Luulin tänään yhtä poikavauvaa tytöksi
Mistähän oikein kehitin mielikuvan tyttövauvasta? Luulin siis koko ajan, että vierustoverini vauva (3 kk) on tyttö. Juttelin vauvan kanssa ja äidin kanssa. Vasta noin puolen tunnin päästä paljastui, että vauva olikin poika ja mulla oli aivan selkeä mielikuva tyttövauvasta. Katsoin sitten tarkemmin ja tajusin, että vauva oli aika siro ja sillä oli paljon tukkaa. Toisaalta vauva oli puettu vaaleansinisiin vaatteisiin ja esim. tutti oli sininen.
Mistähän nää mielikuvat lapsen sukupuolesta syntyy? Ja miksi se käsitys vauvan sukupuolesta on niin tärkeä?
Kommentit (2)
Meidän esikoista luultiin vielä joskus eskari-ikäisenä kerran tytöksi, vaikka oli hyvinkin poikamaisessa haalarissa ja kypäräpipossa. Bussikuski kehui maailman suloisimmaksi pikkutytöksi:)
Itsekin olen joskus olettanut jonkun isohkon lapsen olevan väärää sukupuolta, mutta onneksi olen ollut hiljaa. Vauvoista nyt puhumattakaan.
Meidän 3½ vuotiasta poikaamme luultiin myös tytöksi :) Ja hänellä on myös ihan "poikamaiset" vaatteet. Pidempi hiusmalli varmaan hämäsi. Tämä kyseinen hoitohenkilö oli vielä nähnyt hänen nimensäkin papereissa, mutta kutsui häntä sitten tämän nimen tyttöversiolla.
Minusta se oli lähinna hauskaa, eikä haitannut lainkaan, :)