Muistan vaan kun jossain paheksuttiin sitäkin, että miksi niitä äitiysvaatteita pitää hommata useita ja "liian varhain".

12

Vierailija
15/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokan kohdalla jo rv.6... :D

Vierailija
16/16 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa työkavereista sai tietää asiasta vasta jäädessäni äitiyslomalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän