Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä taas mietityttää muutaman pk lapsen vanhemmat

Vierailija
17.03.2009 |

lapsi on aloittamassa ryhmiksessä ja hoitaja tänään kertoili,että ettei tartte ihmetellä jos tulee kihomatoja tai täitä,yhden perheen äiti oli sitä mieltä,että kihomatoihin tarkoitettu lääke on liian kallis ja toinen perhe kommentoi täistä,että niitä menee ja tulee.

Mä saan kyllä kohtauksen jos toisten välinpitämättömyyden takia meidän isossa perheessä alkaa pyöriä em elukoita!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku perhe ei suostu lääkitsemään! Jotain tolkkua! Puhu niille työntekijöille.

Vierailija
2/11 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tai sisarellani ei niitä ollut koskaan lapsena. Omilla lapsillanikaan ei ole ollut -vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täit ei todellakaan ilman hoitoa mene minnekään..

Vierailija
4/11 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli keskimmäisellä kihomatoja kaksivuotiaana. Söi hiekkaa ja laittoi muutenkin kaiken suuhun. Koko talo piti kunnolla siivota ja lakanat vaihtaa, pyyhkeet vaihtaa. Koko perhe täytyy samalla hoitaa, vaikka vaan yhdellä on kihomatoja. Ne tarttuvat todella helposti.. Eka lääkekäsittely ei vielä riitä vaan sama uusitaan muistaakseni kahden viikon päästä. Ja sama siivousrumpa taas! Eli nyt juttelet hoitopaikassa, perhe täytyy hoitaa ja se on hoitajien tehtävä sanoa. Ja jos perhe ei suostu, otat yhteyttä päivähoitotoimistoon, ilmoitat tilanteesta ja vaadit lapsellesi toisen hoitopaikan. Kohta kaikilla hoitajillakin on ne kihomadot, lasten leluissa päiväkodissa. Kun lapsi raapii takapuoltaan, menee kihomatojen munia leluihin jne. Kohta on kauhea epidemia. Näin on käynyt kerran poikamme päiväkodissa. Siellä vanhemmat eivät infonneet, että lapsella on kihomatoja. Kesäsulun aikaan desinfioivat koko hoitopaikan ja suosittelivat, että myös oireettomat lapset/perheet hoitavat itsensä lääkkeillä. Sama asia on tietysti täiden kanssa. Hoitaa täytyy!!

Vierailija
5/11 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin on sellainen käsitys, että kihomatoja tulee jos syö lunta, hiekkaa, multaa ja lapsi laittaa kaiken muunkin suuhunsa.. Olen kyllä kuullut sanottavan, että joku lapsi saa niitä helpommin kuin toinen ja että mitään tekemistä ei olisi lumen, hiekan tms. syönnillä. Joka tapauksessa meidän lapsella oli niitä juuri silloin kuin kaiken laittoi suuhunsa, myös sitä hiekkaa.. Että sellaista... Tokihan se sitten tarttuu myös muista lapsista ja justiinsa jos vaikka hoidossa tai muualla laittaa samoja leluja suuhun ja käsittee kun sellainen lapsi jolla jo kihomadot on. Joka tapauksessa tarttuvat helposti..

Vierailija
6/11 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kihomatoja saa lumesta ellei siihen ole joku IHMINEN paskonut.

Vierailija
7/11 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ja kuullut, että kihomadot ovat inhottavia kun kutittavat takapuolesta samaten täit kun päätä kutittaa, eli minun mielestä heillä ei edes ole niitä ollut jos noin suhtautuvat asiaan.

Koska jos noita ei hoida, niin ei kait ne koskaan lähde pois? Vai olenko väärässä?

Meillä ei noita ole koskaan ollut vaikka vanhin on jo 8v. Ja lapsia kuitenkin 4.

Ja kuka nyt noita haluaa vakituisiksi asukkaiksi?

Vierailija
8/11 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan jos nukkuvat päiväunet ryhmiksessä, niin niitä munia on petivaatteissa.

Ne tulee ja menee vain jos ne hävittää välillä.

Mitä jos tämä äiti tarkoitti, että niitä tulee uudestaan aina sen jälkeen kun on saatu hävitettyä täishampoolla. Meinaan jos siellä ryhmiksessä ei huolehdita petivaatteista niitä täinmuinia pois, niin menee täipesut ihan hukkaan.

Sama juttu kihomadoissa. Ehkäpä ryhmiksessä on vika eikä vanhemmissa.

Vierailija
9/11 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ja kuullut, että kihomadot ovat inhottavia kun kutittavat takapuolesta samaten täit kun päätä kutittaa, eli minun mielestä heillä ei edes ole niitä ollut jos noin suhtautuvat asiaan.

Koska jos noita ei hoida, niin ei kait ne koskaan lähde pois? Vai olenko väärässä?

Meillä ei noita ole koskaan ollut vaikka vanhin on jo 8v. Ja lapsia kuitenkin 4.

Ja kuka nyt noita haluaa vakituisiksi asukkaiksi?

Kaikki ne madot eivät kai sitten häiritse, joten tuon asiantuntijan mielestä ei niitä välttämättä kannata edes häätää. Itse en kyllä niin ajattele, varsinkaan lasten kohdalla, koska kantaja tartuttaa sitten aina vain muut lapset, joita ne madot saattavat häiritä (Yök!).

Vierailija
10/11 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat siis sitä mieltä,että ne häviävät välillä itsestään ja sitten niitä taas tulee eli ei tarvitse hoitaa

ap

Vierailija
11/11 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti kunnes täit on hoidettu pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan