Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3 kummia irtisanoutunut velvollisuuksistaan- muotia kuulemma

Vierailija
16.03.2009 |

2 kummia palautti jouluna kummivalokuvat

ja 1 kummi tekstasi, että irtisanoo kummiuden- heippa vaan ja hyvät jatkot vaan...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan totta? Onko ne eronneet kirkosta?

Vierailija
2/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeetä En vain ikinä kehtaisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinkkuja ovat kaikki kyllä

ja naisia

ja korkeasti koulutettuja

ja suomalaisia

- lapseni aloittivat koulun- ajattelivat varmaan kummit, että siihen se kummius loppui...

t. ap

Vierailija
4/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei ollut kauhean lämmin suhde lapseen? Mites hylätty kummilapsi asian ottaa?

Vierailija
5/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen eronnut kirkosta ja kai siinä mielessä irtisanoutunut kummiudesta. Mutta olen kuitenkin jatkanut sitä ihan maallisessa mielessä.

Vierailija
6/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden kummien kanssa?

Ettekö näe heitä enää ollenkaan? Ovatko läheisiäkin ystäviä olleet kummeiksi pyydettäessä?

Vierailija
7/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun kristillinen kasvatus on saatettu onnelliseen päätökseen. Kummallista käytöstä minusta tuo ap:n juttu.

Vierailija
8/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän oma osuutesi on tuossa? Miksi kummit saivat tarpeekseen?

Vierailija
9/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota "irtisanoutumista"? Tapasitteko säännöllisesti? Oliko suhde lämmin jne? TUliko kuin salama kirkkaalta taivaalta vai oliko odotetavissa?

Vierailija
10/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja

1 kummi vain tekstasi kivan lasten tapaamisen jälkeen, että so long- muut haasteet kutsuvat häntä... kätevää

t- ap

Vierailija
11/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen kuullutkaan tuollaista,luulin että kun kummiksi ryhtyy niin kummina pysyy koko elämän...itsen en kyllä tiedä miten tuohon suhtautua,loukaantuisin kyllä hirveesti...miksi edes suostuivat? Lapselle ikävä juttu.

oMpa itsekkäitä ihmisiä....yök

Vierailija
12/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin todella.

Vierailija
13/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laki ei tietenkään kiellä.

Kummit valitaan vain kerran ja siitä ei sanouduta irti.

Aivan hirveitä ihmisiä minun mielestäni, oli syy sitten aivan mikä tahansa. En toivoisi koskaan joutuvani tekemisiin tuollaisten kanssa, voi kuvotus.

Vierailija
14/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt mistä tuo nyt mahtoi johtua. Ja varsinkin jos kaikki lapsen kummit irtisanoutuvat!!

Et kai vaan ole tehnyt niitä perinteisiä virheitä kummiusasiassa eli vihjaillut kummeille kalliista lahjoista joita lapset haluavat jouluna/synttäreinä, ehdottanut vieväsi lastasi kummeille hoitoon tai puheissasi korostanut kummiutta kummien läsnäollessa?

Kyllä kummin "velvollisuuksien" täyttäminen ja suhde kummilapseen pitää kummuta kummin omasta tahdosta eikä kummilapsen äidin vihjailemien velvoitteiden pohjalta.

Vierailija
15/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu ei ole kuullutkaan moisesta. Ovatko kummit kuitenkin loukkaantuneet jostakin?

Oli miten oli, inhottava juttu. Olen pahoillani lapsen puolesta.

Vierailija
16/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkon "silmissä" ne on kuitenkin kummeja sillä kirkko ei kuulemma voi erottaa kummiudesta, noin minulle sanottiin kun oisin "erottanut" kummin tehtävästään joka ei halunnutkaan olla osana lapsen elämää.

Vierailija
17/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä? Saada mahdollisimman monta lahja-automaattia lapsen elämään? Mulla on kaksi kummilasta: toiselle olen yksi neljästä kummista (vain toinen puoliso aina eli käytännössä lapsella on neljä pariskuntaa kummina) ja toiselle kummina vain minä ja mies. Kyllä tuo jälkimmäinen kummius tuntuu paljon läheisemmältä ja vastuu on isompi, koska olemme ainoat kummit. Toisessa tapauksessa tuntuu enemmän pakkopullalta.

Joskus 100 vuotta sitten kummeja otettiin monta, koska osa kuitenkin kuoli pian... Nykyään se on lähinnä ahneutta.

Vierailija
18/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kokivat, että kummeja piisaa muutenkin ja heidän osuutensa ei sitten ole niin merkittävä?

Vierailija
19/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on max kaksi pariskuntaa per lapsi kummeina, ja sekin on minusta kohtuullisen iso määrä, kaksihan kummeja tarvitaan. Jos siis nuo kuusi kummia per lapsi ovat tosiaan vielä muita kuin pariskuntia, niin on toisaalta ymmärrettävää, ettei kummius hirveästi huvita. Vaikka en minä tietenkään noin tekisi.

Vierailija
20/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kuudesta. Tuntuisi jotenkin pelleilyltä.

Ehkä kokivat, että kummeja piisaa muutenkin ja heidän osuutensa ei sitten ole niin merkittävä?