Mitä jos miehesi haluaisi lähteä nuorten, naispuolisten opiskelu-tai työkavereitten kanssa mökille
tai muuhun reissuun, esim. laivalle viikonlopuksi? Mitä ja miksi tapahtuisi, jos tulisi sellainen tilanne, että mies haluaisi mennä? Kerro myös, luotatko mieheesi ja miten parisuhteenne voi.
Tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen..
Kommentit (18)
tai naisporukan meidän mökille, niin kyllä se olisi viesti siitä että suhteessamme olisi jotain pahasti vialla. Olisimme siinä tapauksessa etääntyneet aika lailla. Varmaan se luottamus kärsisi tällaisesta reissusta aika lailla. En olisi niinkään huolissani siitä että mies pettäisi. Vaan tuntuisi siltä, että mies haluaa lomaa minusta ja kokee että hän ei saa jotakin tarvitsemaansa avioliitossamme.
puolison saada kaikki tarvitsemansa puolisolta? Mitä te muut olette mieltä?
Minusta puolisolta ei missään nimessä tarvitse saada kaikkea, vaan myös ystäviä tarvitaan. Jos kaikki pyörii vain yhden ihmisen ympärillä, suhteesta katoaa ennen pitkää jännitys. Jokainen tarvitsee mielestäni myös omia ystäviä.
Vaan tuntuisi siltä, että mies haluaa lomaa minusta ja kokee että hän ei saa jotakin tarvitsemaansa avioliitossamme.
Kyllä mun mieheni käy duunikavereidensa kanssa ulkona silloin tällöin, ne nyt sattuvat tietenkin olemaan suurimmaksi osaksi miehiä. Itse olen tuo nainen miesvaltaisella työpaikalla ja käyn mies-ystävieni kanssa ulkona. Melkeinpä kaikilla duunikavereillakin on vaimo tai tyttöystävä kotona. Ei se poissulje yhteistä hauskanpitoa :O
Kyllä sitä voi olla hyvä kaveri jonkun kanssa vaikka onkin eri sukupuolta!
Miespuolisten kavereiden kanssa saa mennä vapaasti. Mitään tarvetta en näe miehen mennä naispuolisten kavereiden kanssa yhtään minnekään. Luotan kyllä mieheeni ja parisuhteemme voi ihan hyvin :)
Joku raja kuitenkin, ei mitä vaan ole tarvis tehdä.
risteilylle työkavereidensa "seijan" ja "pirkon" kanssa, niin totta ihmeessä olisin epäluuloinen. Ensinnäkään mieheni työhön ei kuulu tuommoiset matkat. Ja jonnekin mökkireissulle samoilla peruisteilla..? Ei ,ei olisi ihan puhtaat jauhot silloin miehellä puss(e)issaan!
Eihän aikuista ihmistä voi estää menemästä, mutta en luottaisi en. Ja tällä hetkellä suhteemme voi erinomaisesti! :)
meillä ei tosiaankaan saisi lähteä. Olen itse epävarma itsestäni, koska lasten myötä olen jotenkin kadottanut itseni enkä enää koe olevani ihana nainen vaan pelkkä äiti. Minusta tuntuu, että mies pitää kaikkia muita viehättävämpänä vaikka hän väittää, ettei niin ole. En päästä miestä edes miespuolisten kavereitten kanssa mökille, koska sieltä aina lähtevät kuitenkin tansseihin.
ap
mun vastauksen voit lukea siitä toisesta ketjusta, no 22. Tota "nuorten" mä ihmettelen vaan, en muuten...
Eli en haluaisi,että menisi. En kuitenkaan osaa mitään "kieltää", mutta sen jälkeen saisi etsiä ihan muualta uuden akan itselleen.
Kerro, miten estäisit sen jos miehesi sanoisi, että on lähdössä ensi viikonloppuna mieskavereiden kanssa mökille? Köytätkö hänet kiinni, uhkaat erolla.., miten?
Olen aikonut kutsua naispuolisen työkaverini käymään mökillä lomani aikana. Saapahan nähdä vetääkö vaimo herneen nenään. Todennäköisesti ei, jos naisen mies on mukana, mutta jos aikataulutukseni onnistuu niin yritän saada vierailun silloin kun mies ei ole lomalla.
Minua kun kiinnostaisi viettää pari päivää aivan kuin olisimme uusperhe.
peloistani keskustelisimme ja siitä riippuisi milä mielellä päästäsin mieheni menemään. Riippusi kuitnekin kovasti tapauksesta mitä ajattelisin.
En kuitenkaan ymmärrä, miten toista voi kieltää menemästä. En mitenkään ymmärrä, että syy miesporukassa lähtemisen kieltämiseen on se, että kuitenkin menevät tansseihin ?!? Mitä sitten, senkun menevät. Jotain luottamista avioliitossa pitää olla. Ei avioliitto mikään vankila ole. Pettää voi vaikka ruokatunnilla, enkä sen takia älä kieltää miheni ruokatunteja...
kavereiden kanssa ei ole asiaa? Saako muuten pitää naispuolisiin kavereihin yhteyttä, soitella esim. tai käydä kahvilla? Vai luotatko niin kauan kuin naispuolisia kavereita ei ole?
Miespuolisten kavereiden kanssa saa mennä vapaasti. Mitään tarvetta en näe miehen mennä naispuolisten kavereiden kanssa yhtään minnekään. Luotan kyllä mieheeni ja parisuhteemme voi ihan hyvin :)
Joku raja kuitenkin, ei mitä vaan ole tarvis tehdä.
Tämähän on täysin luottamusasia. Kyllä se ukko voi pettää ihan missä ja millon vaan, jos sitä haluaisi. jokaisella tietty yksilöllistä, mutta meidän perheessä molemmilla vahvat "vanhat" ystävyyssuhteet, joista molemmat pitää kiinni ja hienosti on mennyt pippalot ja reissut erilaisilla mies/nais-kokoonpanoilla. Se rakkaus ja luottamus on ne ratkaisevat tekijät. Jos sen sijaan yhtäkkiä kun salama tulisi uusia "naisystäviä", niin varmaan kysyisin... Ja parisude voi erinomaisesti!
Jos luottaa vain tiettyyn rajaan asti, ei se ole luottamista. Luottamus on sitä, että tietää toisen tietävän, missä raja kulkee. Minun mieheni saa tehdä kaikkea, mitä uskaltaisi tehdä minun silmieni edessä. Sama toisinpäin. Olen käynyt miespuolisen kaverini kanssa kaksin etelässä ja mies mökkireissuilla ym omien kavereittensa kanssa. Kummankaan mieleen ei ole tullut kieltää toista, eikä olla edes pussattu ketään toista. Sitä on luottamus!
mieheni tietää kyllä mun mielipiteeni uskottomuudesta ja kovasti on vakuuttanut, ettei hänellä ole siihen mitään halua/tarvetta/syytä, ja enhän mä oikeasti voi kuin luottaa hänen sanaansa. mies myös tietää, että jos jäisi jonakin päivänä kiinni uskottomuudesta, etenkin jos kuulisin sen jostakin "kautta rantain" enkä häneltä itseltään, hän todellakin löytäisi itsensä hyvin äkkiä hyvin epämiellyttävästä tilanteesta. jos itse tunnustaisi että nyt kävi tälläinen moka, lopputulos saattaisi kyllä olla sama, mutta ainakin asiasta voisi keskustella. sitten en edes yrittäisi puhua enää mistään hänen kanssaan, jos yrittäisi salailla asiaa multa.
tosin veikkaanpa, että mies jättäisi itse vapaaehtoisesti väliin reissun sekä naispuolisten että miespuolisten kavereiden kanssa - meillä toimii vastavuoroisuus -periaate, eli jos mies lähtee, mulla on oikeus lähteä vastaavan tyyppiselle reissulle, siis halutessani. parikin kertaa on käynyt jo niin, että kun mies on alkanut puhua että lähtisi sellaiselle ja sellaiselle reissulle, niin ei mun ole tarvinnut kuin kysyä, että millonkas mä sitten pääsen omalleni, niin mies itse on todennut että ei hän lähdekään. mies on epävarmempi itsestään ja ihan tosissaan pelkää sitä, että mä löytäisin jostakin jonkun häntä paremman, joten ei sitten lähde omille reissuilleen kun tietää että joutuu sitten myös mut päästämään omilleni.
mulle tämä järjestely kyllä sopii, tiedän ettei kyse oo siitä että itse parisuhteessa olisi jotain vikaa. ja mun on helppo hyväksyä myös se, että jos mies ei kulje menoillaan, niin miksi minäkään sitten kulkisin.
Miehellä ei ole juurikaan naispuolisia työkavereita, eikä vietä vapaa-aikaa työkavereiden kanssa. Mutta olettaen, että mies vaihtaisi alaa JA tykkäisi hengata työkavereiden kanssa vapaa-ajalla, niin en mä sitä estäisi. Jos mun mies haluaa pettää, sillä on mahdollisuuksia siihen mennen tullen. Mun mustasukkaisuuteni ei auttaisi yhtään mitään.
tai muuhun reissuun, esim. laivalle viikonlopuksi? Mitä ja miksi tapahtuisi, jos tulisi sellainen tilanne, että mies haluaisi mennä? Kerro myös, luotatko mieheesi ja miten parisuhteenne voi.
Tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen..
Mä en näe mitään hyvää syytä miksi mun miehen pitäis lähteä mökkeilemään jonkun naisen kanssa, mua tietysti lukuunottamatta. Sen verran mä olen mustasukkainen.
Itse naisena työskentelen miesvaltaisella alalla ja käyn duunikavereiden kanssa esim. ulkona, pelaamassa pokeria tai vaikkapa Tallinnan risteilyillä. Olisi tylsää jättäytyä kaikista riennoista vain sen takia, että olen väärää sukupuolta. Usein olen ainoa nainen, välillä sentään saan seuraa jonkun avo/vaimosta :)
Luottamusta täytyy olla suuntaan sun toiseen!