Oliko Tove Janssonin lesbous sinulle järkytys?
Minulle oli ja kyllä meni maku Muumi-kirjoistakin. Niihinkin Tove oli halunnut laittaa lesboja ja homoja (Tuutikki ja Nuuskamuikkunen) niin alkoi ihan ällöttää muumit.
Kommentit (25)
Johan tuo asia on ollut tiedossa iät ja ajat. Ei kai se enää kellekään mikään uusi asia ollut?!
Iät ajat oon sen tiennyt. Ja mitä ihmettä, tuutikki ja nuuskamuikkunen homoja? No jos sen nyt tahtoo niin nähdä. mun mielestä koko muumit on aika yleismaailmallinen ja liberaali sarja, ei siinä mitenkään seksuaalisuus kyllä korostu. Saa todella kaivella niitä homoviittauksia.
Sun lapsiahan tässä käy sääliksi... Miten käy, jos sinun lapsestasi kasvaa ihana, suvaitsevainen homoseksuaali? Tai tämä taitaa olla provo. Jos ei, niin kurjaa lastesi kannalta, he kun joutuvat elämään ihan "normaali" maailmassa, eikä mummon kirjojen parissa... Tällä palstalla nämä LAPSET tuntuu aika usein unohtuvan kun mietitään vain OMIA, AIKUISEN asioita ja eletään jossain kummassa "pumpulimaassa". Surullista. T. Heteroäiti, jonka mielestä rakkaus ei katso sukupuolta.
Sen sijaan oman lapsen lesbous järkyttää, vaikka sekin on ollut jo muutaman vuoden tiedossa. Tuskin toivun siitä koskaan.
=D