APUA, kuolen kai kohta! ? ;(
Mikä ihme mulla voi olla, kun verenpaineeni on ihan liian matalat. Paineet on kokoajan jotain 83/45. Ja rasituksenkin jälkeen vain 98/57.
Olo on ollut kuukausia TODELLA heikko, voimaton ja väsynyt, mieli on maassa ja kaikki ärsyttää. Mitään en jaksa oikeen tehä. Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta, johon on lääkitys. Olen myös laihtunut ja iho/silmät kellertää. Oireita on vaikka millä mitalla, mutta olen pannut kaikki väsymyksen oireet valvovan vauvan piikkiin. Mutta nyt vauva nukkuu paremmin, mutta olo vain pahenee.
Sain ensiviikolle lääkäriajan ja labrakokeita otetaan. Ajattelin kuitenkin kysyä, onko täällä ketään, jolla on noin matalat verenpaineet? Ja mistä ne voisi johtua? Luin netistä, että vois olla addisonin tauti mulla noiden oireiden perusteella. Onko kellään tätä tautia?
Pelottaa ja ahistaa oottaa ensiviikkoon... ;(
Kommentit (8)
Entinen työkaverini ihmetteli keltaisia valkuaisiaan ja väsymystä kaksiviikkoa ( ei mennyt lääkäriin kun tästä vasta kahdenviikon päästä kuoli viikon päästä eli yhteensä 5 viikkoa huonoa oloa + keltaiset silmänvalkuaiset .
En halua pelotella mutta mene nyt lääkäriin siitä ja heti !
Liikatoiminnan oireilta nimittäin pahasti kuulostaa. Mulla oli just tuollaisia tuntemuksia (verenpaineesta en tiedä/muista) kun lääkitys oli liian suuri. Menisin sinuna heti päivystykseen tai vähentäisin lääkitystä omin päin jos tosiaan lähiaikoina sitä muutettu.
mitkä veriarvosi ovat, mahtaako viitata ennemmin kilpirahasen vajaa- vai liikatoimintaan.
koska se lääkitys on aloitettu, ja onko se auttanut alkuperäisiin oireisiin, onko sitä säädetty viimeaikoina jne.
Hormonitoiminta voi sekoittaa myös kilpirauhasesi, jolloin saatat nyt saada liikaa/ liian vähän lääkettä. Eli verikokeisiin vaan tarkistuttamaan arvot. Sinuna kokeilisin saada terveydenhoitajalta tai puhelinajalla lähetettä verikokeisiin (kilpirauhas etenkin) ja sitten lääkärikäynnillä saisit jo heti uudet hoito-ohjeet.
Mulle lääkäri kylläkin sanoi, että mitä matalampi verenpaine, sen pidempään elää.
Lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan ollu vuodesta 2004 lähtien. On tarkistettu joskus muutama kk sitten. Oli sillo ok. Toisaalta viittaa liikatoimintaan, mutta toisaalta ei. En oo ikinä lihonut vaikka onki vajaatoiminta.
Mulla on ollut nuo valkuaiset kellertävät jo muutaman vuoden. Silloin jo joku sano niistä.
Jos mulla onkin addisonin tauti, kun googletin ja oireet viittais siihen. Turhaa mä täällä pelkään ja mietin. Onneksi on kohta lääkäriaika.
verikokeista selviää varmasti jotain esim. siitä kilpirauhasesta!
Ja se, joka "ei halua pelotella maksasyövällä", niin totuushan on se, että jos ap on kuolemassa 5 viikon sisällä, niin se ei kesää tee, että saako sen tietää tänään vai muutaman päivän päästä! Parempi vaan olla pilaamatta päiviään, oli syy mikä vaan!
Aina paineet olleet aika matalat, mutta ei koskaan ennen näin pohjalukemissa. ;(
Kokoajan huono olo ja ARMOTON väsymys ja voimattomuus. Tuntuu että sydän ei jaksa ja hengästyttää helpolla. Nuori ja hoikka olen, ei johdu siis noista.